Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Netopp startet på ketolyse, normalt med ...?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-06-09, 19:11   #1
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Tagimpo er på en erverdig vei

Netopp startet på ketolyse, normalt med ...?

Jeg startet for 2 dager siden på ketolyse kuren.

Jeg er jo vant til å drikke en haug med Coca cola og alt av søtsaker osv.
Er temmelig overvektig med mine 124,4 kg (1.80cm)

Så dette blir jo utrolig interessant å se om jeg kan komme meg ned i vekt. Høres kanskje dramatisk ut, men jeg vil ned til 90 kg.

Spørsmålet da

Jeg er som sagt vant til masse sukker og sukkernivået mitt pleier å være i 100.

Nå sitter jeg da her, og svetter som bare det selv om det ikke er kaldt. Jeg er skikkelig slapp og trøtt og føler jeg "trenger" sukker.

Er det normalt å bli slapp og kanskje svette i tilegg?

Jeg skal holde ut, men trenger å vite om det er normalt slik jeg føler det

Tagimpo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:50   #2
Bellabo
Medlem

Bellabo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Netopp startet på KETOLYSE, normalt med..?

Ja.. slike bivirkninger vil du nok merke, men de vil snart gå over heldigvis.
Vær veldig flink til å drikke vann, samt at farris også er kjempelurt å drikke spes. nå i begynnelsen.

Kroppen din driver nå å kvitter seg med en del avfallstoffer, og karbolagrene dine tømmes.. til alt har stabilisert seg igjen vil du også mangle en del mineraler, derfor lurt med farris...

Hold ut.. snart vil forbrenningsmotoren starte, plutselig får du masse energi og godt humør

revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:02   #3
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bellabo, her.

Hold ut.. snart vil forbrenningsmotoren starte, plutselig får du masse energi og godt humør

Takk, det første som slo meg med dette forumet er motivasjonsnivået her inne! Gleder meg skikkelig til jeg begynner å merke resultater og energien kommer tilbake

Sist redigert av Photobscura : 09-06-09 kl 11:15. Årsak: Rettet opp sitatklammer
Gammel 08-06-09, 22:06   #4
Bellabo
Medlem

Bellabo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Bellabo er på en erverdig vei

Åsså er det jo så fantastisk mye god mat en kan spise

jeg Var litt tvilende til å begynne med, tenk å spise fløte, rømme og fete oster.. for å gå ned .. fantastisk
Savner ingen ting, søtsuget ble borte, og hadde mindre og mindre lyst på mat..

Utfordringen min er livet etterpå, om man greier å stabilisere seg, og holde seg der.. men det går sikkert fint det også

revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:18   #5
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bellabo, her.

Åsså er det jo så fantastisk mye god mat en kan spise

Utfordringen min er livet etterpå, om man greier å stabilisere seg, og holde seg der.. men det går sikkert fint det også

Det er det jeg ikke klarer å forstå, hehe - Jeg ser at en kan spise Bacongull/svor og masse fet mat så lenge dem ikke inneholder karbo.. Burde være null problem for en som ønsker å gå ned i vekt. Håper bare det funker på alle

Når det gjelder livet etterpå:
Etter mitt syn tror jeg at dersom man får en grasal vektnedgang ved å følge denne kuren blir man veldig bevisst på hva man spiser under kuren noe som vil følge når man har nådd idealvekten sin, og når man i tilegg har hatt et problem med vekten sin tidligere er det få som ønsker å gå tilbake til slik man var. \ Hvis jeg virkelig går ned alle disse kiloene slik alle disse andre her inne har gjort og gjør så kommer jeg til å være bevisst resten av livet på at karbohydrater er FYFY! =)

Gammel 08-06-09, 22:27   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Tagimpo, her.

...kommer jeg til å være bevisst resten av livet på at karbohydrater er FYFY! =)

Me too.....AMEN!

