Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Overflødig skinn, kan det krympe av seg selv ved trening

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-01-08, 14:20   #1
Risten
Medlem

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 64
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg
Question

Overflødig skinn, kan det krympe av seg selv ved trening

Ja det lurer jeg på. Etter de to siste av fem svangerskap, har jeg fått en del hud til overs på magen. Er det i det hele tatt mulig å trene det bort, eller må det kirurgisk inngrep til.

Noen som vet?

[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 14:41   #2
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 59
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Overflødig skinn, kan det krympe av seg selv ved trening

Etter det jeg har lest (og erfart) krymper ikke huden av trening. Den kan trekke seg litt sammen over tid, og trening har positiv effekt på musklene som huden ligger over, slik at kroppsfasongen kan endres. Men trening påvirker ikke elastisiteten i huden.Dessverre

Gammel 07-01-08, 15:07   #3
terry
Medlem

terry sin avatar

Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Går det ann å anslå ca hvor lang tid det kan gå før skinnet ikke trekker seg mer sammen?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:19   #4
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 59
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vet ikke helt. Jeg har hørt at huden kan fortsette å trekke seg sammen inntil et par år etter at man har krympet kroppen, men jeg vet ikke hvor faglig basert den påstanden var.

For oss over 40 er det uansett begrenset hvor mye huden krymper, jeg merker stor forskjell på nå og for 10 år siden.

Gammel 08-01-08, 09:36   #5
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg har tatt en mageplastikk etter svangerskap og vektreduksjon. Hadde hengemage som det ble sårhet under og dermed fikk jeg operasjonen.
Det er gener, arv og alder som stort sett bestemmer om huden skal trekke seg sammen eller ikke. Ettersom vi blir eldre forsvinner hudens elastisitet, man kan bare ta en titt i speilet og kikke litt på underarmene sine og halsen når man begynner å se 40 tallet så forstår man kanskje hva jeg mener.

Etter ca et år etter svanerskapet var min hud ferdig-inntrukket noe som etterlot hengemage, og et halv år etter slankekuren var huden fremdeles like slaskede. Legen sa at det var utopi å tro at det ville trekke seg sammen og eneste måten å bli kvitt sånn hud på var å skjære bort elendigheten. Da hadde jeg tatt 120 situps hver eneste dag i et halvt år. Trening har omtrent ingen virkning på slaskede magehud sa legen.

Det trening kan gjøre er å endre holdnigen din slik at du går og står annerledes og mere oppreist slik at du får strukket magehuden mer, men ellers er det muskler man trener og ikke huden..

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:52   #6
Kinemor
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Arendal
Alder: 40
Kinemor er på en erverdig vei

kan du svare på hva en slik operasjon koster?

[/url]
Kinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:10   #7
terry
Medlem

terry sin avatar

Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Takk for fine svar

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:44   #8
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Hvis du skal betale for en mageplastikk selv så koster det 37 000 kroner på Coloseumsklinikken i Oslo. Det er inklusiv fettsuging av mage.
Jeg fikk gjort det der og kan bare fullrose dem for det de har gjort, måten man blir tatt imot på og profesjonaliteten deres. HAr aldri følt meg så vel tatt imot noen gang. Så jeg tok også brystreduksjonen min der med samme kirurg.

Jeg veide 87 kg da jeg gjorde dette. Dvs. at jeg var overvektig, da jeg er 173 høy. Likevel får man gjort dette og jeg fikk også gjort det på statens bekostning fordi legen min skrev henvisning pga av at jeg hadde sårhet og sopp og rødhet under hudfolden, og det er visst en av kriteriene for å få gjort dette her.
Jeg har før forsøkt å få det av det offentlige, men fikk da beskjed om å gå ned til 62 kilo, noe som er totalt UTOPI for meg med min muskelmasse. Nå gjorde jeg det altså privat men fordi de har avtale med det offentlige så får man det likevel dekket, og de krever IKKE at man er sylslank. Det er imidlertid greit at man er sånn noenlunde i den vekten man burde være, både i form av at man får bedre resultater, mindre risiko ved narkose og at man jo helst ikke vil gå ned tretti kilo etter operasjonen og få ny hengemage.
Vet ikke om Coloseumsklinikken har avtale i år, det er noe de får fra år til år.

Gammel 09-01-08, 16:39   #9
Kinemor
Nytt Medlem

hmm, dette hørtes spennende ut. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan det er for meg å gjøre det der nå. Er 23 år, og fikk min første unge i 2006. Men jeg har jo tenkt å få en til, så det er kanskje ikke smart å ta en slik operasjon før jeg er ferdig med alt som har med graviditet å gjøre??
Men på en måte så gruer jeg meg til en ny graviditet, for jeg har alltid vært slank og fin helt til jeg blei gravid. La på meg et sted imellom 40-50 kg, og da blei jeg veeeeldig overvektig plutselig. Slutta ikke å legge på meg etter fødselen, gikk opp18 kg til før jeg begynte på ketolyse kuren. Har gått ned 14kg, og allerede er det en del hud til overs. Og dette er ikke bra for meg i det hele tatt, bryr meg alt for mye om hva folk tenker og synes om meg.

