Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Nå skjems jeg...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-04, 19:31   #1
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Nå skjems jeg...

En stund tilbake var jeg skikkelig flink med Atkins-dietten. Gikk ned 3-4 kilo og var godt igang. Men så kom julemarsipanen... Trenger jeg si mer? Har veldig vanskelig for å komme igang igjen. Egentlig ganske synd for denne dietten er den mest effektive jeg har prøvd! På det meste tok jeg av et halvt kilo i døgnet
Hvordan skal jeg komme igang igjen? Noen som har vært igjennom dette før? Hjelp!

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 20:08   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Spørs hvor mye du har å gå ned det....

Men fortvil ikke - det er bare å starte på Induksjonen igjen det. Det er vel ikke nødvendig med fulle to uker, men en uke for å få systemet i gang igjen er bra.
Nå er ikke dette en løsning som anbefales i det uendelige, dvs. hver gang du har falt av vogna. For hver gang du starter en induksjon vil kroppen reagere tregere og tregere.

Det kan godt hende du vil føle deg dårlig de første par dagene, - litt slapp og trøtt kanskje. Det er kun karbo abstinenser.... og de går over !!

Dette klarer du flott vettu !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 20:12   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg har vært gjennom det maaange ganger pga spiseforstyrrelsen min. Når man har vært alvorlig spiseforstyrret i over 10 år, er det ikke gjort over natta å forandre på dette.... Men jeg gir ikke op, en dag skal jeg klare dette virkelig!!

Vi må prøve sammen, Elisabeth. Er lettere når vi er to, og vi kan jo motivere hverandre på SMS og MSN, og treffes oftere. Lettere når vi er på feks treff også, at den ene passer på at den andre ikke faller for alle kafefristelsene hehe.

Jeg begynte ordentlig igjen idag, etter mange dumme utskeielser. Nå har jeg sett gjennom alle Atkins-dagbøkene her inne og skrevet ned mange tips til matretter, og laget en middagsliste, da er det mye lettere.

Jeg pleier også å skumme gjennom Atkins-dagbøkene på slankenett.no for å se hva de spiser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 23:10   #4
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Ja, nå har jeg spist opp det som er ulovlig i heimen her. Inkludert resten av sjokoladekaka og marsipanen Et siste farvel på en måte Dette skal vi klare Iset!

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 23:58   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth

Ja, nå har jeg spist opp det som er ulovlig i heimen her. Inkludert resten av sjokoladekaka og marsipanen Et siste farvel på en måte Dette skal vi klare Iset!

Ja vi skal vi skal vi skal!!! Når vi får "abstinenser" kan vi søke motivasjonstrøst hos hverandre på msn! Jeg er jo alltid på PK så om jeg ikke er på msn så send meg en PM så logger jeg meg på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 10:26   #6
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Hei Elisabeth!

Dette er du langt fra alene om! Jeg leser av og til om noen her inne som har holdt seg strengt til kostholdsplanen sin helt uten sprekk i lang tid, men dessverre er det nok sånn at mange av oss må gå seg litt til, og feiler litt underveis....

Ingen stor skade skjedd - begynn bare bare med lavkarbo på nytt!

Kjenner meg VELDIG igjen med marsipanen....!

Noen her inne vil kanskje være uenig med meg i dette, men jeg vil råde deg til å spise moderat lavkarbo nå i jula. Atkins induksjon i førjulstiden synes jeg rett og slett høres lite hyggelig ut.
Hva med å spise egg, fiberrik med masse deilig ost/kjøttpålegg, salater (m/kylling, pesto,feta etc) og middager med fisk/kjøtt og masse grønt (feks. brokkolimos e.l) til hovedmåltidene, og så lage din egen fedon marsipan (m/fruktose) og mandelkjeks og annet lavkarbo julegodt (se oppskrifter her inne)?

Lykke til!

(Ikke tenk at "nå har jeg først sprukket, så nå kan jeg bare fortsette å proppe innpå"! Ikke gjør jula til en høykarbofest! Da vil du føle deg så dvask og tjukk etter nyttår...!)

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 11:58   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det finnes ferdig Cavalier marsipan og (vi skal ta dem inn til jul tenkte jeg).
Men ikke spis for mye av den, da sitter du på do hele kvelden. Men den er kjempegod.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no