Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Etter en liten snuoperasjon i kostholdet mitt den siste uken ønsker jeg å gjøre noen justeringer. Av kaloriinntaket mitt ønsker jeg å fordele 10% på karbohydrater, 20% på proteiner og 70% på fett. Det jeg ser etter å ha logget matinntaket mitt den siste uken er at jeg har greit inntak av karbohydrater, men ligger noe høyt på proteiner og lavt på fett. Så fordelingen min er sånn nogenlunde slik: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 61
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Ved å bytte ut proteinkildene dine med fetere varianter skulle mye være gjort.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Jeg ville bytta ut kyllingfilet og karbonadedeig med noe annet ihvertfall. Det er magre produkter (f. eks. kyllingfilet har 1,1 gr fett og 24 gr protein pr 100 gr), og for å få opp fettandelen til de måltidene så må du nesten pøse på med smør. Alt kjøttet du ramser opp er vel egentlig magert når jeg tenker meg om..
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?
Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Bytt yoplait dobbel 0% med tyrkisk yougurt, hvis du må ha søtsmak i den kan du tilsette heistad syltetøy eller litt fun-saft. Dobbel 0 er jo totalt fettfri...
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Tusen takk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?100g kjøttdeig inneholder mer fett og mindre proteiner enn 100g karbonadedeig! Etc, etc!
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?-og bytt den lille osteskiven på brødet med en tykk bit med brie |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Iset-brød har god fordeling: 62% fett, 30% protein. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Ja, jeg skjønner jo det |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Det er ikke sikkert det automatisk blir fler kalorier, jeg tror jeg spiser færre kalorier nå enn jeg gjorde før jeg begynte fordi jeg rett og slett orker midre og spiser mye mindre porsjoner.
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Godt poeng!
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 50
![]() |
Sv: Hvordan MINKE proteinandel og samtidig ØKE fettandel i kostholdet?Jeg sliter fælt med dette jeg også. Samtidig som jeg humrer mens fettet drypper fra munnvikene til alle måltider, føler jeg for hver bit jeg tar at jeg gjør noe galt... Valgte allikevel å stole på rådene, og det er utrolig hvor raskt kiloene detter av. Må bare legge bort all barnelærdom fra hva som er riktig og fornuftig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Xenical samtidig som man følger Atkins kuren? | Therese74 | Atkins kosthold | 12 | 28-01-13 09:19 |
Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet | dydde | Trening | 27 | 24-04-09 14:31 |
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? | Lollypop! | Ketolysekuren | 86 | 15-09-07 21:56 |
Går det an å fritere og samtidig beholde fettet sunt? | mofe | Lavkarbo generelt | 5 | 25-01-06 18:57 |
Et lite tips for de som trener styke og samtidig vil ned i fettprosent | Begod | Trening | 12 | 07-10-04 09:10 |