Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Glasgow

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-04-09, 17:42   #1
tulla
Medlem

tulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Glasgow

Hei!

Har fått fri fra jobb (jippi) i slutten av april for å ta en storbyferie. Leser og leser om den ene storbyen etter den andre. Alle vel verdt å besøke tror jeg. Amsterdam, Barcelona og Paris er utelukket. Har nesten "landet" på Glasgow, er det noen her som har vært der? I så fall, ville du anbefalt byen for et par middelaldrende damer? Den ene er VELDIG glad i å shoppe. Tror ikke hun kan få nok av butikker, gjerne billige. Ingen av oss drikker noe særlig alkohol, så det trenger vi ikke tenke på.
Noen som har noen tips å komme med? Eller noen som vil fraråde byen, og ha tips til andre steder med handlegater (Gjerne et sted hvor de har litt store klær, sier min veninne)..

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 17:46   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Glasgow

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Hei!

Har fått fri fra jobb (jippi) i slutten av april for å ta en storbyferie. Leser og leser om den ene storbyen etter den andre. Alle vel verdt å besøke tror jeg. Amsterdam, Barcelona og Paris er utelukket. Har nesten "landet" på Glasgow, er det noen her som har vært der? I så fall, ville du anbefalt byen for et par middelaldrende damer? Den ene er VELDIG glad i å shoppe. Tror ikke hun kan få nok av butikker, gjerne billige. Ingen av oss drikker noe særlig alkohol, så det trenger vi ikke tenke på.
Noen som har noen tips å komme med? Eller noen som vil fraråde byen, og ha tips til andre steder med handlegater (Gjerne et sted hvor de har litt store klær, sier min veninne)..

Kan ikke komme med tips angående Glasgow, bare om en annen by "borti der". Er stoooooor fan av Irland jeg! Og kan seff anbefale Dublin! ♥♥♥

Har vært der minst 15 ganger de siste 5 åra, og jeg blir ikke lei, elsker landet og folka der. ♥♥♥

Gammel 01-04-09, 18:32   #3
Schnupsiii
Medlem

Schnupsiii sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Schnupsiii er på en erverdig vei

Heisann,
Var i Glasgow med venninner for 4-5 år siden like før jul. Fikk handlet mange av julegavene hvertfall
Handlemulighetene var mange og i alle prisklasser.
Men jeg handlet lite til meg selv siden jeg ikke fant butikker med store størrelser. Ville ikke belemre mine tynne venninner med å lete etter big size butikker.....

Har også vært i Dublin og likte kanskje den byen bedre. Men det kan ha mye å si at jeg dro på kjærestetur med min mann til Dublin...
Dublin hadde også mange shoppingmuligheter, men med gubben på slep var det ikke bare shopping på programmet.

God tur!

Gammel 01-04-09, 18:53   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

HER er link til et av Europas største shoppingsenter, DUNDRUM! Ligger litt utenfor Dublin, ca 10-15 min med Luasen (trikken). Det er stoooooort! Vi har vært der flere ganger, men har fremdeles ikke klart å gape over hele senteret Dessuten skal det finnes et megastort shoppingsenter lengere ut av byen. Det kalles Liffey Valley Shopping Center Vi har ikke vært der, men det skal være megastort der også!

Gammel 01-04-09, 19:59   #5
tulla
Medlem

tulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk til dere alle!
Tror det blir Glasgow jeg De sentrene frister nok når jeg forteller om de... Tar gjerne mot flere tips.
Kanskje noen har tips til hotell også?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 20:16   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Tusen takk til dere alle!
Tror det blir Glasgow jeg De sentrene frister nok når jeg forteller om de... Tar gjerne mot flere tips.
Kanskje noen har tips til hotell også?

Har bare tips om hotell i Dublin jeg Blooms! Megabillig og meganært sentrum og uteliv og flott!

Gammel 03-04-09, 10:34   #7
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Glasgow kan virkelig anbefales. Utrolig bra shopping, masse butikker og folket er generelt svært så trivelige. Sjansen er stor for dårlig vær, så da kan shopping-senteret Silverburn, ca 10 minutters taxi-tur fra sentrum, være et annerledes alternativ. De har forøvrig også Yo Sushi, grunn nok til å hoppe i taxi spør du meg :-)

God tur!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.