Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nettmøte: en lege som sier sykdom er uflaks

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-10-07, 15:57   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Nettmøte: en lege som sier sykdom er uflaks

Dette er et veldig godt nettmøte! Man rygger først veldig, iallfall gjorde jeg det, men om dere leser hele - tror jeg dere får mye ut av dette. Iallfall fikk jeg det

http://tux1.aftenposten.no/nettprat/fredriksen11102007/

Litt av poenget hans;

Opprinnelig lagt inn av artikkelen

Jeg skiller mellom tre typer uflaks. Konstitusjonell uflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontroll fordi du ikke kan endre dem, som gener og oppvekst. Situasjonsuflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontroll fordi de blir påført deg, som ulykker og epidemier. Uvitenhetsuflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontrll fordi du ikke kjenner til dem. Samlet sett betyr dette at uflaks er den viktigste årsak til nesten all sykdom. Hilsen Ståle

Jeg syns denne var utrolig fin:

Opprinnelig lagt inn av innsender

Dessuten skal vi jo dø av noe. Hva kan vi egentlig dø av i dag med god samvittighet?

Utrolig bra spørsmål. Hvor ofte hører vi ikke "jaja, ikke rart vedkommende døde av det og det, se på livsstilen han førte.."

En annen ting han sier her, om røyking;

Opprinnelig lagt inn av artikkelen

Jeg påstår at folk flest gjør sitt beste for sin egen helse, nettopp fordi det er deres egen helse. Når de ikke klarer å slutte å røyeke så er det nettopp fordi de ikke klarer det. For eksempel er det slik at sammensetningen av reseptorer i hjernen varierer mye fra person til person, og at noen personer har reseptorer som gjør det mye tyngre for dem å slutte å røyke enn det vil være for noen med en annen sammensetning. Hilsen Ståle

Dette kan nok overføres til det å slutte med å spise sjokolade, f.eks. For noen er det mye tyngre å slutte med det.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 23:57   #2
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Nettmøte: en lege som sier sykdom er uflaks

han her ble jeg faktisk utrolig imponert over!
synes det har vært en uheldig trend der mange har vært ute i media og (ofte indirekte) hevdet at sykdom er ens egen feil.
senest i dag så jeg en som hevdet at næringslivstopper "sykemeldte seg" når mediepresset ble for stort. han mistenkeliggjør her mange uskyldige mennesker, mener jeg, og for the record: man sykemelder da ikke seg selv, det er det da legen som gjør??!

Gammel 12-10-07, 02:03   #3
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Nettmøte: en lege som sier sykdom er uflaks

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

senest i dag så jeg en som hevdet at næringslivstopper "sykemeldte seg" når mediepresset ble for stort. han mistenkeliggjør her mange uskyldige mennesker, mener jeg, og for the record: man sykemelder da ikke seg selv, det er det da legen som gjør??!

Veldig godt poeng!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Lege mener sykdom skyldes uflaks Huldr Nyheter / media 8 29-06-05 12:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.