Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et par nybegynnerspm. til

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-05-08, 00:30   #1
Søster
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 49
Søster er ny på veien

Et par nybegynnerspm. til

Kan noen fortelle meg hva "nilleuke" er?

Og hva skjer om en får i seg for få karber? Jeg har ikke noen anelse omhvor mange karber jeg har spist (har ike hatt tid til å gå i detaljer), jeg har bare spist mat etter oppskrifter som jeg har funnet her inne.
F.eks. i dag har jeg spist:
- Frokost/lunsj: rester fra i går. Dvs. litt gryterett (den nydelige) med litt baconomelett til.
- Middag: Laks m/baconostsaus (+ost på toppen) og brokkoli/blomkålmos
- Kvelds: Frokostpannekake med meierismør

I går spiste jeg:
- Frokost:frokostpannekake
- Middag: gryterett m/crispsalat
- Kvelds: litt gryterett

Skal snart ta meg tid til å sette meg mer inn i kuren slik at jeg får regnet på karbene. Men kanskje noen greier å se ut i fra det jeg har spist om jeg er på rett spor eller om jeg spiser for lite eller for mye
Ellers prøver jeg å få i meg nok vann. Ble forferdelig tørr i munnen i går kveld og har siden vært det, regner med (håper) at det er et tegn på at jeg kanskje er i ketose Venter på k.stixene, kanskje de kommer i morgen, da får jeg sjekke

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 18:28   #2
Søster
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 49
Søster er ny på veien

Sv: Et par nybegynnerspm. til

Ingen som vet (eller har tid til å svare)?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 18:48   #3
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Et par nybegynnerspm. til

Nilleuke er en variant av Atkins induksjon, men en litt mer ekstrem form tror jeg.. Tror man kutter søtstoff og lavkarboprodukter og slikt, og konser på å spise rene matvarer...

Hva maten ellers angår så... hm.. jeg vet ikke, du spiser jo ikke så mye grønnsaker kanskje? Du sier ingenting om vekt eller mål på tingene med karber i, så blir litt vanskelig å gi tilbakemelding når du ikke sier no om slikt!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.