Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse og mavesår

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-04-08, 14:24   #1
Lisekir
Medlem

Lisekir sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og mavesår

samboern min har også tenkt å følge ketolyse kostholdet, siden det er jeg som lager maten her i huset...

men han har muligens mavesår , kansje dette ikke passer han da?

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:20   #2
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: ketolyse og mavesår

I boka til Lutz står det at magesår og gastritt ofte blir leget av begrenset karbohydratinntak. Så skulle vel ikke være noe i veien for det. Nå er jo Lutz ikke nede på så lite karbohydrater som ketolyse, men burde vel kunne se hvordan det føles?
Han skriver forresten at om det er emosjonell gastritt - magekatarr som skyldes stress - kan en omlegging av kostholdet gi mere stress. Derfor anbefaler han behandling før omlegging..
Ellers refererer jeg videre jeg "kosthold med mye karbohydrater vil si et kosthold med for lite fett. Det finnes en rekke fetttoffer som er kjent for å ha kraftige mikrobekjempende virkninger.... .... lite fett kan fremme mikrobevekst i mage og tarm.... .... anta at mageinfenksjoner med helibacter pylori vil kunne reduseres under karbohydratfattig kosthold.."

Håper dere finner ut av det, og at dette var litt hjelp og ikke bare forvirring

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm. "Skummel" fett-observasjon på Ketolyse SkinnyToBe Ketolysekuren 13 20-01-08 11:48
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.