Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gode råd fra ferdig-slankede!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-08, 20:15   #1
marquise
Medlem

marquise sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 65
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Gode råd fra ferdig-slankede!

Hei, - og takk for at dette fantastiske forumet finnes. Har brukt alt dere vet, så mye! Gjennom ketolyse har jeg, i to omganger, gått ned 18 kilo. Og jeg er super-glad for det. Har lest mye om "trappe-trinn"-karbo, - at man prøver ut litt av gangen..... Og det funker! Har ikke gått opp noe etter ketolyse-opplegget. Men jeg er jo litt i overkant forsiktig...., og spiser nok litt i minste laget! Prøver å holde karbo-inntaket på et lavmål, men er fortsatt i villrede...."er dette for fett", eller "blir dette feil". Hvordan lever dere som er "gamle" ringrever i dette "gamet". Og igjen,- tusen takk for alt som finnes av gode råd her inne, fra alle mine lav-karbo-venner.

Klem til dere alle fra meg

marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 07:58   #2
SivPiv
Medlem

SivPiv sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 46
SivPiv er ny på veien

Sv: Gode råd fra ferdig-slankede!

Super tråd, dette lurer jeg også på selv om jeg selv ikke er helt i mål enda.

SivPiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:42   #3
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Trappetrinnkarbo er et begrep jeg ikke har hørt enda, selv om jeg føler meg ganske bevandret i denne verdenen.
Forklar gjerne litt nærmere.
Kommer ikke på noe godt tips i farten, men så har jeg også ganske langt igjen før jeg er i mål.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:22   #4
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Trappetrinn karbo vår jo et veldig god beskrivelse på Atkins og ketolysekuren . Mitt eneste råd er å fortsette å være forsiktig, jeg var det ikke og måtte begynne nesten fra start igjen. Så det beste er kansje å følge Atkins vedlikehodsdiett resten av livet, det skal i hverfall jeg gjør når jeg engang kommer i mål.

Gammel 30-01-08, 12:26   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Atkins har dette med trappetrinn, godt beskrevet i boka.

Gammel 30-01-08, 13:56   #6
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Ja, Nille har jo mang en gang lagt inn denne trappen som går over (ca) ni uker, hvor man innfører 5 og 5 gr karber pr uke, i nøye og ikke tilfeldig rekkefølge.

Gammel 30-01-08, 14:22   #7
marquise
Medlem

marquise sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 65
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Det skal jeg hive meg på og lese med en gang. Tusen takk for hjelpen!

marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 15:09   #8
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Slik å forstå ja. Trodde jeg hadde gått glipp av noe jeg.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Gode råd til eksamens-mat? Tingeling Lavkarbo generelt 7 27-05-05 21:17
Gode råd trengs:) lotte Lavkarbo generelt 16 05-05-05 23:43
Mellommåltid - noen gode råd? Zoë Induksjonen 12 08-12-04 10:49
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.