Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Den eldre generasjonen og dette med mat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-05-08, 12:46   #1
leyla73
Medlem

leyla73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 52
leyla73 er på en erverdig vei

Den eldre generasjonen og dette med mat

Jeg har merket det, at den en del av eldre generasjonen er veldig snar å grine på nesen og virkelig vise at dette ikke er noe de har tro på...

Jo, jeg greier vel å heve meg over kommentarene deres, men jeg føler likevel at jeg må få dette "ut". Greia er, at jeg fikk en kommentar på jobben idag: "Du greier aaaldri å kutte ut brød og potet. Kanskje du greier det ei stund...". Jeg gadd bare ikke å svare jeg, da.

Men, heldigvis, - så er her andre som er nysgjerringe og tollererer at ikke alle spiser samme mat.

Flere som opplever noe sånt?

Dessuten, så føler jeg meg sterkere og sterkere for hver gang jeg fint og høflig takker nei til hjemmebakte lefser, kaker o.l. som folk har med på jobb innimellom.

På'n igjen... Sukkeret er min fiende.
Min journal

leyla73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:59   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Den eldre generasjonen og dette med mat

Jeg opplever stadig vekk dette og særlig på jobb. Har en som er veldig bastant om at det kun er kaloritelling og trening som kan få en ned i vekt.

Mitt bevis er jo at jeg har gått ned

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:02   #3
karbolia
Medlem

karbolia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
karbolia er ny på veien

Svigermor ringer stadig og er veldig bekymret fordi vi ikke spiser brød og poteter. Hun mener at vi ikke spiser *ordentlig* mat.

Når jeg forsøker å fortelle henne at det faktisk finnes masse mat i TILLEGG til brød og poteter blir hun nesten litt snurt.

Hun og svigerfar spiser over et brød om dagen...og minst 3-4 poteter hver.

At de er overvektige...nei, det snakkes ikke om.

uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:10   #4
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Velkommen i klubben.

På jobben hos meg er de fleste lange i maska over at jeg gikk ned 25 kilo på de deilige nistene mine med egg og bacon og nydelige middagsrester

Uansett, ingen har behov for hvitt mel og sukker, det tror jeg de fleste innerst ikke vet. Så jeg sier det hver gang noen påpeker kosten min.

Men... jeg forstår ikke hvorfor noen må legge seg opp i andres kost hele tiden.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.