[/url]
Gammel 09-01-08, 17:07   #10
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

CarboKiller: Fikk du ikke det dekket??

Jeg veide 82 da jeg fikk det dekket. Er 172 høy. Så ut som på avatarbildet mitt (det er noen mnd før). Jeg fikk det dekket som en arrkorreksjon da. Hadde et stygt keisersnitt arr som dro veldig innover og det ble hudfold av det.

Gammel 09-01-08, 17:41   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg får bukplastikk dekket pga. stort vekttap, men må vente til jeg er ferdig med barn. Man bør absolutt IKKE ta en bukplastikk før man er sikker på at man ikke skal ha flere barn, da man jo risikerer å ødelegge hele resultatet om magen vokser igjen.
Jeg er jo gravid nå, og skal ha ett barn til kjapt etterpå, så jeg får vel utført operasjonen i 2011 eller noe sånt, hehe.

Huden trekker seg nok ikke sammen av seg selv eller ved trening om man har mye løshud.

Gammel 09-01-08, 19:30   #12
Kinemor
Nytt Medlem

hadde aldri trodd man kunne få sånnt dekka. Men må man ha arr eller noe utslett for å kunne få det dekket? Og hvem skal man eventuelt kontakte angående det?? Nei det her var veldig uventa å høre.
Men er dere fornøyd med resultatet? er så redd for at det skal bli stygt..
Du får ha lykke til med gutten din Iset, misunner deg der

[/url]
Gammel 09-01-08, 19:43   #13
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Jeg skjønner at det settes krav om at man helst skal holde vekten nede/stabil før man opererer. Det er ikke så mange årene siden jeg gikk ned veldig mange kilo og selv om jeg har lagt på meg over halvparten og litt til... og altså fylt ut huden mye igjen, ja så er det et begredelig syn. Jeg kan heldigvis vitse og le av min slakke pels, men innerst inne så plager det meg ganske mye.

Det henger og slenger over alt. Mye av dette har selvsagt med alderen å gjøre når man nærmer seg femti. Alt var mer elastisk i yngre dager.

Jeg ville bare innom her og takke for gode råd osv. for neste gang jeg kommer nedover på vekta så skal jeg pynte litt på frakken.

Legger inn et par morrotegninger sånn for gøy.. ha det bra.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Det henger og slenger.jpg (55,2 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg attach_walla_com.jpg (33,0 KB, 16 visninger)

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 19:43   #14
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk Kinemor.

Joda man får det dekket om henget er stort nok. Noen leger er strengere enn andre på dette med henget. Men gå til legen din og hør, så sender han inn en søknad for deg. Jeg VET jeg får det dekket, men så har jeg vært gjennom en vektoperasjon for et år siden og vi vektopererte stiller litt sterkere på den fronten, tror jeg. Har iallfall aldri hørt om en vektoperert som IKKE har fått det dekket. Dessuten er de ikke så strenge med oss når det kommer til det å ha holdt vekten så og så lenge, sikkert fordi en vektoperasjon er livsvarig og bidrar til å holde vekten nede uansett (i de fleste tilfeller).

Gammel 10-01-08, 09:21   #15
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Jeg fikk min operasjon dekket ja.
Det er visst antall cm med heng du må ha (min. 2 cm?) eller problemer med sopp, sårhet (som igjen kan føre til andre ting). Mitt heng var ikke stort, faktisk på grensen av hva man tillater men var plaget av kløe, rødhet sårhet osv. Og så har jeg en fantastisk lege som når jeg nevnte problemet, ba meg ta av meg klærne, så tok han bare et blikk på meg og sa "slik kan du jo ikke gå!!" og dermed så henviste han meg.

Det du må gjøre først er å ta kontakt med egen lege og legge frem problemet. Hvis han synes at du bør få en operasjon, så henviser han deg videre. Sjekk ut i forkant hvor det er liten ventetid og hvem som gjør bra jobb slik at du får henvisning dit du vil. Det er mange som gjør mageplastikk, det er mange som broderer hjemme også. Det er ikke alt som blir like pent, for å si det slik...

Hvis du har fått henvisning så ringer du til det stedet du vil bli operert. Du får da en konsultasjon hos legen hvor du blir vurdert og hvor du får svar på alle spørsmålene dine. Deretter blir tid til operasjon satt og så er du igang.
Hvis du bor langt unna stedet du vil opereres så kan du ta konsultasjonen pr. mail, telefon og ved å sende bilder.

