Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() |
ErstatningerJeg har akkurat meldt meg inn her, og har valgt å prøve ut Ketolysedietten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ErstatningerHeisann, du bør nok lese boken for å forstå alt som ligger bak keolyse, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ErstatningerDet er mange brødoppskrifter her inne du kan bruke. Ketolysebrød, Lollipopbrød, Isetbrød osv, det er mange gode. Se på oppskriftsdelen og på "bakst", der ligger det en hel tråd med bare brød-oppskrifter.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
![]() |
Sv: ErstatningerEtter at jeg begynte på lavkarbo igjen for to måneder siden, har jeg ikke savnet brød, knekkebrød, ris, pasta eller poteter ett sekund. Til frokost spiser jeg enten egg&bacon, kokt egg, eggerøre etc, evt frokostpannekaka som du finner oppskrift på her på forumet.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatninger
Fett lagres ikke som fett i kroppen. Korn og sukker (karbohydrater) brytes ned til sukker i blodet, og er med på å gi signaler om fettlagring. Litt teknisk prosess, men du kan lese alt om både på nettet og i bøker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ErstatningerLeste nettopp en artikkel i Mat&helse (skal se om jeg finner den igjen, så kan jeg legge inn link). Poenget der var referat fra et eksperiment om vektnedgang. Forsøkspersonene spiste samme antall kalorier i samme periode. Den gruppen som spiste mest karbohydrater, gikk minst ned (og hurtigst opp igjen). Den gruppen som hadde et proteinrikt kosthold gikk ned noe mer, men her er det sentrale - den gruppen som spiste lite kh, moderat med proteiner og MYE fett, gikk ned mest. Tror det var rundt dobbelt så mye som de som hadde kh som hoved energikilde. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Erstatninger for sukker... | Hyper | Nyheter / media | 15 | 02-10-06 11:09 |