Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Regner dere proteiner?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-07, 13:20   #1
Janis
Medlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Regner dere proteiner?

Gjør dere det?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 13:34   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Regner dere proteiner?

Man må jo sørge for å få i seg nok proteiner da, men det var gjerne ikke det du mente?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 13:42   #3
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Ikke jeg.
Når jeg gjør dette riktig, så ligger jeg høyt på fett og lavt på karbohydrater. Ren matematikk tilsier at resten da blir proteiner, uten at jeg går inn for å regne på det.
Vet allikevel at proteininntaket mitt er ganske normalt i forhold til "vanlig" kosthold. Litt høyere kanskje, men ikke mye.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:35   #4
Janis
Medlem

Janis sin avatar

Grunnen til at jeg spør, er pga "protein-kalkulatoren" i en klistret tråd over her, tilsier at jeg må ha ca 20 g. (husker ikke helt). Trodde det da var grensen...

Gammel 16-10-07, 07:06   #5
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

hei
20 gram , det er jo bare en liten smakebitt av en biff.
Jeg har aldri regnet protein, men gjort som man bør gjøre, spist lite KH og mye fett, da blir det som er igjen protein. kanskje 200 gram pr dag, altså mer enn det man trenger, men ikke så mye at man kommer ut av ketose (les i boken).
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:50   #6
Janis
Medlem

Janis sin avatar

Tusen takk, Torkil
Sånn er det å være nybegynner

Gammel 18-10-07, 20:41   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Grunnen til at jeg spør, er pga "protein-kalkulatoren" i en klistret tråd over her, tilsier at jeg må ha ca 20 g. (husker ikke helt). Trodde det da var grensen...

Du har nok misforstått litt. Det er ca. 20-25 % av kaloriene som skal være proteiner. IKKE 20 gram. Tror ikke Torkil het skjønte hva du mente heller....

Og hvor mange gram til dagen kommer litt an på hvor mye du trener eller ikke. Det sies 1 - 1.5 x kroppsvekt = antall gram protein pr dag.

Det er anbefalt ca. 30 gram protein pr måltid. Dette tallet er satt opp fordi ernæringsfysiologer mener kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg mer enn 30 gram protein pr. time.

Men om du spiser mer til et måltid pr dag er det ikke noen fare. Det jevner seg ut etterhvert. Det er 20-22 gram protein i 100 gram storfekjøtt. Dvs. at om du spiser en middels biff på 150-200 gram går det helt greitt. Andre kjøttvarer har også rundt 20 gram protein pr 100 gram rent kjøtt. Fisk ligger mellom 12 og 18 gram protein pr 100 gram ren vare. Kylling 19-22 alt etter hvor på kyllingen kjøttet kommer fra. Egg noe lavere, ost noe høyere (se matvaretabellen).

Jeg pleier å si at en posjonsstørrelse på 150-200 gram kjøtt/fisk/fugl for middag og 100-150 gram lunch og frokost passer bra.

Gammel 18-10-07, 22:39   #8
Lollypop!
Seniormedlem

Lollypop! sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Ja jeg teller. Fordi kroppen min ikke vil gå ned i vekt dersom jeg spiser for mye.
Jeg ligger på ca 1,5 g protein per kilo kroppsvekt.

Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor setter dere vektgrensen? shady Lavkarbo generelt 40 11-01-07 16:31
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
Til dere på ketolysekuren linse Spørsmål og svar 1 10-11-05 00:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.