Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Lavkarbofiskekaker:)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-08-08, 18:30   #1
amatøren
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
amatøren er ny på veien

Lavkarbofiskekaker:)

Dette er fiskekaker som min mor har lært meg å lage, oppskriften har gått i arv i generasjoner

1,5 kg hysefilet (kolje)
Males opp sammen med
1/2 løk
Deretter røres dette sammen med ca 1 ss salt/seltin til det er seigt, bland så inn pepper og evt andre krydder.
Spe så med en blanding av
3 dl fløte og like mye vann, litt og litt.
Kommer an på fisken om den tar imot så mye, men det gikk helt greit her.
Rør godt, og ha i
1 egg.

Stekes i smør på svak varme, evt kokes i vann med grønnsaksbuljong til fiskeboller. Blir ca 14 karbs på hele porsjonen, og jeg får ca 25-30 fiskekaker.

amatøren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tror jeg Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:31   #2
amatøren
Juniormedlem

amatøren er ny på veien

Sv: Lavkarbofiskekaker:)

UUUUPs, glemte at jeg har i
2 SS ketolyse bakemix etter at salt og fisk er rørt seigt! rør dette inn i deigen før du sper!!

Gammel 04-08-08, 19:52   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

nysjerrigheten lenge leve. Hva var det opprinnelig 2 ss av? Jeg har ikke bakemix... og tenker at 2 ss av noe på så mange fiskekaker kanskje funker siden jeg ikke går for ketose

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:30   #4
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

næsj, om dt er for å gjøre dem fastere kan du vel bruke litt JBKM?

Gammel 04-08-08, 22:54   #5
amatøren
Juniormedlem

amatøren er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

nysjerrigheten lenge leve. Hva var det opprinnelig 2 ss av? Jeg har ikke bakemix... og tenker at 2 ss av noe på så mange fiskekaker kanskje funker siden jeg ikke går for ketose

Da kan du vel bruke hvetemel tipper jeg Det gir ca 20 karber ekstra, men dersom du ikke skal i ketose så gjør vel ikke det så mye fra eller til kanskje. Måtte bare prøve det med bakemixen, og det funka, det

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.