Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og "surrete" i hodet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-09-09, 22:21   #1
Ingee
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sarpsborg
Alder: 43
Ingee er på en erverdig vei

Lavkarbo og "surrete" i hodet

Hei. Jeg er ei jente på 27 år som begynte med lavkarbo for litt over 8 uker siden. Hittil har det gått overt all forventning. Jeg har ikke fulgt noen spesiell diett, men spist mest kjøtt og grønnsaker, ost o.l utenb så mye karber i. Vekta har rast ned 11kg og det er jeg storfornøyd med, skal ned 13 til.

MEN: den siste uka omtrent har jeg blitt skikkelig surrete, jeg har satt på stekeplater og komfyr og glemmer å slå de av, jeg velter ting. Idag toppet jeg det med å prøve å fylle bensin på dieselbilen vår. Heldigvis opptaget jeg det fort så nesten ingenting kom på bilen. Er det noen andre som har hatt lignende opplevelser? Burde jeg prøve å ta en pause med lavkarbo eller begynne å spise litt mer karber? Kan kostholdet ha skylden eller er jeg i ferd med å bli dement?

Ingee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:25   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og "surrete" i hodet

Det kan høres ut som det er lurt å ta en tur til legen og ta noen blodprøver? Kan være vitaminer eller mineraler som du ikke får nok av.

Gammel 13-09-09, 22:28   #3
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Høres ut som sånn jeg var før det lave stoffskiftet mitt ble medisinert.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:32   #4
Ingee
Nytt Medlem

kan være vitaminene jeg mangler da. Har ikke vært noe flink til å ta noe kosttilskudd i tillegg. hmmm... det må jeg teste. Dette har jo ikke vært lange stunden, begynte vel litt på onsdag natt på jobb og fram til i dag. Ukene før det har gått kjempefint. Jeg trener og spiser sunt og elsker det nye livet mitt. Det skal vel også legges til at jeg har vært på jobb 10 dager i strekk.... mulig det og setter kroppen på ekstra prøve.

Gammel 14-09-09, 01:18   #5
Rangelet
Medlem

Hvor: Bergen
Rangelet er på en erverdig vei

Jeg tror dette har noe med at du driver fysisk trening. Lurer på om du trener styrke og/eller utholdenhet? Tøyer du etter trening etc? Det kan også være stress, eller en livsituasjon som forandrer bevisstheten din. Tidsperspektivet blir forvrængt, og da kan kortidshukommelsen bli dårlig.

Sist redigert av Rangelet : 14-09-09 kl 01:23.
Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:36   #6
Ingee
Nytt Medlem

Jeg trener ca 50 min utholdenhet og en del styrkeøvelser 3 ganger i uka. Tøyer ut etterpå.
Jeg har også tenkt på livsituasjonen. Jeg jobber som vikar i helsevesenet og må alltid stå på for å få nok vakter i måneden, samtidig som jeg søker masse jobber. Det er en stresssituasjon i seg selv. I tillegg har jeg en lærerutdannelse som er nesten ferdig og dermed eksamener som må leses til for at utdannelsen skal være fullført til jul. Men skal prøve nå å ta vitaminer og skal ha et par dager helt fri fra jobb, så får vi se om formen bedrer seg. Mange mener jeg burde tatt en pause fra lavkarbo, men det har jeg jo ikke lyst til. For etter flere års slit er nå vekta på vei nedover

Gammel 16-09-09, 16:01   #7
Rangelet
Medlem

Hvor: Bergen
Rangelet er på en erverdig vei

Man kan bli litt surrete i hode (svimmel) i startfasen av lavkarbo diett. Utifra de jeg har snakket med, så går dette over etter en stund. Det er ubehagelig, og har noe med hormon forandringer (uten at jeg er ekspert). Dette vil mest trolig gå over etter en stund til på lavkarbo.

I dag tror altfor mange at det er nødvendig å stresse for å få gjort noe som helst i livet. Det er ikke sant. Man kan gjøre mer, hvis man bruker energien til andre ting enn å stresse. Er ikke enkelt å omstille/omprogramere fokus i livet, men det er så essensiellt for grunnleggende god helse. Lykke til

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:23   #8
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Jeg veit ikke, og jeg vet det kan være litt upopulært å foreslå her, men jeg prøver likevel... Jeg opplever også litt slappere hukommelse, da går under ca 40- 30 gram karbohydrat i døgnet. Mulig dette er tilfeldig

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:29   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

er du dehydrert?

Gammel 16-09-09, 18:55   #10
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Bruker du mye med kunstig søtning i? Jeg ble slik av aspartam...

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.