Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg spør mer ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-11-07, 12:38   #1
lille_flode
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
lille_flode er ny på veien

Jeg spør mer ...

Om jeg lager disse lappene, og bruker majones og babybellost på, er det et måltid i tråd med ketolyse?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:47   #2
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Jeg spør mer...

Ja, men ikke for mye av majonesen, siden den inneholder litt sukker. Og husk å bruke ekte majones, ikke lett.
Og så kan du jo jo dæsje på ei ostehøvelskive med meierismør, så får du i deg mere fett.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:50   #3
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

grønnsaker da?... trodde det var viktig jeg. Grønnsasker til hvert måltid!?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:51   #4
lille_flode
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Ja, men ikke for mye av majonesen, siden den inneholder litt sukker. Og husk å bruke ekte majones, ikke lett.
Og så kan du jo jo dæsje på ei ostehøvelskive med meierismør, så får du i deg mere fett.

Iækk! Men ok, skal prøve. Har kjøpt ekte majones for første gang.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:52   #5
Bee
Seniormedlem

Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jepp. Skjær opp litt grønt og ha ved siden av. Paprika, agurk, tomat, salatblad osv

Gammel 01-11-07, 12:54   #6
lille_flode
Medlem

Jepp. Skjær opp litt grønt og ha ved siden av. Paprika, agurk, tomat, salatblad osv

Oki, da slenger vi med litt grønt også Så man skal ha grønnsaker til hvert måltid?

Gammel 01-11-07, 12:56   #7
Bee
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Oki, da slenger vi med litt grønt også Så man skal ha grønnsaker til hvert måltid?

Vi MÅ ikke, men bør nok det.
Jeg har vært skikkelig dårlig på det med grønnsaker, men er flinkere på denne runden.

Gammel 01-11-07, 12:59   #8
lille_flode
Medlem

Vi MÅ ikke, men bør nok det.
Jeg har vært skikkelig dårlig på det med grønnsaker, men er flinkere på denne runden.

Ok, da gjør jeg det. Er så glad i grønnsaker at det er helt greit

Gammel 01-11-07, 13:06   #9
Selma
Medlem

Selma sin avatar

Hvor: Harstad
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Ups Det har ikke jeg....Har stort sett grønnsaker kun til middag....Men spiser da en del av det (masse salat eller blomkål/brokkoli).

Gammel 01-11-07, 13:09   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

JA, du har helt rett ! Det er veldig viktig !
Det har Torkil gjentatt flere ganger her inne og i boka

VELDIG VIKTIG

Gammel 01-11-07, 13:13   #11
Lilly
Medlem

Lilly sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 50
Lilly er ny på veien

Jeg er også dårlig med grønnsaker til måltider. El dvs litt paprika og agurk på brødskiven ja, men det er stort sett det utenom middag.

Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:18   #12
lille_flode
Medlem

Sånn når det er snakk om gørnnsaker.. jeg prøvde noe som var supergodt her om dagen! La salatblader jevnt over en tallerken og satte det i microen på full styrke i ett minutt. Det så sånn passe forderva ut, men det var så saftig og smakfult!

Gammel 01-11-07, 13:24   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om vekttapet ditt stagnerer eller om du føler deg sulten eller slapp vet du hva du bør legge til !

Når du er i ketose - som er en hard forbrenning for kroppen - trenger du alle de vitaminer/mineraler og tusenvis av enzymer grønnsakene gir.

Klart du kan gå ned uten - du går ned om du slutter å spise også - men det er ikke dermed sagt det er sunt for kroppen. Følger du Ketolysekuren er grønnsaker en selvfølgelighet !

Gammel 01-11-07, 17:28   #14
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Millsi er på en erverdig vei

Holder det ikke med en stor salat midt på dagen? Jeg er å elendlig på grønt.. Kun til middag. Også må jeg jo passe på så det ikke blir for mye karber

Føler ikke det passer med salat ved siden av grøt ;p

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:01   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Sv: Jeg spør mer ...