Om det blir pent etterpå???
Tja, som med alt annet som kommer det an på hvordan du lager arr. Noen lager svære stygge arr, noen gror sammen med bare en strek som synes. Hvis du har EKSTREMT mye løs hud så vil de sansynligvis i samråd med deg kutte deg opp på langs også for å trekke sammen huden der også. Men ellers så lager de et bikinisnitt i hårkanten, de drar ned løs hud og lager ny navle til deg og så tar de fettsuging mens de er igang for å få et penest mulig resultat. (De gjorde i alle fall det på Colosseum)

Jeg er passe fornøyd. Jeg har desverre gått opp i vekt etterpå og er derfor ikke så flat jeg burde ha vært men etter operasjonen var jeg superfornøyd og paddeflat. Jeg har dannet litt keloide arr rundt navlen som jeg skal ta arrkorreksjon på. Ellers har alt grodd fint og i bikini så kan man overhodet ikke se et eneste arr. (bortsett fra rundt navlen)

Jeg var mye inne på et amerikansk forum i for - og etterkant av operasjonn. Fikk mye hjelp på å se der. Ikke minst hjalp det meg å få riktige forventinger. Der ligger det masse bilder, noen blir fine, og noen blir mindre fine. Forumet er ekstremt rotete, og ekstremt amerikansk, men du finner i alle fall ALT du noensinne måtte ønske å få svar på og se bilde av.

http://www.tuckthattummy.com/forum/forum.php

Hvis noen har noen sp.mål om dette så send meg gjerne en pm.

Gammel 10-01-08, 12:52   #16
Kinemor
Nytt Medlem

tusen takk for mange fine svar.dere er flinke til å fortelle og forklare alle sammen

[/url]
Gammel 10-01-08, 17:24   #17
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Tror det må ha mye med gener å gjøre ja. Jeg er ung (21år) og har mye heng selv nå som jeg er tyngre enn noen gang. Huden har ikke klart å gå inn igjen etter graviditeten.

Håper jeg klarer å holde vekten denne gangen i motsetning til sist. Men får vel enda mer heng når jeg går ned 30kg. Men jeg er langt i fra ferdig med unger så jeg må vel bare leve med det. Men håper jeg får det dekket når jeg en gang er ferdig med unger og vil ha kroppen min tilbake (eller den har aldri vert det. Vil ha kroppen jeg aldri fikk)

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:31   #18
Risten
Medlem

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 64
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk for alle svarene. Jeg har blitt veldig opplyst nå på temaet.

Nå kommer neste spørsmål. Dere som har gått gjennom dette, kan dere anbefale noen sykehus. Vi har jo fritt sykehusvalg her i Norge og denne type inngrep har veldig varierende ventetid og sikkert og varierende resultat. Derfor kunne det vært veldig greit å få navn på sykehus som kan anbefales og ihvertfall de man bør styre unna.

[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 19:35   #19
Kinemor
Nytt Medlem

ja det hadde vært fint med anbefaling av sykehus
Lurer på om jeg skal vente med å kontakte lege om denne saken til jeg er ferdig med graviditeter, eller om det er lurt å ta kontakt tidlig pga ventetid og sånn.Eller hva har dere gjort? Tror ikke jeg har nok overfladisk hud enda til å få en sånn operasjon, men innen målet mitt er nådd så har det vel kommet en del mere regner jeg med...
Synes det er så godt å høre at andre har det som meg

[/url]
Gammel 10-01-08, 19:49   #20
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Du bør under ingen omstendigheter ta bukplastikk før du er ferdig med svangerskap. Det er ikke så lang ventetid på bukplastikk som regel, og et svangerskap varer jo i 9 mndr (pluss eventuelle måneder med prøving osv), så jeg ville nok ventet til jeg var ferdig med svangerskap og tatt det derfra. Det er det jeg gjør.

Gammel 11-01-08, 18:48   #21
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Risten, her.

Tusen takk for alle svarene. Jeg har blitt veldig opplyst nå på temaet.

Nå kommer neste spørsmål. Dere som har gått gjennom dette, kan dere anbefale noen sykehus. Vi har jo fritt sykehusvalg her i Norge og denne type inngrep har veldig varierende ventetid og sikkert og varierende resultat. Derfor kunne det vært veldig greit å få navn på sykehus som kan anbefales og ihvertfall de man bør styre unna.

Jeg kan anbefale den jeg har brukt. Coloseumsklinikken. De har to avdelinger, en i Oslo og en i Stavanger, jeg brukte den på Majorstuen. Jeg var så heldig å få Knut Skolleborg til begge operasjonene. Han er en svært hyggelig og sjarmerende mann men mye menneskekunnskap, bred erfaring og med en lun humor. I og med at jeg selv har jobbet inne helsesektor og kan veldig mye, og kan også mye om hva som kan gå galt er jeg ekstremt nøye med at jeg føler meg trygg og at de menneskene som skal operere meg oppegående og kan gi med den nødvendige trygghetsfølelsen. Den følelsen fikk jeg umiddelbart på Colosseumsklinikken. Jeg valgte denne klinikken fordi en annen hadde brukt den med så god erfaring og angrer ikke et sekund. (Nei, jeg får ikke prosenter av "salget". Jeg synes bare at det er en såpass god klinikk at den fortjener å bli nevnt.)

Det var svært kort ventetid på C-klinikken da jeg var der. Det er sikkert slk som kan variere, men det var kun snakk om et par måneder.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.