Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lommelegen om ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 20:20   #1
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Lommelegen om ketose og slanking

Fant dette veldig bra, og godt informerte svaret fra lommelegen om ketose:

http://www.lommelegen.no/375619/ketose-og-slanking

Sist redigert av Sungrazer : 12-10-09 kl 22:15.
Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:23   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lommelegen om ketose

Gammel 12-10-09, 22:28   #3
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

YESSS!!!!

Gammel 12-10-09, 22:32   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

YESSS!!!!

Og ikke bare det, den legen har sagt utrolig mye rart før, så at det i tillegg kommer fra han, er faktisk helt utrolig!

Kanskje han er en "skap- lavkarber"!

Gammel 12-10-09, 22:41   #5
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og ikke bare det, den legen har sagt utrolig mye rart før, så at det i tillegg kommer fra han, er faktisk helt utrolig!

Kanskje han er en "skap- lavkarber"!

I know.. Har da lest litt på "lommelegen" de siste årene Det som er så fint, er at mange andre også leser dette

Gammel 12-10-09, 22:50   #6
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Bra at han synes ketose ikke er så dumt, men liker ikke at han skriver;

Sitat:

Der finnes en del tilstander hvor man absolutt ikke skal bruke denne vektreduksjonsteknikken, og det er:

Reagerte spesielt på at han her nevner folk med spiseforstyrrelser (mange her inne med bulimi som har nytte!), mentale sykdommer (mange her inne som har blitt kvitt depresjon og merker at det er bra for psyken generelt) og de med diabetes1...

Sitat:

Ved disse tilstandene skal man overhodet ikke benytte seg av ketose som vektreduksjonsmiddel, det er farlig.

'

Jaha? Fordi?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 23:02   #7
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Regner med at han "sikrer seg litt", siden mange av de som har en, eller flere, av disse diagnosene, må følges tett opp av leger. Ikke alle med bulimi, f.eks., vil takle å bruke ketose "kuren" på en måte som er bra for dem. Og jeg snakker av erfaring, slet med bulimi i nærmere 15 år. ALLE mine kostholdsendringer/kurer ble så ekstreme at de var farlige for meg. Nå, etter noen år som "friskmeldt", så tør jeg prøve igjen, men nå med skikkelig oppfølging av fastlegen min.. Tett oppfølging er ikke alltid enkelt å få til, hvis fastlegen ikke "tror på" at livstilsendringen er til beste for pasienten. Derfor er slike uttalelser bra, selv om det ennå er endel "unntak" listet opp, som man kan diskutere sannhetsgehalten i. Små skritt..

Gammel 13-10-09, 00:25   #8
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 06:38   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

hvorfor ikke tennåringer i vekst og anorexia , type 1 tiabetikere..!?

men han har virkelig lært litt om mindre karbohydrater i kosten, da

Gammel 13-10-09, 08:48   #10
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Pssst. Svaret fra Barexstein er fra 2007...

Gammel 13-10-09, 09:00   #11
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Pssst. Svaret fra Barexstein er fra 2007...

Hehe.. Likevel bedre svart enn mange andre leger enda gjør, da

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Stemmer dette da? (fra lommelegen) Carinus Ketolysekuren 12 16-01-09 12:57
Ketose estorilskreppa Lavkarbo generelt 2 04-11-08 20:53
Svar fra Lommelegen ... Hyper Lavkarbo generelt 13 20-06-07 17:48
Ketose? bodøjente Atkins kosthold 3 06-05-05 11:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.