Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kokospulver

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-08, 17:57   #1
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Kokospulver

Er det noen som vet noe om karboinnholdet i TRS kokospulver? Kjøpte en pose av dette i dag på Sultan, kostet bare en tier - men kan ikke finne noe informasjon om innholdet. Det er etter hva jeg kan forstå ikke det samme som kokosmel.

Gammel 31-08-08, 10:23   #2
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kokospulver

Vet ikke noe om kokospulver, men så moro at det er flere som "sogner til" Sultan her!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 10:32   #3
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Står det ingrediensliste på pakken? Nysgjerrig på hva det der er for noe..

Gammel 31-08-08, 11:33   #4
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Står det ingrediensliste på pakken? Nysgjerrig på hva det der er for noe..

Pakken er ekstremt lite informativ, men jeg fant noe på nett hvor det sto at det var 100% kokos, uten at det ga meg all verdens info... Ifølge Wikipedia skal kokospulver visstnok lages av "coconut cream", altså de tykke greiene som skiller seg ut og legger seg på toppen i en boks med kokosmelk, men noen ganger er det tilsatt salt og maltodextrin - var i det hele tatt svært forvirrende. Så jeg mailet produsenten på mitt beste engelsk, og håper de kan svare

Gammel 31-08-08, 11:35   #5
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vet ikke noe om kokospulver, men så moro at det er flere som "sogner til" Sultan her!

Jeg bor vel ikke heeelt i nærheten (bor på Frogner), men stikker gjerne en tur dit for å kjøpe krydder og andre morsomme ting. Fin butikk! Og siden det var lørdag og en frisk gåtur sto på programmet, passet det fint i går

Gammel 31-08-08, 12:36   #6
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Pakken er ekstremt lite informativ, men jeg fant noe på nett hvor det sto at det var 100% kokos, uten at det ga meg all verdens info... Ifølge Wikipedia skal kokospulver visstnok lages av "coconut cream", altså de tykke greiene som skiller seg ut og legger seg på toppen i en boks med kokosmelk, men noen ganger er det tilsatt salt og maltodextrin - var i det hele tatt svært forvirrende. Så jeg mailet produsenten på mitt beste engelsk, og håper de kan svare

Du får si ifra hva du finner ut.
Hvis det er helt ren kokos uten noe tilsatt maltodekstrin og salt vil jeg nemlig ha tak i det.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.