Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Småspising

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-02-08, 21:56   #1
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Småspising

Jeg har, etter 4 uker, merket et mønster i matvanene mine.

I en hektisk hverdag, er det ikke alltid like lett å få i seg mat når man er sulten. Jeg ser nå, at jeg småspiser litt i løpet av dagen, for å utsette måltidet. Er den noen som har en mening om det? Er det uanset dumt å småspise?
For å si det på en enklere måte...: Småspise litt, eller være sulten en time-to? ??

Når jeg småspiser går det i mandler, ost eller annen "lett å putte i seg" mat...

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 09:29   #2
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Småspising

Spis når du er sulten, så enkelt er det.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 09:53   #3
Sanko
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2007
Sanko er på en erverdig vei

Jeg har det som deg Princez, må småspise litt når jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten, for det er ikke sikkert at jeg klarer å få i meg et helt måltid (har tid til det). Så jeg lurer vel på det samme som deg egentlig.....

Sanko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker! Muligens atkins?? Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:30   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Spis når du er sulten, så enkelt er det.

Så enkelt , og såååå vanskelig!

Har bare holdt på med ketolyse i 3 uker og har ikke fått noe ordentlig spisemønster ennå. Dessuten har jeg familie som jeg gjerne vil spise middag sammen med, i det minste.

Ja, jeg spiser litt når jeg er sulten, men da er jeg ikke så sulten ved hovedmåltidene, så jeg blir fortere sulten igjen og så har vi det gående!

Håper dette stabiliserer seg litt etterhvert. Alt er foreløpig så nytt og uvant, så det tar vel bare litt tid!

Gammel 06-02-08, 10:57   #5
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har bare holdt på med ketolyse i 3 uker og har ikke fått noe ordentlig spisemønster ennå. Dessuten har jeg familie som jeg gjerne vil spise middag sammen med, i det minste.

Ja, jeg spiser litt når jeg er sulten, men da er jeg ikke så sulten ved hovedmåltidene, så jeg blir fortere sulten igjen og så har vi det gående!

Håper dette stabiliserer seg litt etterhvert. Alt er foreløpig så nytt og uvant, så det tar vel bare litt tid!

Jeg synes også det er ganske vanskelig..

Tror jeg har ødelagt sult/metthetsfølelsen ved et rart forhold til mat gjennom mange år. Er egentlig aldri sulten, men ofte fysen på noe..

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:06   #6
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Denne signerer jeg. Det er ikke så veldig lett. Men men... fortsetter som jeg har gjort jeg da... Kanskje prøve å spise bare pittelitt når jeg vet at det nærmer seg middag.

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:44   #7
michij
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 38
michij er på en erverdig vei

Ja, det er vanskelig når man hareg er helt ødelagt etter en dum kur jeg tok. Vil ha mat hele tiden. Sliter med å gå ned i vekt på ketose. Må nok være flinkere, og spise mindre.

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:46   #8
michij
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
michij er på en erverdig vei

Der ble det noe vekk ja. Det er vanskelig å holde seg unna å spise i alle fall. Har selv problemer med at jeg er fysen hele tiden. Selv om jeg er mett, har jeg lyst på noe.

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 15:18   #9
Marilyn
Medlem

Marilyn sin avatar

Hvor: Lommedalen
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Signerer Smula, man spiser når man er sulten

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.