Ok da, litt karbohydrater

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:46   #7
Nisnen
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Nisnen er på en erverdig vei

Karbohydrater er nødvendig i ett normalt sunt liv med mosjon, trening og normalt inntak av sunn mat.
Ingen kan leve på lavkarbo hele livet, det er ikke slik menneskekropen er konstruert.
Men en slik kur er en gylden mulighet til en livsstilsendring når man har fått bukt med vektproblemene og blitt bevist på hva som var årsaken til dem.

Nisnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:52   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nisnen, her.

Ingen kan leve på lavkarbo hele livet

Derom strides de lærde (og ulærde). Mange av veteranene her inne lever lavkarbo i mer og mindre ekstrem grad som en livsstil selv etter de har nådd målet. For min egen del vil jeg aldri gå tilbake til et såkalt "sundt" kosthold etter ernæringsrådets anbefalinger.

Gammel 10-06-09, 18:20   #9
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Karbohydrater er nødvendig i ett normalt sunt liv med mosjon, trening og normalt inntak av sunn mat.
Ingen kan leve på lavkarbo hele livet, det er ikke slik menneskekropen er konstruert.

Høh
Den påstanden der tror jeg du blir pent nødt til å underbygge med noen gode argumenter. Mange vil være veldig veldig uenig med deg i det. Er det ikke litt merkelig om menneskekroppen er konstruert for å leve på et kosthold som ikke var mulig før etter jordbruksrevolusjonen for en 7-10.000 år siden?

Gammel 10-06-09, 20:28   #10
Nisnen
Juniormedlem

for 7-10000 var vel menneskes snittlevealder halvparten av i dag?
Nå vet vi bedre, vi vet til og med at om en har blitt for stor, kan man kjøre kropen i det vil kaller Ketose for å oppnå lavere vekt og ett sunnere kropp.
Men å leve på fett livet ut strider mot min virkelighetsopfattning.

Har noen av dere prøvd hard utholdenhets trening i Ketose?

Gjør det du skal med lavkarbokur, så har en godt grunnlag for å endre på de tingene du gjorde feil før når du er ferdig.

Gammel 10-06-09, 21:06   #11
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Men en slik kur er en gylden mulighet til en livsstilsendring når man har fått bukt med vektproblemene og blitt bevist på hva som var årsaken til dem.

tøys..det er et valg. Jeg har levd lavkarbo i snart 5 år.

Gammel 10-06-09, 21:08   #12
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Nå vet vi bedre, vi vet til og med at om en har blitt for stor, kan man kjøre kropen i det vil kaller Ketose for å oppnå lavere vekt og ett sunnere kropp.

Har noen av dere prøvd hard utholdenhets trening i Ketose?

Gjør det du skal med lavkarbokur, så har en godt grunnlag for å endre på de tingene du gjorde feil før når du er ferdig.

Både min mann og flere på Kondis forumet tester ut lavkarbo som utholdenhetskosthold. Og det kan man venne sge til og ha suksess med når kroppen får tid til å henge med i endringen.

Gammel 10-06-09, 21:27   #13
Nisnen
Juniormedlem

Sv: Netopp startet på ketolyse, normalt med ...?

Spennende, Hvordan en kan omsette fett til energi når man trenger den med en gang er for meg en gåte? , men kanskje jeg får teste dette til neste år igjen kanskje.

Tror uansett vi vil se få personer på gamlehjem i ketose :

Gammel 10-06-09, 21:29   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Alle er i ketose flere ganger i løpet av livet, f.eks i forbindelse med sykdom hvor de ikke orker mat. Det er jo rett og slett det som skjer når kroppen ikke har krobohydratlagre å brenne av lenger.

Gammel 10-06-09, 21:31   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Her er forøvrig et innelgg om høyfettkosthold og utholdenhet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782

og her om styrketrening: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

Gammel 10-06-09, 21:46   #16
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Nå var det vel ikke akkurat kostholdsrelaterte livsstilssykdommer som var hovedårsaken til tidlig død i steinalderen da

Jeg vil jo også si at det ville vært ganske fascinerende om evolusjonen hadde ordna det på en sånn måte at menneskekroppen tilpasset seg et kosthold som vi ikke ville bli smarte nok til å forstå at var best for oss før et par hundretusen år etter at mennesket som art oppstod. Den teorien funker i beste fall dersom man er kreasjonist.

