Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt kjeft, nå!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-08-09, 10:12   #1
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Trenger litt kjeft, nå!

Nå har jeg vært syk i 4 dager, begynner å bli GRÅDIG lei. Matlysten er på bunn, men har såååååå lyst på gjærbakst og sjokolade! Synes så synd på meg selv nå, at jeg er på nippet til å gjøre hva som helst. Alle andre som er syke mister lysten på alt, jeg blir bare snoooopesyyyk
Er så lei av å sitte her i sofaen og ha vondt i magen pga den forbaska sukkerfrie sjokoladen jeg ABSOLUTT "må" ha i meg. Noen fantastiske råd til meg, o flinke lavkarbere? Kan noen kanskje trylle meg frisk?

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:14   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt kjeft, nå!

Kan ikke trylle deg frisk nei, men når man først er syk så er det viktigste å bli frisk. Om det er å spise et knekkebrød, eller en bolle så får man evt gjøre det og ta det igjen etterpå. Men det kjenner man jo best sjøl, og det er bare forsi man har lyst på eller om det er fordi kroppen trenger næring

Gammel 26-08-09, 10:16   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Lag deg is av en neve frosne bringebær, en eggeplomme og litt fløte, mos i stavmikser til du får verdens beste softis. Den får du ikke vondt i magen av. Eller stapp i deg masse fet mat så søthungeren går vekk, spiser du sjokolade hver dag så opperettholder du l*sten til å spise sjokolade uansett hvor sukkerfri den er.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:17   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Og hva med å lage deg tomatsuppe( søk på tomatsupper her så finner du oppskrift) eller blomkålsuppe( lag mos og spe ut med fløte og vann evt buljong), det varmer godt når man er sjuk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:23   #5
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Tenk på meg, som hadde klart å gå ned nesten 3 kilo på fire uker. Så spiste jeg litt godteri, gikk alt opp igjen og har nå brukt nye to uker på å snegle meg ned 1,5 kg. Så jeg er fortsatt 1,5 kg tyngre enn før utskeielsen.

Er det verdt det? For meg var det definitivt IKKE verdt det.

Lag deg fromasj om du har lyst på noe søtt. Jeg lager av fyllet til Gerds ostekake, bare tilsatt litt bær:

1 pk Heistad bringebærgele med halv mengde vann - avkjøles
1 liten pk kremfløte - piskes
1 pk Tine kremost som vispes klumpfri sammen med
1 seterrømme
100 g bringebær tilsettes til slutt

Hele greia har 24 karber og er farlig god.

God bedring!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:39   #6
matitt
Medlem

matitt sin avatar

matitt er ny på veien

Åååå, dere er snille altså Jeg tenker jeg skal lage meg noe bær-snop ja, må bare få sjangla meg ut i bilen og få handlet noen ingredienser Suppe hørtes også veldig godt ut! Tuusen takk for tips

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:45   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

ER du syk, er du syk!

Teller karber kan du gjøre når du blir frisk igjen!

Gammel 26-08-09, 10:46   #8
matitt
Medlem

matitt sin avatar

matitt er ny på veien

Åååå Kitt og Carisma, dere er snille dere Men har så lyst å ikke falle ut av ketosen bare pga denne influensaen....Men det er kanskje ikke gunstig å være i ketose når man er syk?

Gammel 26-08-09, 11:17   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

ER du syk, så ER du syk!*streng sykepleier*

Prøv å leve så lavkarbo du klarer, men sørg for å få i deg nok næring!
Har akkurat vært syk(forkjølelse/bihulebetennelse) selv, og har hatt masse honning i teen min med (nesten) god samvittighet!

Er vel ikke uten grunn at man blir anbefalt å gå ut av ketose før en større operasjon feks. Kroppen trenger alt den kan få for å bli frisk igjen!

Ditt valg, selvfølgelig, men det viktigste er å bli frisk, og det blir du nok fortere om du får i deg nok næring!

Uansett, GOD BEDRING!

Gammel 26-08-09, 13:09   #10
matitt
Medlem

matitt sin avatar

matitt er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

ER du syk, så ER du syk!*streng sykepleier*

Prøv å leve så lavkarbo du klarer, men sørg for å få i deg nok næring!
Har akkurat vært syk(forkjølelse/bihulebetennelse) selv, og har hatt masse honning i teen min med (nesten) god samvittighet!

Uansett, GOD BEDRING!

Rart at du skulle si det der med honning i teen, har hatt SÅÅ lyst på det nå mens jeg har vært syk..... Tror jaggu jeg skal ta meg en kopp te med honning!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt råd ... Eilan Vedvarende vekttap 6 11-12-07 15:16
Nå trenger jeg litt råd her.. vanilla Ketolysekuren 5 01-05-07 10:46
Trenger du litt ros? dingpot Generell diskusjon 7 20-02-07 16:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.