Du skal ha i deg 15 karber pr dag og hovedvekten av de skal være grønnsaker.

Men du må jo spise hva du vil.... Men om du følger Ketolysekuren bør du jo følge reglene ?

Minst to av dagens måltider skal være med grønnsaker.

Hva slags grøt er det du spiser da ?

Gammel 01-11-07, 18:14   #16
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Smørgrøt.

Men spiser jo grønt til 2 av dagens måltider,ja. Lunsj og middag Så er det vel ikke så skjeivt?

Gammel 01-11-07, 18:23   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Sikkert flott det !

Gammel 01-11-07, 18:44   #18
Sweetflower
Medlem

Sweetflower sin avatar

Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Holder det ikke med en stor salat midt på dagen? Jeg er å elendlig på grønt.. Kun til middag. Også må jeg jo passe på så det ikke blir for mye karber

Føler ikke det passer med salat ved siden av grøt ;p

Jeg tror litt av poenget med grønt til hvert måltid, er at det er sammensetningen som gjør at man forbrenner på riktig måte.
Hvis man tukler med sammensetningen kan man nok ikke forvente å forbrenne noe og ergo gå ned i vekt..

Tror jeg da =)

Gammel 01-11-07, 18:45   #19
VioLETTa
Medlem

VioLETTa sin avatar

Hvor: Molde
Alder: 57
VioLETTa er på en erverdig vei

Jeg vil også spise grøt! Men vi kan da vel ikke spise noe med så mye mel som det fins i smørgrøt?

Oppskrift takk!

*skeptisk*

VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 19:00   #20
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har og forstått det sånn at vi skal ha grønt til hvert måltid. At når du spiser skal måltidet inneholde fett, grønt og proteiner.

Til frokost f.eks spiser jeg 2 speilegg, bacon, 50 gr. rå blomkål, blandet salat til lunsj sammen med skinke etc., middag alltid 200 gr. blomkål/brokkoli sammen med kjøtt/fisk el. kylling og til kvelds enten salat el. litt rå blomkål igjen sammen med skinke/kjøtt.

Jeg har ikke "turt" enda å spise hverken lapper eller grøt. Tenkte å prøve litt mer ut når jeg er nesten på ønsket vekt

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 20:33   #21
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Jegh ar lest boken,men så inget sted at man måtte ha grønt til hvert måltid. men at det var viktig,JA,det er det! Og jeg prøver virkelig! Men rå blomkål? til egg og bacon? pussig.

Gammel 01-11-07, 20:36   #22
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Jegh ar lest boken,men så inget sted at man måtte ha grønt til hvert måltid. men at det var viktig,JA,det er det! Og jeg prøver virkelig! Men rå blomkål? til egg og bacon? pussig.

He he, ja er nok en pussig kombinasjon, men nå er jeg blitt så vant til det. Spiste rød paprika i starten, men enklere med blomkål.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 20:37   #23
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av VioLETTa, her.

Jeg vil også spise grøt! Men vi kan da vel ikke spise noe med så mye mel som det fins i smørgrøt?

Oppskrift takk!

*skeptisk*

Her er grøtoppskrifter:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=gr%F8t

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=gr%F8t

Husk at du også kan bruke søkefunksjonen på forumet om du leter etter noe eller lurer på noe

Gammel 01-11-07, 20:41   #24
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Smørgrøten er delig! Jeg pleier å lage meg det på kvelden,også har jeg det til morgenen etterpå Blir like god oppvarmet

Skal prøve grøten med bromkål i morgen da

Gammel 01-11-07, 20:49   #25
Lilly
Medlem

Lilly sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 50
Lilly er ny på veien

Smørgrøten er delig! Jeg pleier å lage meg det på kvelden,også har jeg det til morgenen etterpå Blir like god oppvarmet

Skal prøve grøten med bromkål i morgen da

Du kan jo bare knaske en bukett etter at grøten er spist opp. Det hender jeg knasker litt etter endt måltid, hvis jeg har lyst på bittelitt grønt, men det overhodet ikke passer med det jeg spiser.

Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.