Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gravid på ketolyse?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-01-09, 23:51   #1
Pombagirl
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Pombagirl er på en erverdig vei

Gravid på ketolyse?

Hei
Jeg og min samboer prøver å bli gravide, samtidig som jeg nå tenkte jeg skulle begynne på ketolysekuren til mandag.. Har forstått at det kanskje ikke er så lurt å være i ketose når man er gravid, men hvor farlig er det??
Tenker at jeg kanskje kan være gravid uten at jeg vet det et par uker mens jeg går på kuren.. Kan dette ha store konsekvenser (spontanabort e.l.?)
Og dersom jeg skulle bli gravid, hvor mange KH bør man da få i seg i løpet av dagen...
Jeg har nok å gå ned, så håper egentlig en evt graviditet lar vente på seg, men vil ikke begynne på prevensjon igjen nå...

Håper på svar fra noen av dere erfarne slankere

Og godt nytt år alle sammen!!!

Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 10:20   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid på ketolyse?

Hei!
Litt i samme situasjon selv...

Mange finner at det er lettere å bli gravid i ketolyse. Når man da finner ut av det er det ut av ketolysen, men man kan da fortsette i Fedon-modus, rundt 100KH i døgnet. Det kan da være seg at du fremdeles ikke bruker stivelser og sukker, men spiser frukt og noen rotfrukter (som gulerot) og drikker melk (som er bra for gravide allikevel!). Et "vanlig" kosthold innebærer 300KH i døgnet, eller ofte mer om man legger på seg. Hør med legen om en fornuftig vektøkning for deg i graviditeten. Det er vel et kg i mnd de sier i gjennomsnitt. Husk å ta ekstra vit B i tillegg til magnesium og multivitaminene nå, det er viktig for de som ønsker å bli gravide med 400mg folat daglig!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:07   #3
Carinus
Juniormedlem

Carinus sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 45
Carinus er på en erverdig vei

Du fikk et godt svar fra Megvel her.
Jeg spurte om noe lignende for en stund siden, flere steder og fikk flere svar. Oppsummert ble det slik:
Man går ut av ketose når man tester positivt. Da spiser man frukt, yoghurt etc, for å ikke være i ketose, men kan fortsette som vanlig ellers. (eller som Megvel skrev over, noe ala Fedon)
Man husker på å ta vitaminene sine, spesielt folat.
Et karbohydratfattig kosthold forebygger (tror man) svangerskapsforgiftning. I tillegg er jo inntaket av sukker noe av det som forårsaker mest vektøkning hos både mor og foster. Veldig godt å vite at man har gjort sitt for å slippe å få barn med for stor fødselsvekt.

Det var sånn svarene gikk. Jeg ble altså anbefalt et karbofattig kosthold, samtidig som det er greit å gå ut av ketosen ved positiv test.

Lykke til!

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:00   #4
Pombagirl
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Pombagirl er på en erverdig vei

Okej
Takk for gode svar fra dere begge to!! Da behøver jeg ikke å bekymre meg for at jeg gjør noe galt ved å være i ketose frem til jeg tester positivt evt, da

Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Prøve å bli gravid på ketolyse? lill Ketolysekuren 4 19-06-08 20:22
Gravid tess81 Generell diskusjon 32 12-02-08 00:08
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 22:15
Gravid Dimmine Spørsmål og svar 2 09-10-07 15:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.