Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor mye må til for at forbrenningen settes i gang?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-10-08, 22:32   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvor mye må til for at forbrenningen settes i gang?

Prøver for tiden å spise Lindberg-ish, og lite og ofte - med ideen om å holde forbrenninga i gang.

Så lurer jeg på, hvordan fungerer forbrenninga vår? Hva settes den i gang av? Fett? Kalorier? Proteiner? Trening?

Og finnes det "grader" av forbrenning? F.eks om at man får satt i gang forbrenninga av en neve nøtter, men ikke på langt nær så mye som om man samtidig heller i seg en spiseskje med olje?

Og fins det noe informasjon noe sted om hvor lenge en "oppstartet forbrenning" varer? 2 timer? 4?

Hvis noen skjønner hva jeg mener..?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 02:01   #2
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvor mye må til for at forbrenningen settes i gang?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Prøver for tiden å spise Lindberg-ish, og lite og ofte - med ideen om å holde forbrenninga i gang.

Så lurer jeg på, hvordan fungerer forbrenninga vår? Hva settes den i gang av? Fett? Kalorier? Proteiner? Trening?
Trening er det som starter maskineriet. Forbrenninga kan grovt deles i to. 1 Konstant forbrenning for å opprettholde vitale funksjoner (hvileforbrenning) og2 arbeidsforbrenning

Og finnes det "grader" av forbrenning? F.eks om at man får satt i gang forbrenninga av en neve nøtter, men ikke på langt nær så mye som om man samtidig heller i seg en spiseskje med olje?
Ikke helt, men insulin stopper fettforbrenninga, og setter kroppen i stand til å lagre fett, samt omdanne glukoseoverskudd til fett.
Start og avslutt dagen med protein. Spis mat med lav GI karbo. Grønnfor og erter/bønner/linser er bra. I tillegg skal du ha protein til alle måltider.

Og fins det noe informasjon noe sted om hvor lenge en "oppstartet forbrenning" varer? 2 timer? 4?
Tenker du forbrenninga etter trening, vil det avhenge av hvilken trening du gjør. Lavintensiv kardio, gir minimal etterbrenning. Intervalltrening og styrke gir deg økt forbrenning i opp mot 72 timer etter endt trening

Hvis noen skjønner hva jeg mener..?

Håper du forstår svarene mine

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Øke forbrenningen med urter nita58 Kosttilskudd 28 15-06-12 16:42
Forbrenningen ... Sense Ketolysekuren 0 23-06-08 16:06
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Om å få i gang forbrenningen Fast-i-fisken Spørsmål og svar 9 03-06-06 22:54
1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen? mofe Generell ernæringsdebatt 11 24-01-06 12:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.