Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbobrød som er tilnærmet vanlig brød uten så mye fancy greier i?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-09, 08:54   #1
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Lavkarbobrød som er tilnærmet vanlig brød uten så mye fancy greier i?

Har lest gjennom mange mange oppskrifter på brød, men er så mange som skal ha bakemix eller proteinpulver eller soyamel el.l.
Jeg spiser lollipopbrød og er kanonfornøyd med det, men ønsker å prøve å styre resten av familien over i retning av et litt mer lavkarbo kosthold. Fruen liker ikke lollipopbrødet, så lurer på om noen har en oppskrift på grovbrød som inneholder mindre karbo eller iallefall mer gunstig sammensetning enn vanlig kjøpbrød. Er lei av å lese igjennom oppskrifter, og verken jeg eller fruen orker svi av masse tid og penger på å stå på kjøkkenet og finne opp kruttet på nytt om noen allerede har funnet det opp!

Er snakk om at hun kanskje skal spise 2-3-4 skiver pr dag av dette.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 09:48   #2
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som er tilnærmet vanlig brød uten så mye fancy greier i?

Hva med lindbergbrødet da? Det selger de i flere butikker..

Fruen må nok være motivert for lavkarrbo selv Nytter ikke å styre de fruene over på noe de er halvhjerta til

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:17   #3
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Stemmer meget godt, men hun ser jo hvor god form jeg er blitt i, og etterhvert som vi finner flere og flere gode alternativer til høykarbomat begynner hun å få mer og mer lyst til å prøve ut dette etterhvert.

Lindbergbrødet er kanskje et alternativ, men beste var jo å slippe kjøpbrød og kunne mekke det selv.

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:33   #4
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Stemmer meget godt, men hun ser jo hvor god form jeg er blitt i, og etterhvert som vi finner flere og flere gode alternativer til høykarbomat begynner hun å få mer og mer lyst til å prøve ut dette etterhvert.

Lindbergbrødet er kanskje et alternativ, men beste var jo å slippe kjøpbrød og kunne mekke det selv.

Lykke til iallefall Proteinbrødet sverger jeg til.. Du finner det her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22102

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:58   #5
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Skulle akkurat til å nevne proteinbrødet Har ett i ovnen nå, og denne gangen har jeg prøvd med mindre linfrø, men med litt mer kruskakli og solsikke.

Jeg fylte 2/3 av formen - så brødet blir kortere istedet for lavere - hvis du skjønner hva jeg mener...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:36   #6
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Takk for tips, men det virker jo svært likt lollipopbrødet som jeg spiser (bare litt solsikkekjerner ekstra), og det liker ikke fruen. Er for grovt eller noe sånt.
Hva med spelt eller lignende? Hvor mye karber er det i det?
Hun skal tross alt ikke inn i ketose...

Gammel 12-01-09, 09:45   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Spelt er samme som vanlig hvetemel hva karber angår.
Det finnes nok ikke noe alternativ til disse brødene sånn uten videre. Det beste er nok da å kjøpe lindbergbrødene (finnes 2 forskjellige) for henne.

Gammel 12-01-09, 11:08   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Takk for tips, men det virker jo svært likt lollipopbrødet som jeg spiser (bare litt solsikkekjerner ekstra), og det liker ikke fruen. Er for grovt eller noe sånt.
Hva med spelt eller lignende? Hvor mye karber er det i det?
Hun skal tross alt ikke inn i ketose...

Jeg liker ikke brød med en masse "ting" i, så jeg maler linfrø, solsikkerkjerner etc i stavmikseren først!
Da blir det liksom ikke såååå grovt!

Gammel 12-01-09, 11:23   #9
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Ok, googlet og fant oppskrift på lindbergbrødet, så da kan fruen velge om hun vil teste ut.
Alternativt kjøpe på butikken og teste ut.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uten brød scorpius Middag 6 17-09-10 14:04
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Hamburger uten brød Nakkinekki Middag 3 28-05-08 17:53
Kan du leve uten brød? Goggen Lavkarbo generelt 19 17-09-06 13:24
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.