Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hjelp til sukker-erstatning

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-10-05, 21:32   #1
nanban
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2005
nanban er på en erverdig vei

Hjelp til sukker-erstatning

Hei.
Har gått på atkins en uke nå, og har gått ned tre kilo. Veldig fornøyd. (Selv om jeg tror at jeg over natta skal være tilbake i ønskevekt, uten cellulitter og stram og fin, så jeg kan gå i bikini i byen og kjøpe alle klærne jeg har lyst på...) Det jeg ikke helt skjønner, er dette med sukker-erstatning. Hvilke jeg kan bruke, og ikke. Har kjøpt natreen, men ikke turt å bruke det enda. Blir litt forvirret. Vil ihvertfall gjerne ha noe flytende. Må ha noe i bakhånd hvis suget blir for ille. -Tenkte da på atkins-bar, eller frosne bær med litt rømme eller lett-youghurt og sukker-erstatning. OK? Gleder meg veldig til de to første ukene er over så jeg kan unne meg en rugsprø til frokost, og kanskje en til lunsj....Sinnsykt kvalm og lei av egg nå!!! Middagen er grei, men frokost og lunsj sliter jeg med. Har utrolig dårlig tid, så det blir ost og skinke med tomat til, eller egg, egg, egg...(Kokt!)

nanban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 21:57   #2
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp til sukker-erstatning

hei hei ang sukkererstatning må du selv finne ut hva kroppen din tåler noen tåler alt , noen tåler noe, og noen tåler ingen ting ....

men du det er mye bedre med fløte og bringebær enn lett yoghurt og bringebær ... hvorfor vil du kutte ned på fettet ? og de fleste lett yoghurter er det en del sukker i .... altså det bidrar med karber ! og det vil vi ikke ha

Lykke til ! du kan jo starte en journal !! da kan du få tips og tilbake meldinger !! ( eller har du det kanksje ?? jeg er ikke helt orientert ...)

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 21:59   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nanban

Det jeg ikke helt skjønner, er dette med sukker-erstatning. Hvilke jeg kan bruke, og ikke. Har kjøpt natreen, men ikke turt å bruke det enda. Blir litt forvirret. Vil ihvertfall gjerne ha noe flytende. Må ha noe i bakhånd hvis suget blir for ille. -Tenkte da på atkins-bar, eller frosne bær med litt rømme eller lett-youghurt og sukker-erstatning. OK? Gleder meg veldig til de to første ukene er over så jeg kan unne meg en rugsprø til frokost, og kanskje en til lunsj....Sinnsykt kvalm og lei av egg nå!!! Middagen er grei, men frokost og lunsj sliter jeg med. Har utrolig dårlig tid, så det blir ost og skinke med tomat til, eller egg, egg, egg...(Kokt!)

Heia nanban !!
Grattis med flott resultat - det var jo kjempemessig !!

Du kan godt bruke Natreen. Jeg sendte næringsinnholdet til Atkins en gang for lenge siden og de sa det var OK. De anbefaler Splenda (som ikke er i salg i Norge enda) og da må vi jo bare finne en erstatning.

Atkins bar kan du også spise, men vis stor moderasjon. Det er mange som opplever at vekttapet stanser når du spiser barene. Du kan også reagere på søtstoffet. Og spiser du for mye kan du få mageknip og i verste fall tilbringe resten av dagen/kvelden på porselenstrona !!

Frosne bær må du vente med til du er på vedvarende. Lett yoghurt er UT. Skal du bruke yughurt bør du bruke vanlig naturell og vente til vedvarende. Dette fordi det er ganske mye karber i, - sett i forhold til at du kun skal spise 20 karber pr dag.

Rugsprø bør du også unngå - selv i begynnelsen på vedvarende.Det er rett og slett for mye karber i. Fiberrik med solsikkefrø (gul pakke) har 3.7 karber pr skive og er den det er minst karber i. Den kan du også spise en eller evt. to pr dag på Induksjon. Hva med fiberrik med makrell i tomat på. Eller en god kremost og/eller kjøtt/kyllingpålegg på. Og en tomat etc ved siden av ?

Det finnes mange andre måter å tilberede egg på enn å koke. Stekt, eggerøre, omelett med masse forskjellig fyll. Bare fantasien setter grenser.

Til lunch kan du ha blandet salat med rukkola, agurk, cherrytomater, selleri, vårløk, paprika, mangetouts (de flate sukkerertene), avocado, - alt mulig du finner i grønnsaksdisken + en eller annen proteinkilde i (kylling, skinke, krepsehaler, reker, røkelaks, bacon, ost). Jeg har spist forskjellige variasjoner av salater til lunch hver eneste arbeidsdag nå i over 2 år ..... er ikke lei enda. Variasjon er stikkordet !

Ta en titt i oppskriftsforumet her også.... Frokostpannekaka mi, "Mock Danish" er ganske god...

Gammel 16-10-05, 22:52   #4
nanban
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2005
nanban er på en erverdig vei

Tusen takk for raske svar Jeg mente ikke lett-youghurt,-men naturell selvfølgelig! Det med fløte har dere jo selvfølgelig rett i.Har bare ikke helt kommet over sjokket over at jeg faktisk KAN spise smør, fløte, rømme ost og bacon. Hvor mange år har jeg ikke hatt dårlig samvittighet hver gang jeg har helt litt fløte i middagen da? Er ikke lett å bli kvitt. Nå har jeg jo gnaflet værre i en hel uke. HURRA!. Takk for masse lunsj og frokost-tips også. Må legge meg nå, skal bare røyke 100 røyk først, siden jeg slutter imorgen.
Natta
Ps. Har ikke journal (enda)Får se etterhvert.

nanban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
En "færskis" trenger hjelp til starten *Tulla* Lavkarbo generelt 7 14-04-05 10:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.