Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rare ting som hindrer vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-04-07, 13:44   #1
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Rare ting som hindrer vektnedgang

Jeg er ikke så rutinert her inne på forumet at jeg vet helt sikkert om det er lurt med en slik tråd...?! - Meeen: prøver allikevel, jeg.

I de ulike bøkene og kostholdsfilosofiene våre nevnes det ulike ting som kan fungere som "partystoppere" i forhold til vektnedgang. Noen av tingene høres helt logiske ut i mine ører, andre gjør det IKKE.

Man kan bli veldig frustrert og demotivert av å stå fast på laaaange platåer hvor ingenting skjer hverken på vekta eller på målebåndet. Da vil man gjerne prøve en periode med å kutte ut ulike ting i kosten, for å se om det hjelper. Det blir mye prøving og feiling, og hvis ingenting hjelper til slutt så øker frustrasjonen omvendt proposjonalt med kuttet av de ulike matvarene. Da skal det brøtt-sterk psyke til for å holde ut!

Og når man så har kuttet ut alle de sannsynlige "partystopperne" og fremdeles ingenting skjer...... -hva da?!

Da må man prøve å være kreativ.
Tenkte kanskje folk kunne skrive inn sine rare partystoppere her?
Vi er jo så forskjellige.
De merkeligste ting kan gi seg utslag i folks kropper....

Min merkelige partystopper viste seg å være CHERRYTOMAT.
Straks jeg kuttet ut tomaten så var det slutt på mitt nesten fem uker lange steinharde
jæklige møkkadeprimerende duste-platå.

Sådesså!
Heheh!

Anyone else?
Noen merkeligere?

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 08-04-07 kl 12:53. Årsak: Faktafeil
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 01:38   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Rare ting som hindrer vektnedgang.

Synes ikke det er så rart at du reagerer på tomat jeg, de er tunge (høy egenvekt) og har litt karber i seg. Har lest her på forumet atdet er bedre med cherrytomater i stedet for. (bare å søke på tomat og nille )

Men, det er vertfall bra at du har funnet ut hva som hindrer vekttapet ditt!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 12:51   #3
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Ja, men jeg spiste bare cherrytomater, jeg da.
Ikke vanlige.
Og jeg veier alt jeg spiser for å passe på karbe-antallet.
Vi mennesker er snåle gitt.....

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 12:54   #4
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Ja, men jeg spiste bare cherrytomater, jeg da.
Ikke vanlige.
Og jeg veier alt jeg spiser for å passe på karbe-antallet.
Vi mennesker er snåle gitt.....

Åååå, det var cherrytomater du alt spiste...

Ja, vi er rare vi mennesker.

Synd du ikke kan spise tomater da.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 13:02   #5
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Ja farsken, det som er så godt!!! Grr.....
Men det snåle er at jeg tåler fint sånne
kunstige suketter og greier. Rød paprika også.

Jaja, jeg har jo alltid visst at jeg var kjerringa mot strømmen...
Nytter ikke å henge seg opp i boka da nei...

Gammel 08-04-07, 13:30   #6
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

paprika er det flere som reagerer på!
bra å ha oversikten ja

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 15:25   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Faktisk en del som reagerer allergisk på tomater, man kan bli urolig av det har jeg også hørt.
Det er nettopp der kostholdsdebatten faller litt mellom to stoler, at ingen av de som blir hørt i debattene kan innse at det ikke finnes en riktig oppskrift for oss alle sammen.

Jeg for min del hadde et lengre platå under min egenkomponerte lavkarbo-periode. Jeg tror det var slepphendtheten med sjokkis, og det at jeg tvingte i meg mat da jeg ikke var sulten, så jeg endte opp med å spise nesten ingenting.
Jeg har relative rutiner i dag, men spiser ikke dersom jeg ikke er sulten, da venter jeg heller litt. Og nå, etter at jeg slengte meg på Atkins og er litt mer omstendig så rusler det jammen meg nedover i god fart

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:41   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Rare ting som hindrer vektnedgang

Blir bare mer og mer gald for at jeg ikke kan fordra tomat jeg

Gammel 08-02-08, 10:35   #9
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

hehe, liker ikke tomat jeg heller. eneste gangen jeg har spist og likt det, var på mallorca i fjor, den var søt og god..

har ikke funnet noen stoppere ennå, men har jo ikke holdt på så lenge.
spiser en liten bit sjokolade, drikker kaffe (ganske mye nå) og durer i vei som om ingen ting, har og tatt to lavkarbo øl en kveld og alt like bra, utslag på stix og pust.
men men det kommer kanskje en stopp hos meg senere, og da skal jeg heller si ifra

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:48   #10
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Veldig lur tråd
Jeg har foreløbig ikke hatt noen erfaring med "partystoppere", men har jo lest her inne om at både for mye ost og fløte kan være en faktor som gjør at vektnedgangen kan stoppe opp.
Men jeg kan foreløbig kose meg med begge deler

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:28   #11
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Jeg er veldig glad i kaffe, men merker at den gjør noe rart med blodsukkeret. Her om dagen følte jeg meg skikkelig høy, som om jeg skulle ha drukket et par knerter sprit. Ser ut som kaffe bremser min vektnedgang

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:08   #12
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Store mengder majo (var i USA, der kommer de jo i to-kg dunker...) stoppa meg. Pluss aspartam. Slutta med begge da jeg kom hjem og da raste det videre nedover!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 19:37   #13
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Oj... Majo, sier du? Jeg bruker en stor majoflaske på en uke (sånn fra Lidl med raps i stedet for soyaolje). Det var jo litt kjedelig... Men da må det vel være oljen, og ikke egga? Noen som vet hvordan majo kan stoppe vektnedgangen?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-02-08, 19:41   #14
Kenny
Medlem

Kenny sin avatar

Hvor: Hedmark
Alder: 42
Kenny er ny på veien

Hmm majo er en booster for meg. Jeg spiser fort en sjokolade hvis jeg har lyst på det, lavkarbo pils og div. kylling/kalkun pølser, men forbrenningen bare fortsetter.
Kaffe drikker jeg sykt mye av. Men holder meg unna Cherrytomat etter tips fra andre.

Gammel 09-02-08, 20:17   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Mine partystoppere er kunstig søtstoff - spesielt aspartame, nøtter/mandler, kremfløte og baconcrisp/salt.

Gammel 08-03-08, 14:23   #16
beths
Medlem

beths sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Dette er en bra tråd. Vil ha flere tips her!

Tror kanskje at for mye ost/fløte/rømme kan virke som bremser hos meg. Og trolig tomat, mais og søtstoff men det er jo en kjent sak at de tingene ikke er egnelige på lavkarbo. Spiser salat i lunsjen på jobben og merker det på blodsukkeret på slutten av arbeidsdagen. Prøver nå å ha mest mulig egg og skinke i salaten for å unngå for mye av det andre.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:24   #17
beths
Medlem

beths sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Og salt ja! Der går jeg lett opp i vekt

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:17   #18
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

knallbra tråd

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:21   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Er det virkelig noen som opplever vektstagnasjon med majones? I tilfelle er jeg ute å kjøre... Bruker mye majo! (Stort sett den med raps fra Lidl, raps er vel liksom the lesser of evils blant de majoene jeg har sett i alle fall)...

Siste rest, nytt forsøk:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.