Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Litt redd for fett?!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-09, 15:19   #1
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien
Unhappy

Litt redd for fett?!

Hei!

Jeg begynte på ketolyse i slutten av oktober, og gikk ned 8 kg i løpet av den første måneden. Datt litt ut i jula, men spiste kun lavkarbo, unngikk godis av alle slag og gikk hverken opp eller ned i vekt. Begynte på nytt igjen 5. januar, og gikk ned ytterligere 1 kg... Og siden har det stått BOM STILLE!!!

What to do?!?!

Og så er jeg litt redd for at jeg kanskje ikke får i meg nok fett... Klarer ikke helt det der å "drikke fløte og spise rent smør"... Bruker ikke light produkter, med unntak av lettere norvegia de gangene den skal i salat og lettrømme. Klarer ikke smaken av seterrømme...

Noen som har noen tips? Har heller ikke lenger det energioverskuddet jeg hadde før jul! Usj... Er så lei av å veie det samme... Gledet meg da jeg endelig så 80 på vekta, men nå er det ikke lenger moro!

Hjelp?!?

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:44   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Litt redd for fett?!

men liker du vanlig norvegia?
det er jo mye fett i nøtter, avocado, olje....
Det er flere som føler seg slappe med lite fett på lavkarbo.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:59   #3
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Litt redd for fett?!

Jeg bruker vanlig Norvegia i maten, som på pizza og til gratinering og sånt... Men det er når jeg skal spise det "rent" som i salater, at jeg ikke klarer vanlig!

Dessverre tåler jeg ikke nøtter, så det hjelper nok ikke...

Skal bli flinkere og spise mer bacon og sånt... Så får vi se hva som skjer...

Kan det være noe annet enn fett som gjør at jeg står stille?

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:52   #4
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Litt redd for fett?!

Jeg kuttet nok ned på fettet i uke 3, og vekta har stoppet opp. Leser ketolyseboka nå. Men hvor står det hvor mange gram fett man skal ha per dag?? Finner det ikke :-(

__________________



Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:56   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Litt redd for fett?!

Hva med avocado? Godt, og fullt av sunt fett.

Selv om du er redd for å få for mye fett, så må du ha inne endel på denne Kuren. Gi det en uke til å begynne med, hvis du fortsatt er redd for det, og det ikke har hjulpet kan du kutte ned igjen. Men kuren er 70% endring av vaner...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:28   #6
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Litt redd for fett?!

Det som gjorde meg redd var at jeg hadde litt dilla på smørgrøt en uke, og da jeg plutselig fikk litt forstoppelse (har ALDRI hatt det før) og i tillegg var avføringen beigaktig, så fikk jeg helt panikk!!! Kan jo ikke være bra det! Og det er jo ikke akkurat snakk om SÅ mye fett ved å spise en porsjon smørgrøt hver dag!!!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:42   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Litt redd for fett?!

Det var nok bare det overflødige som kom ut igjen, kroppen regulerer behovet på egenhånd
Men uansett er variasjon fint...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:33   #8
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Litt redd for fett?!

Så det er vanlig?! Dere opplever det dere også? Syns dette var skikkelig ekkelt... Og ble litt skremt... Og det er jo tross alt ikke SÅ mye fett i forhold til hva jeg skjønner dere spiser her inne! Forvirret jeg... Og vil veldig gjerne gå ned litt fler kilo...

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:36   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Litt redd for fett?!

Hei Snehvit!

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Klarer ikke helt det der å "drikke fløte og spise rent smør"...

Jeg ser at dette etterhvert er blitt en utbredt oppfatning her på forumet, og jeg skjønner ikke helt hvorfor man skulle trenge det?! Hvis man spiser det fete kjøttet og den fete fisken, ribbe, grillkylling med skinn, nakkekoteletter, bacon, sideflesk blandet i kjøttdeigen, røkt laks, uer, kveite, sild, makrell osv., så får man i seg evig nok fett gjennom maten.

Jeg tror det er mange som f.eks. spiser mager skinke, tørr kyllingfilet uten skinn, oksekjøtt og svinefilet, alt av magert kjøtt, og så må de "drikke fløte og spise smør" som du sier, for å få i seg nok fett. Jeg synes bare dette virker litt tungvint, jeg...

En fin måte for å få i seg litt ekstra fett/smør, hvis man synes man trenger det, er å smelte 100 gr smør og helle over blomkålen eller broccoli, evt. med hardkokte eggebiter oppi. 100 gr smør = 100 gr fett. Når du ser 100 gr smør i pakken før det smelter, så ser det ufattelig mye ut, men når det er smeltet så er det nesten litt for lite til en person til middagsporsjonen. Det "krymper" enormt mye når det smelter.

