Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SpisedagNoen som praktiserer det her? Vet det anbefales i en del kostholdsopplegg, altså en dag i uken eller måneden der man liksom er of diet. Jeg er litt skeptisk til det - vil ikke det trigge søthungeren igjen og så er man tilbake til start? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SpisedagJeg spiste søte kaker på 17. mai. Dagen etter var jeg så slapp at jeg bare satt og duppa med hodet, selv etter 10 timer søvn. Og det var uten alkohol. Huden flammet opp og jeg fikk store røde felt som var såre og flasset. Det tok ca. halvannen uke før huden var normal igjen. Det var veldig effektivt for motivasjonen!
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SpisedagNår man er på ketogene dietter, skal man vel i utgangspunktet ikke ha spisedager? Du sier ingenting om det er en ketogen diett du følger, hvis det ikke er det, så kan du sikkert ha spisedager. Sist redigert av Marita : 30-05-08 kl 17:53. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :)
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SpisedagJeg er ikke på ketogen diett - og jeg har vel egentlig erfart at for min del så funker spisedag dårlig, det trigger søtsug og gir masse ubehag (som minner meg på hvorfor jeg holder meg unna karber i utgangspunktet) - spør mer av nyskjerrighet egentlig. Når det er sagt trenger jo ikke spisedag bety fråtsing i karber da, bare at man tillater seg litt mer av det man spiser til daglig for eksempel? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
![]() |
Sv: Spisedagjeg spiste et par "vanlige" kakestykker og "vanlig" middag, dvs feskkjøttsodd med grønnsaker som ikke er "lov" på 17.mai. Jeg hadde ikke noe ubehag av det. Var i ketose neste kveld. Tror det er litt lurt å planlegge at man skal skjeie ut en dag, på hva slags måte, hva slags mat og hvor mye. Da har du tross alt en viss kontroll over inntaket. I hvert fall må jeg ha det slik, men så er jeg hardbarka "matoholiker". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Spisedag | Jordbæret | Spørsmål og svar | 5 | 06-05-08 21:03 |
DR Torkill og andre, SE HER :Spisedag på ketolyse? | bambi | Ketolysekuren | 16 | 06-03-08 14:18 |
Påsken masse snop overalt, Spisedag? | Dolly | Ketolysekuren | 46 | 15-04-07 22:23 |
Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H. | Borealis | Lavkarbo generelt | 8 | 12-11-06 10:14 |
Ingen Spisedag? | Chumpsy | Dr Lindbergs | 10 | 20-08-05 17:28 |