Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Noen som kan gi meg råd?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-09-09, 18:17   #1
Mina1
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Mina1 er på en erverdig vei

Noen som kan gi meg råd?

Er helt ny i denne dietten. Jeg føler meg opplåst etter at jeg begynte... Er det noen som vet om anbefalinger i begynnelsen - til hva jeg skal spise til hvilket måltid?
Jeg sliter her nå, og føler jeg ikke finner ut av det selv om jeg likevel føler jeg har god oversikt over hva jeg kan, bør og skal spise... Likevel blir jeg faktisk usikker.....

Noen som har gode råd?

Mina1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny her Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan gi meg råd?

Heii og velkommen

Hvilke diett går du på da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:30   #3
Mina1
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Mina1 er på en erverdig vei

Slik jeg forstår er det likt ketolyse. Men jeg går på xtravagansa og skal spise som ketolysekuren.

Mina1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny her Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:33   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Hvilken lavkarbo kosthold er det du har tenk å følge. Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold og favner alt fra nesten null til 150 kh pr dag. De som skal i ketose holder seg til 15/20 kh pr dag, mange ligger på 40-60 kh pr dag og de aller fleste ligger under Lutz 72 kh pr dag (boka: bedre uten brød).
Dersom du ikke har bestemt deg så anbefaler jeg at du leser om de ulike lavkarbo retningene her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 og eventuelt lån bøker på biblioteket.
Hva du kan og bør spise avhenger litt av hva slags lavkarbo retning du velger.

En genial liten innførings brosjyre vedrørende lavkarbo finner du her, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Dette forumet har et oppkomme av oppskrifter og de finner du her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
I fjor var det en som samlet mange av oppskriftene i et lite hefte og det finner du her, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:34   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Informasjon om ketolyse finner du her:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

www.ketoyse.no

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:39   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Mina1, her.

Er helt ny i denne dietten. Jeg føler meg opplåst etter at jeg begynte... Er det noen som vet om anbefalinger i begynnelsen - til hva jeg skal spise til hvilket måltid?
Jeg sliter her nå, og føler jeg ikke finner ut av det selv om jeg likevel føler jeg har god oversikt over hva jeg kan, bør og skal spise... Likevel blir jeg faktisk usikker.....

Noen som har gode råd?

Hva har du spist til nå?
De fleste jeg har lest om opplever at de IKKE blir oppblåst (for det var det du mente?)med denne kosten.
Tenker at du kanskje har spist noe du ikke burde spise...

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.