Masse lykke til!
Beste hilsen fra Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:51   #10
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Litt redd for fett?!

Takk for tips Nic!

Litt av årsaken til fett-vegringen min er nok også hva man er oppvokst med av holdninger, som sikkert mange andre her også kjenner til Dessuten jobber jeg til daglig med hjerte- og karsykdommer, og får enda mer NEI-fett holdning der

Men hvis det da holder med å spise røkelaks, eggerøre, kjøttdeig, bacon og ost, så burde jeg jo ikke få i meg for lite fett!!! Så hvorfor står jeg DA stille i vekt?!?! Ganske frustrerende...

Tenkte jeg skulle kutte helt ut på proteinbrødet en stund, bare spise salat og kjøtt... Og se om det funker... Men det er ikke lett... Har nettopp innledet et forhold til en som heller trenger gå OPP i vekt! Hehe... til meg med å ikke ryke framover! Som fastelavensbollene vi skal lage sammen... Hehe...

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:59   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Litt redd for fett?!

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Men hvis det da holder med å spise røkelaks, eggerøre, kjøttdeig, bacon og ost, så burde jeg jo ikke få i meg for lite fett!!! Så hvorfor står jeg DA stille i vekt?!?! Ganske frustrerende... .

Bruker du programm, slik som f.eks Diett.no? Da får du oversikt over fordelingen av det du spiser.

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Har nettopp innledet et forhold til en som heller trenger gå OPP i vekt! .

I boka "Bedre uten brød" står det endel om optimal ernæring som balanserer kroppen slik at de som er for magre går opp, og de som er for store går ned..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 16:05   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Litt redd for fett?!

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

...Litt av årsaken til fett-vegringen min er nok også hva man er oppvokst med av holdninger, som sikkert mange andre her også kjenner til. Dessuten jobber jeg til daglig med hjerte- og karsykdommer, og får enda mer NEI-fett holdning der...Men hvis det da holder med å spise røkelaks, eggerøre, kjøttdeig, bacon og ost, så burde jeg jo ikke få i meg for lite fett!!! Så hvorfor står jeg DA stille i vekt?!?! Ganske frustrerende..

Tenkte jeg skulle kutte helt ut på proteinbrødet en stund, bare spise salat og kjøtt... Og se om det funker...

Kjenner godt til den innbarka fettvegringen ja, fysj så hjernevaska vi blir... Bare i løpet av en eneste reklamepause på TV så får du høre hundre ganger om "det usunne fettet", og "sunne planteoljer"...grrrr, jeg blir så forb... Jeg har selv hjertefeil, men hjertet mitt oppfører seg betraktelig mye bedre på lavkarbo, ingen ubehagelige episoder det siste halvannet året (HURRA!!!), og kolesterolet mitt har gått sinnsykt mye ned, til tross for at jeg spiser BARE det "usunne fettet" og INGEN "sunne planteoljer".

Jeg kan imidlertid ikke spise noen slags proteinbrød, bakemiks eller andre bake-erstatninger for da går jeg ikke ned i vekt. Jeg må holde meg til nesten bare kjøtt, fisk, fett og grønnsaker, jeg. Kanskje dette er tilfellet for deg også? Jeg kan heller ikke spise hverken bringebær, tomat eller paprika, selv om det står i boka...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bruker du programm, slik som f.eks Diett.no? Da får du oversikt over fordelingen av det du spiser.

I boka "Bedre uten brød" står det endel om optimal ernæring som balanserer kroppen slik at de som er for magre går opp, og de som er for store går ned..

Kjempelurt som Carisma sier, å bruke et sånt regneprogram for maten, ja. Da får du god oversikt. Ligger det ikke link til et sånt program på forsiden av forumet da, tro...? Tror det heter "Mat på data". Ihvertfall er det gratis. Prøv å søke på "Mat på data" i forumet, og se om du ikke finner en link et sted...

Dessuten har hun også helt rett i at dette kostholdet virker stabiliserende på kroppen; overvektige går ned, undervektige går opp. Vi har flere medlemmer som spiser lavkarbo for å gå OPP i vekt. Kanskje kjæresten din burde slenge seg med?

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 18-02-09 kl 16:12.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er litt redd for Lindberg Pearl Dr Lindbergs 12 02-02-09 19:18
Redd for fett snowqueen Lavkarbo generelt 12 02-02-09 14:02
Kjenner at jeg er litt redd..... therese1972 Eurodiett 2 21-08-06 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no