Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt ny her

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-09-09, 17:45   #1
linesol
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
linesol er på en erverdig vei

Litt ny her

Hei, ny her og er en gift 38 år gammel kvinne, mor til tvillinggutter som straks er 5 år.
har kikket lenge her inne og er godt i gang. Men lurer på om det finnes en ja og nei liste i forhold til mat. (Lav.karb). Er litt usikker på det med grønnsaker og frukt, (det er vel kun bær som er lov?). Prøvde å legge inn et innlegg for noen dager siden, men det forsvant gitt.

Er 172 og veier 83 kilo og tar 5 kilo av gangen. Men jeg vil ned 8-10 kilo.

Tok det lang tid før dere begynte å gå ned i vekt?

linesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 18:58   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt ny her

Hei,
Hvor mye man går ned og hvor fort avhenger av flere faktorer, det er veldig individuelt. De som skal ned mye går som oftest mye ned i begynnelsen enn de som ikke skal ned så mange kilo og de siste ønskekiloene sitter som oftest godt. De fleste går ned en del i begynnelsen mens for noen så tar det litt tid før vektnedgangen starter, igjen dette er veldig individuelt.
Lavkarbo er en paraplybetegnelse på ulike karbo reduserte kosthold under 150 kh pr dag, men de fleste holder seg nok under Lutz 72 kh (boka: Bedre uten brød).

Informasjon om de ulike lavkarbo kostholdene finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Bøker om de ulike lavkarbo kostholdsretningene finner du på biblioteket, les og lær.
Nå kan ikke jeg detaljene på alle de ulike retningene men det er vel bare Fedon som anbefaler noe frukt. Frukt inneholder forholdsvis mye karber og er ikke lov på bl.a. ketolyse kuren som jeg følger. Bær kan man spise noe av det går mest i bringebær, blåbær og jordbær.
Tommelfinger regel vedrørende grønnsaker: de som vokser over jorda pluss løk, minus mais.
Husk alltid å sjekke næringsinnholdet i matvarene du har tenkt å spise mange har en regel om å ikke bruke matvarer som inneholder mer enn 5 kh/100 g. Her har du ei nettside hvor du kan slå opp de ulike matvarene: www.matvareguiden.no

Her er en genial liten innførings brosjyre på lavkarbo, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt yunie89 PCOS og karbohydratkontroll 8 16-04-09 11:55
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.