Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliter i motbakke for tiden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-01-09, 22:11   #1
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 53
achillea er ny på veien
Unhappy

Sliter i motbakke for tiden

De siste 2-3 ukene har vært et slit når det gjelder motivasjon. Følels hele tiden som kroppen jobber utrolig hardt for å unngå videre vekttap.

Perioden opp mot jul da jeg startet med ketolyse, gikk jeg fint ned. I julen levde jeg mer generell lavkarbo (<60 KH/dag) i 2 uker og gikk opp 1 kg. Etter at jeg strammet inn for å gå over på ketolysekuren igjen har jeg kun tatt av 1/2 kg på 2,5 uke. Har vært i ketose hele tiden og ingen utskjeielser.
Kjenner stor forkjell på treningene også. Første uken etter nyttår, var jeg helt duracell på step-treningen, mens etter innstramingen er treningene utrolig tunge igjen. Tydlig at det ikke finnes noe ekstra lett tilgjengelig energi i muskelaturen å jobbe med.

Har prøvet å kutte ut kjente partystoppere, men har brukt litt nøter i forbindelse med lunsj-salaten. Dette er det neste som ryker.

Er det noen andre som har opplevet slike perioder og har noen rpd og tips å komme med?

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:24   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter i motbakke for tiden

Få se meny!
Og spiser du nok fett? Vitaminer? Graviditet?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:23   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kanskje finner du noen tips her?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:26   #4
achillea
Medlem

achillea sin avatar

achillea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Kanskje finner du noen tips her?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

Denne er studert nøye og endringer er allerede gjort på basis av rådene her. Det er mye derfor fustrasjonen øker også.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
Gammel 23-01-09, 10:29   #5
achillea
Medlem

achillea sin avatar

achillea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Få se meny!
Og spiser du nok fett? Vitaminer? Graviditet?

Gravid er jeg ikke!!!

Etter at jeg hadde en opprydding i kosten etter nyttår og gikk på med nytt mot på ketolysekuren har kosten normalt sett ut som dette:

Frokost: variert litt mellom Oopsie-rolls med kjøttpålegg, ost og paprikaringer, middagsrester eller osteskiver, skinke og 2-3 cherrytomater i ukedagene.
I helgen blir det egg og bacon.

Lunsj: salat bestående av salatblader, 1-2 ss paprika, 1-2ss nøtter ristet i olje, løk, litt tomat og stekt sopp. Dressing pesto (prøver å få mest olje) eller olje. Av og til hvitløksdressing eller remulade, for smaken. I tillegg har jeg tunfisk, egg, dagens kjøtt eller fisk på siden.

Middag: varierende kjøtt eller fisk. Det blir en del kjøttdeigretter, kylling, koteletter, laks, fiskesuppe eller som i går ferske reker, nam....
Tilbehør bestående av diverse grønsaker eller salat - de vanligste er brokkoli, blomkål, store mengder sopp, løk, paprika, squash, cherrytomater og aspargestopper. I tillegg har jeg seterrømme, olje eller smør til for å øke fettprosenten.

Mellomnåltid har mye blitt noen osteskiver eller litt nøtter, siden det er det som er alternative på jobb. Hvis jeg blir fysen på noe om kvelden lager jeg meg ofte 1 brett med ostechips. En sjelden gang har jeg Bacongull.

Tar vitaminene og drikker min. 2,5 liter med vann til dagen. Utenom drikker jeg vel 2-4 kopper kaffe og tilsvarende med grønn te om dagen. Drikker kanskje 1 liter med sukkerfri brus i løpet av hele uken.

Trener 3, 5 time i ukene (step, aerobic og turn) + at jeg går omtrent daglige turer med hunden på ca 30min.

Har spist litt sukkerfri sjokolade, men ikke i store mengder. Det lille jeg kjøpte er nå oppspist og jeg vil heller ikke kjøpe noe nytt på en god stund.

Gammel 24-01-09, 02:02   #6
Wilhelmina
Juniormedlem

Wilhelmina sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Wilhelmina er på en erverdig vei

Jeg har også sånne perioder der jeg stopper opp, også plutselig så går jeg litt ned igjen. Men noen ganger så har jeg blitt smalere i midjen selv om jeg ikke går ned, er liksom kroppen som tilpasser seg de nye kiloene før man går ned igjen. Jeg bare fortsetter å spise på ketolyse kuren, så går man ned. Så kan man jo øke forbrenningen med å gå en liten tur osv...

Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 02:54   #7
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Du trener jo temmelig mye da!! Jeg ville tatt mål og sett om jeg hadde krympa i cm hadde jeg vært deg!! Meget mulig det er muskler på tur?!
Oi!! Nå så jeg at du har tatt av 30 kg!! *imponert* Når tok du de første kg? Etter 30 kg så er det vel ikke rart om kroppen må ha en pause for å tilpasse seg litt!! Så bare stå på, og for all del: ikke glem hva du allerede ha oppnådd!!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 17:43   #8
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Signerer Kristin B her, du har tatt av mye og det er dessverre ofte at de siste kg sitter hardest, tror hvis du gir det litt tid så løsner det.
Du går jo ned, selv om det ikke er i det tempoet du ønsker

Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:42   #9
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

når du går ned så mye som du har gjort, så er det vel helt logisk at krioppen trenger tid ja. Stå på, nyt kostholdet ditt og tren passelig så skal du se det komme igjen!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så sulten for tiden Smurfine Lavkarbo generelt 8 23-03-08 21:17
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
Jeg sliter litt for tiden Murmeline Ketolysekuren 7 30-09-07 03:12
Den tiden i mnd.... Atlje Spørsmål og svar 7 10-10-06 13:35
Hva er din favorittmat for tiden? Summer Oppskrifter 9 15-08-06 20:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.