Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Fedon sier at man ikke burde ha karbohydrater på kvelden. Hva gjør at karbohydrater er bedre å spise ett spesielt tidspunkt på dagen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Jeg vil anta at det er midt på dagen, typisk lunsj eller middag.
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Nå har jeg hørt litt motsatt, vel, det med å spise noe karborikt, la oss si frukt, så bør det gjøres før et mer fettrikt måltid, for å dempe blodsukkerstigningen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
![]() |
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Fedon sier vel at man ikke skal ha mye karbo og fett i samme måltid? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ?
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
![]() |
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Men husk: Ikke smør, fløte, rømme eller ost i måltider med mye karbohydrater (brød, pasta, ris, poteter, sukker). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ?
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?
Ja, det forstår ikke jeg helt. Siden da frukten vil føre til blodsukkerstigning, som vil føre til høy insulinproduksjon. Fettet som da kommer etter vil jo lagres rett i cellene? Siden insulin er fettlagringshormonet. Eller har jeg misforstått?
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?
Ja, har stussa på det selv, men det er hva jeg har hørt. Nå tenker jeg også litt på OE-ere som jo spiser enkle stivelsesprodukter sammen med fett også. Det har muligens noe med tiden som går mellom inntak av sukker og fett. Men her beveger jeg meg på litt tynn is. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?Og jeg har hørt at man skal spise karbohydrater/fett/proteiner gjennom døgnet slik året går;
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mange karbohydrater kan jeg ha til dagen på Ketolysekuren? | Superslimithink | Spørsmål og svar | 10 | 11-05-11 11:01 |
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater | Iset | Lavkarbo generelt | 3 | 17-03-11 17:27 |
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? | Aadna | Lavkarbo generelt | 12 | 27-09-06 18:57 |
[Helse] Hvor mye proteiner skal jeg spise om dagen? | mofe | Spørsmål og svar | 2 | 27-01-06 07:05 |
Å spise ingen karbohydrater? | Chumpsy | Lavkarbo generelt | 7 | 05-12-05 17:32 |