Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jeg burde gå ned!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-11-08, 13:17   #1
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill
Question

Jeg burde gå ned!

Tyr til dere guruer igjen jeg, og poster under trening, ettersom det kanskje handler mest om trening og kosthold...
Trener mye, minst en økt hver dag, men vanligvis to. Spiser snilt og ketogent, (med utslag på sticks) og føler meg veldig bra! Kjempeoverskudd og futt og sånn i hele tatt. Og mer og mer muskler...
Har fremdeles 10 kg minst, som jeg gjerne skulle vært kvitt, men etter at jeg har gått ned 30 (noen få har kommet på igjen) er vekt liksom ikke det mest sentrale fokus, velvære viktigere.
Men, ut fra en "vanlig" dags mat og trening nedenfor, burde jeg ikke gått ned i vekt?
Trening:
75 min intervall spinning, med belastning "moderat" og "hard" mellom 75 og 85 % av max puls.
Styrketrening, veksler over og underkropp 3 ganger i uken, de dagene jeg ikke gjør dette, går det gjerne en spinningøkt til, 30 min med fatburnbelastning.
Mat:
Omelett av to egg med skinke eller et par skiver bacon. Salat med skikkelig fet og veldig god pestodressing. Middag er omtrent (eller tilsvarende) 200 g kjøtt eller litt mer fisk, gjerne litt rømme, og lovlige grønnsaker, mellommåltid er enten et par egg til, eller en lavkarbobar. Drikker kaffe, med suketter... Spiser aldri sukker, men hiver meg på en colalight innimellom. Og drikker nok vann! Spiser jeg mer enn dette, kryper vekten oppover... og er egentlig inne i matopplegg jeg syns går veldig bra.

Meninger folkens?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:32   #2
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Jeg burde gå ned!

Du trener jo MAAASSSE... muskler veier jo mye mer enn fett vettu. Så du kan ha gått ned i fett men likevel gått opp pga muskelmasse

Tror du bare skal fortsette slik du gjør og ikke henge deg opp i tallet på vekta. Det er jo bare muskler

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 17:49   #3
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Jojo, muskler er bra, men tenker at med ti kilo mindre rundt magen hadde treningen gått ENNÅ lettere og jeg kunne kommet inn i størrelse small Det hadde jeg likt! Men det trenger liksom ikke skje sånn kjempefort...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 18:37   #4
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Hvis du er kommet ned i BMI 25 eller mindre, så går vekten veldig sent nedover (det så ut som du var så liten sist jeg såg deg). Tenkte også litt på sukettene og lavkarbobaren. For noen stopper det opp da. Jeg er forresten utrolig imponert over treningen din.

Gammel 21-11-08, 20:15   #5
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

BMI 25? Meg??? hehe... Prøver å holde meg under 29, men det har vært ganske trøblete i det siste. Men jeg er ganske sterk da, og nå funker armene og
Takk for skryt da, du er en perle ...

Gammel 22-11-08, 00:44   #6
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Så godt at armene er sterkere. Har vært litt bekymret vet du.

Gammel 22-11-08, 11:41   #7
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Knakende bra jobb du legger ned her Indi. Mitt tips er bare enkelt og greit, vær tålmodig! Ikke fokuser på vekt, så vil vekten gå ned. Vektnedgang kan stagnere i perioder og særlig når treningsmengden er såpass stor som i ditt tilfelle. Kroppen din har rett og slett annet å gjøre enn å drive å rase ned i vekt :-)

Stå på videre, resultatene kommer :-)

Gammel 22-11-08, 16:03   #8
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Takk Tommygutt, var jo et sjakktrekk den der spinningsykkelen hjemme! utrolig lettvint
Jeg får finne litt tålmodighet en eller annen plass, den er vel der, den og!

Gammel 25-11-08, 21:35   #9
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Ser du trener endel styrke. Glem BMI, den stemmer ikke med sterk kropp.
Forresten, prøv en ss Cocosa før trening. Funker supert på meg. Får kjempeboost, og kan løfte mye mer enn uten cocosa.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 22:52   #10
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Nå har jeg vært superbitch på ketogen mat i fire uker, trent absurd mye, vært i ketose, og går allikevel ikke ned i vekt.... går ikke opp heller, og det er jo bra. Ikke helt sikker på hvor mye jeg skal stresse med det, formen er jo helt knall, tar rotta på de som har vesentlig mindre å dra på, enten det er kondis (spinning) eller muskler...
går jo å se på dette som et interessant eksperiment da... og jeg har god tid forsåvidt!

Gammel 29-11-08, 23:55   #11
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Ser en ting. Hvis jeg ikke er grisenøye med nok fett i forhold til protein, stiger blodsukkeret mitt. I dag f.eks har jeg vært inn og ut av ketose. Nu kan det være etterdønninger etter gårsdagens migrenetull.

Uansett. Spiser jeg i overkant med protein går blodsukkeret opp, og vektnedgangen ser ut til å stoppe.

Gammel 04-12-08, 20:20   #12
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Nu kan det være etterdønninger etter gårsdagens migrenetull.

Hva mener du med det? Får du problemer med ketose pga. migrene?

Gammel 04-12-08, 23:07   #13
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Jeg får blodsukkerkrøll hvis jeg blir syk,uansett av hva.

Gammel 05-12-08, 11:59   #14
rhb
Juniormedlem

rhb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ullensaker
rhb er på en erverdig vei

Hei. Dette er min umiddelbare reaksjon da jeg leste innlegget ditt, når gir du kroppen din hvile? Det er kjempebra å trene,men hvor mye skal en forvente av en stakkars kropp. Tror spørsmålet ditt er litt komplisert. Når man trener mye bygges musklatur og da er det viktig å spise en del protein. Når du er i ketose skal ikke pr.delen være så stor, du skal ha mere fett, ikke sant? Spørsmålet mitt er, kan kroppen både forbrenne mye fett samtidig som man bygger muskler? Jeg jobber litt på et treningstudio og der sier de at det er vanskelig å bygge musklatur og slanke seg samtidig. Man strammer opp og blir sterkere men går det på bekostning av noe? Jeg vet ikke, men det jeg vet er at kroppen trenger også hvile og et lite pusterom Er det noen som kan noe om dette?
Ha en flott helg

rhb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vi burde organisere oss! Veggpryd Generell ernæringsdebatt 51 30-03-09 20:17
Hvor mye kalsium burde jeg ta? JenJen Ketolysekuren 2 12-09-08 14:03
Burde jeg ikke ha lagt på meg? msplum Lavkarbo generelt 2 03-05-08 09:47
Hva burde jeg hamstre her i USA? Megvel Spørsmål og svar 5 03-12-07 09:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.