Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Syk i dag og skjelven i kroppen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 17:03   #1
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 57
mamz er på en erverdig vei

Syk i dag og skjelven i kroppen

Ble syk i helga, feber og forkjøla, slapp form, føler at armene er så tunge og kroppen på en måte er skjelven......har bare lyst å ligge på soffan ...men kan jo ikke det med 2 små her, og ei som må bæres rundt......
Kjenner at dette ikke bare er "feber og forkjøla" slapp, så det er nok pga noe jeg spiser, eller rettere sagt ikke spiser, kjenner jeg er lei egg-tyner det i meg, da det liksom er enklest, vet jo ikke hvor mye karbohydrater jeg spiser en gang (finnes det en tabell på det her inne?)
Har vært skjelven og lite energi mange dager nå, så det må være noe jeg gjør feil....
Har akkurat spist en stor tallerken suppe, laget av koteletter, blomkål, brokkoli, purre og hodekål, men synes ikke jeg ble bedre i kroppen...
*Hva tror dere, har dere noen tips?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 17:18   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Syk i dag og skjelven i kroppen

Passer du på å ta ketolyse-kosttilskuddene? Og har du fått i deg nok salt?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:22   #3
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Heihei 157cm joda, tar det jeg skal ta....men er veldig forsiktig med salt da....får vel bare se det an, vil jo fortsett med dette, vekta går jo ned, mulig jeg spiser lite at det er derfor jeg føler meg sånn i kroppen....får prøve litt til

Gammel 27-09-10, 21:55   #4
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Hei mamz ,stakkar deg da ikke enkelt me smårollinger rundt seg da nei.
Det kan godt være matinntaket men skjønner det er ikke enkelt å spise når matlysten ikke er der.Sånt har jeg det ennda null matlyst
Så vil bare ønske deg masse god bedring og håper du blir bedre snart.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:13   #5
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Heihei 157cm joda, tar det jeg skal ta....men er veldig forsiktig med salt da....får vel bare se det an, vil jo fortsett med dette, vekta går jo ned, mulig jeg spiser lite at det er derfor jeg føler meg sånn i kroppen....får prøve litt til

Men husk at på lavkarbo spiser vi vanligvis mye mindre halv- og helfabrikata og dermed automatisk mye mindre salt - og vi trenger jo noe salt! Leste her inne (?) at det var flere som hadde fått påvist saltmangel faktisk.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:34   #6
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men husk at på lavkarbo spiser vi vanligvis mye mindre halv- og helfabrikata og dermed automatisk mye mindre salt - og vi trenger jo noe salt! Leste her inne (?) at det var flere som hadde fått påvist saltmangel faktisk.

Hmmm...har ikke tenkt på det jeg ...men jeg lærer etter hvert, kanskje litt mer salt da takk skal du ha

Gammel 27-09-10, 22:35   #7
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Hei mamz ,stakkar deg da ikke enkelt me smårollinger rundt seg da nei.
Det kan godt være matinntaket men skjønner det er ikke enkelt å spise når matlysten ikke er der.Sånt har jeg det ennda null matlyst
Så vil bare ønske deg masse god bedring og håper du blir bedre snart.

Takktakk butten håper du får litt matlyst igjen snart også

Gammel 28-09-10, 09:35   #8
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Jeg blir skikkelig dårlig om jeg ikke får i meg nok salt i forhold til væskeinntaket mitt, nemlig, derfor det er det første jeg spør om. Så når jeg kjenner jeg blir svimmel og liksom beveger meg i slow motion, så bytter jeg ut vannet med farris, og prøver å spise en liten håndflate nøtter eller et par skiver spekeskinke eller noe sånt. Farrisen er ofte tilstrekkelig i seg selv, den.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:18   #9
Lillelord
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Lillelord er ny på veien

Hos meg kan dette komme hvis jeg har spist for lite fett. En stor porsjon jordbær med fløte er hva jeg ville anbefale.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:20   #10
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Takker for svar spiste faktisk kremfløte i går sammen en deilig sjokoladekake jeg fant oppskrift på her inne, det ble kvelsdmaten min ...kan si jeg kjenner ikke den tunge følelsen i dag, tok også litt ekstra salt i eggerøra mi i morres, så takk for tips det er vel jeg som må prøve meg litt fram her, men ble litt redd av å være så skjelven....så det var nok noe som manglet

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Markjordbær og bringebær, fikk helt skjelven ... trude.lutt Spørsmål og svar 4 22-07-10 18:49
Vann i kroppen ... hoppetussa Spørsmål og svar 4 07-04-10 23:00
Kroppen er rar Nussenasse Lavkarbo generelt 11 04-09-08 19:32
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.