Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karb. i Cappuccino?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-08, 12:39   #1
Gunhild
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Karb. i Cappuccino?

Vi har en "to die for" cappuccino på kaffeautomaten på jobben. (Ja, det er helt sant.. den er kanongod!!)
Det står "sukkerfri" under på knappen.
Kan jeg drikke den når jeg er på ketolyse??

Dette er nemlig dagens høydepunkt..... drikker bare den ene kopp pr dag av denne...Kan jeg det??

Anyone??

Gammel 14-01-08, 14:03   #2
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Karb. i Cappuccino??

Helst ikke... Det er er jo melk i den, som regel en god slump melk. Vet ikke hvor mye i capuccino, men i latte er det i allefall minst 1 dl melk, bare det er jo 4,6 karbs. I overkant for denne kuren med andre ord.

Gammel 14-01-08, 16:39   #3
Gunhild
Medlem

Sv: Karb. i Cappuccino??

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Helst ikke... Det er er jo melk i den, som regel en god slump melk. Vet ikke hvor mye i capuccino, men i latte er det i allefall minst 1 dl melk, bare det er jo 4,6 karbs. I overkant for denne kuren med andre ord.

Tusen takk for svar

Jeg tror hele koppen er ca 2 dl.... kanskje jeg kan tippe på at det er ca 1/2 dl melk. Det skal vel være noe mindre melk i Capuccino enn i latte.?. (brukes jo melkepulver i denne automaten men det er vel uvesentlig) Blir jo ca 2,3 karb. da.......... Det er jo endel ja....

Ja,ja... kanskje jeg får redusere til annenhver dag da Så får jeg heller spare karb. et annet sted disse dagene.... Kan ofre mye for den kaffekoppen der nemlig.....

Gammel 14-01-08, 17:46   #4
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Karb. i Cappuccino?

Opprinnelig lagt inn av Gunhild, her.

Det står "sukkerfri" under på knappen.

Når det står "sukkerfri" er det garantert noe annet skummelt i den!!
For hvordan kompensere for sukkersmaken liksom??
Så inntil du vet eksakt hva denne inneholder, bør du kanskje holde deg unna?? Iallefall vet du hva du bør kutte først dersom vekta stopper!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:37   #5
Gunhild
Medlem

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Når det står "sukkerfri" er det garantert noe annet skummelt i den!!
For hvordan kompensere for sukkersmaken liksom??
Så inntil du vet eksakt hva denne inneholder, bør du kanskje holde deg unna?? Iallefall vet du hva du bør kutte først dersom vekta stopper!

Ja.. det er sant....
Men jeg har "vært inni" maskinen. Det er 3 beholdere der... En med kaffe, en med melkepulver og en med kakaopulver...... Skal sjekke innholdsfortegnelsen på melkepulveret.... det er vel her jeg finner karbene om de finnes ikke sant..? Det kommer vel ikke noe fra kakaopulveret i capuccino? Og kaffepulveret skulle vel være safe..?

Huff..... virker som det blir en tung en å svelge å måtte droppe denne... hehe....
jeg klare dropper den om jeg må/bør altså... ny og bedre helse skal nå ikke stå på en kopp capuccino heller... ;o)

Tusen takk for svar

Gammel 14-01-08, 18:48   #6
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Du får snoke inni maskinen èn gang til da, og ut fra det ta en vurdering hvorvidt det er verdt det eller ikke!
Om du uansett går ned, kan vel ikke en og annen kopp skade!

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 14-01-08, 18:50   #7
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Men vi sjekka på de ferdigposene fra butikkene og kom fram til noe uhyrlig som 35kh per 100g... Tilogmed rennekaffe uten alt har bittelig kh, dessverre!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:52   #8
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Men vi sjekka på de ferdigposene fra butikkene og kom fram til noe uhyrlig som 35kh per 100g...

Sukkerfri??

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 14-01-08, 19:12   #9
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Neida, de vanlige posene.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:57   #10
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sikker på at det ikke er sukker i melkepulveret?

så lenge du forsetter å gå ned skader det vel ikke, men hvis du ser vekta stopper opp, kan jo cappuchinoen være årsaken.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:03   #11
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Det er vel karbo i kakaopulver også..

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:12   #12
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Det er vel karbo i kakaopulver også..

Ja, det er det. Det er mindre i bakekakao enn drikkekakao, men det er hele 17 gr pr i den også, så det er nok det i det som er i kaffemaskinen til Gunhild også

Gammel 14-01-08, 20:16   #13
Gunhild
Medlem

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Ja, det er det. Det er mindre i bakekakao enn drikkekakao, men det er hele 17 gr pr i den også, så det er nok det i det som er i kaffemaskinen til Gunhild også

Jo.. men det kommer vel ikke noe fra kakaobeholderen når jeg bestiller capuccino fra maskinen.... er vel bare melk og kaffe i capuccino... eller

Jeg får i alle fall lese på melkepulveret før jeg kjøper mer kaffe der....

Gammel 14-01-08, 21:10   #14
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
THE er ny på veien

Vi har også en slik maskin på jobben, og du kan bare lese på melkepulverposen hvor mye som er karber - gjorde det selv for en stund siden, og husker ikke hva det var, men at det var ganske mye, kanskje 60%? Mye melkesukker, husker jeg. Så følge rådet til Titti å se på vekten. Hvis den stopper opp, vet du hva som ryker

Jeg har selv cappucino dilla, men har innsett at det er mye karber i dem.. Så en om dagen er min utskeielse, og da med "ordentlig" melk. Skal det være, så skal det være

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer om jeg spiser for få gram karb? VioLETTa Ketolysekuren 11 25-10-07 15:09
Leverpostej med 1 gr. karb. Ullabulla Spørsmål og svar 11 04-05-07 18:20
Deppa av for lite karb? Konkelimonke Ketolysekuren 25 22-03-07 17:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.