Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål ang. lettbrus

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-08, 21:04   #1
Trulte69
Juniormedlem

Trulte69 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Volda
Alder: 56
Trulte69 er på en erverdig vei

Spørsmål ang. lettbrus

Jeg drikker masse light brus. (opptil 2 liter daglig). Spesiellt Pepsi max. Har det noe innvirkning når jeg skal gå ned i vekt? Er ikke så glad i hverken vann eller kaffe/te. Finns det evt. noe annet alternativ?

Trulte69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbodietter Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:34   #2
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Spørsmål ang. lettbrus

Dem sier Cola Light skal være bedre enn Pepsi Max (aspartam er ikke bra, er sukralose i Lighten) om du MÅ ha noe. Det beste er selvfølgelig vann..

Jeg for min del klarer ikke å legge fra meg alle mine laster, så jeg drikker Max hver dag *spark*

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:14   #3
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 46
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Aspartam stopper vektnedgangen min, men suclarose tåler jeg greit. To liter høres vel mye ut - kanskje du klarer å trappe ned litt i alle fall?

Om du ikke går ned noe i vekt så vet du årsaken til det.

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 01:16   #4
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Min vektnedgang stopper opp ved inntak av mye søtstoff...dessverre! Cola light trigger ikke søtsuget så mye heller

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 07:43   #5
blaut
Juniormedlem

blaut sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: OPPE I NORD TROMS
Alder: 50
blaut er på en erverdig vei

Heisan.
Eg går på Ketolyse, og der kan man drikke lett brus, dersom d ikke e karbohydrater i den.
Men har og hørt at for mye brus kan ha neg virkning på nedgangen...

Gammel 12-05-08, 08:01   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Så mye brus hver dag har nok innvirkning på mye annet enn bare vektnedgangen. Tror vekten var det siste som ville bekymret meg. :skremt:

Gammel 12-05-08, 12:00   #7
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Alder: 43
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så mye brus hver dag har nok innvirkning på mye annet enn bare vektnedgangen. Tror vekten var det siste som ville bekymret meg. :skremt:

Tenkte det samme, men turde ikke si det.
Skal legge inn en god artikkel om det under linker/artikkler

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:17   #8
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Et par glass pepsi max har jeg lagt til lørdager her jeg ja. Er mer en nok!!
Er det noe man er ekstra glad i, som man faktisk kan ta litt av på lavkarbo, så burde man legge det til èn dag i uka. Ha noe å se fram til... "en gulrot" liksom

Gammel 13-05-08, 09:24   #9
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Trulte69, her.

Jeg drikker masse light brus. (opptil 2 liter daglig). Spesiellt Pepsi max. Har det noe innvirkning når jeg skal gå ned i vekt? Er ikke så glad i hverken vann eller kaffe/te. Finns det evt. noe annet alternativ?

Innvirkning eller ikke, to liter lettbrus daglig synes nå jeg er altfor mye.
Dersom du skal følge en kur ordentlig, tror jeg nesten du bare må begynne å tvinge deg selv til å drikke vann.
Og jeg hadde akkurat den samme instillingen til vann som det du har nå, så det er ikke bare store ord og fett flesk altså. Alt blir en vanesak. Det er bare å begynne å hive innpå med vann.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 12:08   #10
Trulte69
Juniormedlem

Trulte69 sin avatar

Hvor: Volda
Alder: 56
Trulte69 er på en erverdig vei

Takk for alle svar. Skal nok greie å redusere på brusdrikkingen min. Drakk igår endel vann med masse isbiter. Var ikke så værst likevel

Trulte69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbodietter Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 12:15   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Flink jente. Det er faktisk en vane man kommer fort inn i, selv om det er grusomt i begynnelsen. Jeg ble tvunget til det ved at jeg etter vektoperasjonen min i januar 2007 ikke kunne drikke NOE med kullsyre i 3-4 måneder etterpå. Det gikk overraskende greit, og etter en stund mistet jeg lysten på hele brusen, og da jeg smakte det igjen etterpå smakte det pøkk! Uheldigvis ble jeg "avhengig" igjen etter en stund med mer eller mindre hyppig brusdrikking, men så klarte jeg å kutte ned igjen.
Nå drikker jeg lettbrus i helgene og av og til i ukedagene, men maks et glass eller to. Prøver, i hvertfall.

En av de tingene som har hjulpet meg har vært å fryse ned skiver av appelsiner og sitroner, og brukt disse som isbiter, på en måte. Gir smak også, kjempegodt. I tillegg har jeg brukt korallsand med smak, disse kjøpes i helsekosten og renser vannet, og finnes i nøytral, appelsin, sitron, bringebær, jordbær (kids) og en smak til tror jeg.

Gammel 13-05-08, 13:05   #12
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Det er bra at det kommer frem.. http://no.wikipedia.org/wiki/Aspartam (her blir det ufarliggjort...dessverre )
aspartam gjøres om til flere stoffer i kroppen:
fenylalanin (en amminosyre som er naturlig i kroppen når den IKKE er i fri tilstand som feks i aspartam)
Metanol (tresprit, hjerneskader og synsforstyrrelser)
Formaldehyd.

amminosyrer i fri tilstand i kroppen er ikke naturlig og er antagelig grunnen til flere bivirkninger av aspartam. Store mengder brus med aspartam gir nok metanol til å påvirke syn og hjerne. Det er flere i USA som opplever nedsatt syn, at synet fortyrres (plutselig snur opp ned), etc, etc.

aspartam kan brukes som insektsmiddel da det egentlig ble utviklet som dette. Jeg bruker det til å kverke maur og innsekter. De spiser altfor mye av det for det er så søtt og dør.. vil du spise slikt ? Mattilsynet synes det er greit iallefall ;-)

Skal man drikke brus, så drikk den med sukker. Det er iallefall ikke farlig. Ellers er det bare å kutte sånt og drikke vann. Vann er best, da kommer smaken i maten mye bedre frem.

Jo forresten, jeg leste en privat studie av aspartam på rotter. En helt vanlig dame hadde hatt en gjeng rotter hos seg og matet dem også med aspartam i drikken. Alle var døde etter 16 mnd. Stort sett de fleste fikk kreft.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:13   #13
Belseblubb
Medlem

Belseblubb sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En av de tingene som har hjulpet meg har vært å fryse ned skiver av appelsiner og sitroner, og brukt disse som isbiter, på en måte. Gir smak også, kjempegodt. I tillegg har jeg brukt korallsand med smak, disse kjøpes i helsekosten og renser vannet, og finnes i nøytral, appelsin, sitron, bringebær, jordbær (kids) og en smak til tror jeg.

Dette så fresht ut!!!! Jeg har også problemer med å få i meg nok vann. Måtte begynne med å tvinge i meg en halv-liter, men nå klarer jeg å få i meg en hel liter!! Har fremde en lang vei igjen før jeg er oppe i en akseptabel mengde vann.. Men frosne app og sitr skiver høres ut som et godt hjelpemiddel.

Korallsand?? Er det i noen slags teposer eller strør man det i glasset??

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:43   #14
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Korallsand er i små "te-poser" man legger nedi glasset/flasken/muggen. Her står mer om det:

http://vivatap.no/Helse/Korallsand-gir-bedre-helse.html

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang ketolysetablettene Trolla Ketolysekuren 5 13-07-07 23:24
Diverse spørsmål ang eurodiett Ani Eurodiett 10 22-04-07 00:29
Spørsmål ang Eurodiett Charlie Eurodiett 15 08-06-06 15:37
Spørsmål ang. ketolysekuren Dagros Ketolysekuren 12 23-05-05 21:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.