Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse først, og så Lindberg??

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-01-08, 21:47   #1
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Ketolyse først, og så Lindberg??

Hei,

Samboeren min og jeg fulgte Lindberg-dietten med stort hell for noen år siden, men falt etterhvert tilbake til gamle vaner. Nå er det på tide å ta fatt i fettet igjen, og få det vekk for godt. Både dårlige kostholdsvaner og røykeslutt har lagt seg godt til rette på sidebeina.

Planen var Lindberg, da dette fungerte veldig bra forrige gang. Jeg meldte meg derfor inn her, og leste om Ketolyse for første gang.. og ble veldig nysgjerrig. Vi har begge to fettet samlet rundt midjen, og ut i fra hva jeg leste på ketolyse.no er det dette fettet som "ofres" ved ketolysekuren. Samboeren min skal ned ca 20 kilo, og jeg 14 kilo, vil det lønne seg for oss å starte med ketolysekuren og fortsette med Lindberg når målet er nådd??

//Lisbeth

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 05:18   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse først, og så Lindberg??

Ja, jo, det du beskriver heter vel Atkins
Da begynner man i induksjonen (likner ketolysekuren), man trapper opp veldig nøye, og så ender man med vedlikeholdskostholdet (likner lindberg)...
Så Jadda, det går fint an, men opptrappingen er viktig!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 08:22   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Vi har begge to fettet samlet rundt midjen, og ut i fra hva jeg leste på ketolyse.no er det dette fettet som "ofres" ved ketolysekuren. Samboeren min skal ned ca 20 kilo, og jeg 14 kilo, vil det lønne seg for oss å starte med ketolysekuren og fortsette med Lindberg når målet er nådd?

Ja, det er en veldig god ide Det viktigste er at dere planlegger "overgangen" skikkelig og legger til matvarer etter GI belastning og karboinnhold. Jeg mener at Atkins sin vedvarende stige kan brukes til dette. Denne er helt genial egentlig. Og om du øker karbene sakte er sjansen til å klare det uten problem så mye større.

Vedvarendestigen - tilbakeføring av matvarer

Når dere kommer fra ketolyse kandere også velge å øke med 5 eller f.eks. 10 karber pr uke, da går det litegrann fortere. Dere behøver ikke være på et trinn bare en uke. Om dere vil kan dere stanse lenger. Dere kan også hoppe over et trinn eller to, om dere ikke liker matgruppen, eller allerede spiser matgruppen og det funker fint.

På Atkins starter vedvarende allerede etter 14 dager, og så lever man etter stigen med +5/uke til man er ca. 5 kilo fra målvekt. Da øker man med 10 karber pr uke. Noen kommer igjenom hele stigen før de når målet, andre sliter med f.eks. korn og stivelse.

På denne måten finner dere ut hva kroppene deres tåler av matvarer også. Veldig mange reagerer på søtstoff, meieriprodukter som fløte, noen reagerer veldig på nøtter. Og noen kan ikke tåle korn/stivelse.

Det genale med stigen er at du finner ut hva matvarer kroppen tåler/ikke tåler underveis.

...og den kan altså godt brukes i kombinasjon med Ketolysekuren

Gammel 06-01-08, 14:34   #4
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Takk for svar Det blir nok en tur til Meny i morgen for å handle litt. Føler meg sikkert litt mer opplyst etter å ha lest boka

Ha en super søndag!!

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Jeg lusker meg fra Ketolyse til Lindberg... nita58 Dr Lindbergs 2 27-11-06 08:57
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.