Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er disse matvarene greie?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-09, 19:58   #1
annama
Medlem

annama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
annama er på en erverdig vei

Er disse matvarene greie?

Milda Mat fra Sverige inneholder 15 % fett og 2,5 gr karbohydrat.
Det er en matfløte - er den ok?

Vi har i lengre tid brukt Arlas (også fra Sverige) smør og -olivsolje(flaske med flytende...).
0,5 gr karbohydrat per 100 gram - må vel være bra??

Og hvis jeg MÅ ha knekkebrød? Hvilket er da det beste? Rugsprø (håper jeg...;O))?

annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:11   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er disse matvarene greie?

Svarer deg i rødt.

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Milda Mat fra Sverige inneholder 15 % fett og 2,5 gr karbohydrat.
Det er en matfløte - er den ok?
Joda, men jeg ville nok valgt kremfløte framover! Mer fett og mindre behandling.

Vi har i lengre tid brukt Arlas (også fra Sverige) smør og -olivsolje(flaske med flytende...).
0,5 gr karbohydrat per 100 gram - må vel være bra??
Olivenolje egner seg nok dårlig til steking, særlig på høye temperaturer, om det bare er til å frese noen grønnsaker, greit nok, men ellers vil jeg gå for ekte smør! Meierismør o.l. Ikke margarin, altså.

Og hvis jeg MÅ ha knekkebrød? Hvilket er da det beste? Rugsprø (håper jeg...;O))?
Det er helt umulig å svare på når jeg ikke vet hvilken filosofi du følger, eller hvor mye karbohydrater du ca planlegger å innta på daglig basis. Og, hehe, du MÅ ikke ha knekkebrød. Men fiberrik er uansett de med lavest karboinnhold, men så inneholder det omtrent sagspon også da Det har hendt at jeg har spist en fire fem av disse i løpet av en dag, og det blir mye dobesøk av alt det dustete fiberet. Slitsomt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:30   #3
annama
Medlem

annama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
annama er på en erverdig vei

Har ikke peiling på hvor mye karbohydrater jeg skal ha per dag.
Skjønner ikke det helt heller, jeg...
Alle sier jeg må lese meg opp på det, men skjønner det ikke, lell...
Hvor mye er sånn midt på treet av karbohydrater i løpet av dagen, da?

Om jeg spiser 1 boks cottage cheese om dagen, får jeg da i meg 4,5 gr karbohydrat? Kan ikke skjønne hvordan jeg skal regne ut det for en hel dags matinntak??!!

Nei, jeg må ikke annet enn at JEG vil gjerne ha noe å tygge på i løpet av dagen. Da bruker jeg heller noe lengre tid på vekt-nedgangen.

annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:06   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Kan ikke skjønne hvordan jeg skal regne ut det for en hel dags matinntak??!!

For å vite eksakt må du veie alt, og så sjekke næringsinnholdet enten på emballasjen eller på f.eks www.matvareguiden.no.
En hel boks cottage cheese er helt riktig (1,5x3) 4,5 g karbohydrater.
50g bringebær vil bli 3,2x0,5=1,6 g. Osv... I starten kan det være greit å bruke et program som diett.no, eller "mat på data" for å legge inn målene.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater? bella donna Spørsmål og svar 10 22-11-09 16:53
Søtstoffer, hvilke er greie? Maimor Lavkarbo generelt 1 13-03-09 01:46
Hvor finner dere info om karbohydratinnholdet i matvarene? Lollypop! Ketolysekuren 25 19-09-07 04:38
Middager som er greie å fryse ned... vanilla Middag 2 20-05-07 12:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.