Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-08, 00:27   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Jeg har lest litt på diverse amerikanske forum at flere har vert i ketose når de har ammet, og har helt friske barn..

Hun ene testet melken for ketoner jevnlig og ingen tegn til det..

Som hun sier er det jo rart hvis man går på "naturlig" kosthold og kostindusert ketose, at kroppen skulle ville føre de skadelige stoffene inn i melken..

Er det ikke noen steder hvor det er veldig kaldt eskimoene eller noe sånnt, som kun spiser ketogen kost i løpet av vinteren? de ammer vel de også?

Jeg ser for meg at jeg kanskje tester ketolyse i ett døgn, og når stiksen viser ketose, så kan jeg teste melken også med samme sticks..

Hvis det da skal vise seg at melken ikke inneholder ketoner, kan jeg da amme uten å tenke på at det kan skade babyen min..

Hun er forresten straks 7 mnd og får 2 -3 måltider med fast føde daglig..

Kan jeg bruke de jeg har igjen fra 1,5 år siden, eller bør jeg kjøpe nye?

Og kan jeg få tak i sticks på vanlig apotek?


Sist redigert av Dolly : 03-11-08 kl 00:50.
Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 08:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Det er ikke ketonene i morsmelken man er redd for, men alle miljøgiftene mor har akkumulert i sitt fettvev oppgjennom årene. Går man ned i vekt ved hjelp av fettforbrenning, vil disse giftene frigjøres og , muligens, gå over i morsmelken.

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på det. Hvem vet hva slags ulumskheter jeg har fått i meg i løpet av årene?

Burde kunne vente med å komme i ketose til man er ferdig med å fullamme. Det er jo ikke snakk om så mange måneder!

Ditt barn er såpass gammelt og spiser annen mat, så det burde ikke være noe problem.

Stiksene dine er nok for gamle.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:07   #3
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Jeg er ferdig med å fullamme, men kommer nok til å amme sporadisk i 1,5 år til fordet

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:26   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Så lenge du ikke fullammer og barnet spiser annen mat, kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem for deg å være i ketose!

Lykke til med vektnedgang og amming! Jeg ammet sistemann til hun var 20 måneder og det var veldig koselig, syns jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 10:45   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Stix får du kjøpt på Apoteket ja. Ikke alle har de inne , men det bruker ikke ta mere enn 2-3 dager.
Mvh Grovsnus
Lykke til med amminga

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:44   #6
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Det er jo som hun over her sier at det ikke er ketonene men det faktum at du overfører eventuelle giftstoffer du har i kroppen over i morsmelka og da inn i din baby.

Jeg kan ikke fatte at det skulle være så viktig for mor å drive denslags slanking når man heller kan vente noen måneder og la babyen få den tiden. Det er begrenset (for de fleste i allefall) hvor mange barn man skal ha og hvor mange måneder man ammer.

Og om man leser at noen har "helt friske barn" på et forum. Blir litt som når man sier at "min bestefar røykte 40 om dagen hele sitt liv og levde til han var 99"
Det betyr ikke at det er lurt fordet.

Sorry om jeg gir deg et muggent svar.

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:56   #7
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketoner i morsmelk? (spesielt til Torkil og andre med peiling på dette her)

Ja selvfølgelig hadde jeg ikke engang vurdert det før hun får fast føde som hovedmat, og pupp som kos...

Bare veldig irriterende å være 15-20 kg pluss når man er tilbake på jobb og skal presse seg oppi for trange arbeidsgensere...

Måtte bare høre.. har alltid trodd det var pga ketonene at ketolyse var værre enn feks grete roede, fedon og andre slankekurer når man ammet..

Men jeg har og lest at man overfører miljøgifter i melka uansett om man slanker seg eller ikke..

Men jeg vet ikke nok om det altså, derfor håper jeg at torkil kan svare her

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overspising, spesielt ett kvinneproblem ... SjokoMons Andre bøker 8 26-03-08 11:32
Spesielt med ketoseslankere? rulletrollet Ketolysekuren 6 15-09-07 15:36
Ketoner *anne* Ketolysekuren 4 15-05-07 08:17
Ketoner Atkins-Anne Atkins kosthold 1 08-03-05 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no