Hvis du ønsker en justering av virkelighetsoppfatningen din anbefaler jeg deg for eksempel Gary Taubes bok "Good Calories, Bad Calories". Eller rett og slett lese litt mer om brukerne av dette forumets erfaringer ifht til helsegevinster utover det som går på ren vektnedgang.

Gammel 10-06-09, 21:47   #17
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alle er i ketose flere ganger i løpet av livet, f.eks i forbindelse med sykdom hvor de ikke orker mat. Det er jo rett og slett det som skjer når kroppen ikke har krobohydratlagre å brenne av lenger.

Ja, også var det jo standardeksempelet med disse iniuttene som levde i ketose hele livet helt fram til den vestlige sivilisasjonen innhentet dem med "sunt" kosthold og festlige livsstilssykdommer

Gammel 10-06-09, 23:34   #18
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

...

Det er ingen kur.
Det er en livsstilsendring
Årsaken til mitt vektproblem var karbohydrater, i veldig stor grad.

Men nå har jeg fått bukt med vektproblemene og jeg har fått til en livsstilsendring uten kur

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 14:18   #19
The Dude
Medlem

The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Jo, en god del tusen år med evolusjon har konstruert kroppen akkurat slik. Det unormale er den kunstig høye tilgangen av karbohydrater vi har i dag som vi spiser. Det er ikke slik menneskekroppen er konstruert. Og resultatet er at vi ser folk dauer som fluer av "livsstilssykdommer" rundt i verden.

Spennende, Hvordan en kan omsette fett til energi når man trenger den med en gang er for meg en gåte? , men kanskje jeg får teste dette til neste år igjen kanskje.

Er flust av lavkarbofolk som springer maraton. Prosessen med fett til energi skjer kontinuerlig enten man er i ketose eller ikke. Dvs det er opp til kroppen om den vil benytte energien frigjort fra fettet til enhver tid, blir det ikke nyttet som energi går det tilbake til fettlagrene igjen. Fettet som er lagret i kroppen blir skiftet ut eller rotert i et veldig høyt tempo.

Sist redigert av The Dude : 12-06-09 kl 14:23.
The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 14:54   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Der er jeg enig! Om jeg fortsetter å være i den fantastisk gode formen jeg er i nå fram til mine siste år, så skal det holde hardt om jeg ikke får bo i mitt eget hjem til min død

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 22:57   #21
Mistral
Medlem

Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Hvis du setter likhetstegn mellom lavkarbo og å "leve på fett" er det ikke rart du er skeptisk.

Tror du heller ikke det er mulig å leve resten av livet på kjøtt, fisk, egg, ost, grønnsaker, nøtter og noe smør og olje?

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 01:01   #22
Bulldog
Gjest

Kanskje du skal ringe masaiene og fortelle dem at de ikke eksisterer?

Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 11:52   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Kanskje du skal ringe masaiene og fortelle dem at de ikke eksisterer?

Eller eskimoene?
Eller samene?
Eller foreldrene mine?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 12:16   #24
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eller eskimoene?
Eller samene?
Eller foreldrene mine?

Stakkaren kommer jo til å blakke seg på tellerskritt

Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 14:44   #25
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Stakkaren kommer jo til å blakke seg på tellerskritt

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normalt å være veeeeeeldig tørr i munnen? (ketolyse) Nitja Ketolysekuren 14 07-10-15 10:54
Noen som startet ketolyse kuren 20 april? egg&bacon Ketolysekuren 1 09-05-09 02:38
Da har jeg startet igjen Lilly Ketolysekuren 11 07-01-09 17:25
I dag har jeg startet! snuskebolla Ketolysekuren 14 07-03-08 16:50
Nettopp startet på ketolyse JuD Ketolysekuren 16 12-05-07 16:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.