Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ostechipsene mine smaker brent!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 14:49   #1
miss_chica
Gjest

Ostechipsene mine smaker brent!

Hva gjør jeg feil nååå da? Jeg har prøvd å lage de to ganger, men begge gangene har de smakt møkk!
Er det en type ost som man anbefaler å bruke?
Jeg prøvde meg med firstprice sin, kan det være derfor?
Jeg har tatt de ut når de bobbler

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:51   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostechipsene mine smaker brent!

Jeg har best resultat med firstprice ost, høvle i skiver. Ikke dele de mindre.

Stekes på underkant av ca 180 grader til de de får et tørt utseende. Tar vel grovt regna ca 15 minutter.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:17   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Kan det være at du har stekt noe tidligere som har dryppet i ovnen, og derfor ligger og svir på bunnen? jeg har opplevd at mat har tatt smak fordi jeg har sølt ting i ovnen tidligere og glemt det eller ikke merket det... Siden du sier det smaker brent tenkte jeg...

Gammel 13-01-09, 15:33   #4
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Mine får også brent smak.... Uansett ost og stekemåte.

Men jeg har funnet ut at jeg har en ekstrem overfølsomhet for brent smak. Når gubben synes en kotlett er god, kan jeg synes den smaker grillkull...

En sjokoladekake jeg bakte fra en sånn nederlands mix en gang smakte for meg BARE brent, mens de andre ikke smakte annet enn litt bitter sjokolade..

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:34   #5
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 52
achillea er ny på veien

De gangene mine har smakt brent, er det for de har blitt stekt litt for lenge. Det er en veldig tynn linje mellom kjempegode og sprø til brent smak, selv om de ikke ser brente ut. Jeg pleier å steke mine til de begynner å ta farge, ca 5 minutter på 200 grader.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:57   #6
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Mine smakte også pyton! Og de så slett ikke brent ut!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 18:00   #7
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Mulig dere har gammelt stekefett som forurenser maten i ovnen da?
Mine blir nesten alltid god,en gang hadde de brent seg,og da var de blitt gyllen og stiv. Pleier og la de smelte i ovnen også ta platen ut og la de stivne til på platen.

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 18:02   #8
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ost synes jeg forresten tar ofte til seg smaker og lukter. Jeg lagde engang ostegratinerte poteter i ovnen-for lenge siden altså,og osten smakte helt pyton,pga ovnen ikke var helt ren. Osten smakte røkt på en måte...

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:15   #9
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Mine blir nesten alltid god,en gang hadde de brent seg,og da var de blitt gyllen og stiv. Pleier og la de smelte i ovnen også ta platen ut og la de stivne til på platen.

Jeg har helt ny komfyr...

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:55   #10
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 52
achillea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Tror ikke det har så mye med gammelt stekefett å gjøre. Kan lage først en plate som blir helt fin og nydelig god og så får neste plate kanskje 20 sek for mye. De er kanskje bare gyldne, men nok til at det blir brent smak. Jeg har funnet ut at det er egentlig best å ta de ut rett før du tror de er ferdige og ikke tenke bare noen få sekunder til.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza (som ikke smaker omelett?) commit Oppskrifter 4 09-12-08 09:34
Hvilket brød smaker minst egg? Elephanta Bakst 5 06-12-08 13:34
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 22:49
Linsekaker som smaker godt? Fjonken Dr Lindbergs 2 20-08-06 11:18
Hvilke oljer smaker godt i smoothies? Iset Generell ernæringsdebatt 20 22-02-06 12:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.