Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-11-09, 17:40   #1
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Chess79 er på en erverdig vei

Ketolysekuren

Hei store og små

Jeg er ei jente på 30 år som nettopp har begynt på ketolysekuren. Jeg har holdt på en uke nå og begynnte med 86,3 kilo, og er nå på 85,1 kilo. Er 1,75 høy for å få med det

Må si jeg ble noe skuffet i og med jeg har hørt at man går ned mest de to første ukene, så hadde vel håpet på mer. Men vet ikke hva slags ærfaringer andre har med det, men kanskje jeg gjør noe feil?? Trente 3 ganger denne uken også..

Må man spise regelmessig?
Hvor mye bør man trene?
Hvor mye fett bør jeg ha i meg, må jeg spise mye fett for å gå ned med denne kuren??
Veier dere maten?? Det gjør ikke jeg, spiser moderate mengder!!

Jeg er nok lit utålmodig av meg, trenger en del motivasjon..men nå vil jeg virkelig ned i vekt

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Hei store og små

Jeg er ei jente på 30 år som nettopp har begynt på ketolysekuren. Jeg har holdt på en uke nå og begynnte med 86,3 kilo, og er nå på 85,1 kilo. Er 1,75 høy for å få med det

Må si jeg ble noe skuffet i og med jeg har hørt at man går ned mest de to første ukene, så hadde vel håpet på mer. Men vet ikke hva slags ærfaringer andre har med det, men kanskje jeg gjør noe feil?? Trente 3 ganger denne uken også..

Hvor mye bør man trene?
Hvor mye fett bør jeg ha i meg, må jeg spise mye fett for å gå ned med denne kuren??

Jeg er nok lit utålmodig av meg, trenger en del motivasjon..men nå vil jeg virkelig ned i vekt

Hei

Det første som slår meg er at du ikke har lest boka skikkelig
For hadde du det, så hadde du fått alle svarene der

Svar på dine spm:
1: Spse når man er sulten, spise seg passe mett.
2: Moderat trening på en 1/2 time pr dag eller hva du orker
3:Spise fett til hvert måltid. Viss du bler fort sulten igjen mellom måltidene, kan det indikere på for lite fett i maten.
4: Viss du følger ketolysekuren så bør du nok veie maten og renge karber, spesielt i starten. Ellers så vet du faktisk ikke hvor mye karber du får i deg. Og siden ketolysekuren innebærer såpass lite karber, så er telling og veiing viktig for å får kontroll.

Du kan da ikke klage på over kiloen ned på ei uke.
Det står jo i boka at det største vekktapet vanligvis kommer i uke 2/3

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:03   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hvor mye bør man trene?

Hei og velkommen!
Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!

Du trenger ikke trene i det hele tatt om du ikke vil/kan. Anbefales dog ca 30min pr dag, ikke hard trening, bare bevegelse, liksom!
Trener du mye, bygger du muskler og det kan se ut som om man ikke går ned i vekt. Bruker du målebånd i tillegg, vil du kunne se at du likevel krymper!

Poenget med ketolyse er at kroppen skal forbrenne kroppsfett. For å ha energi til å gjøre det, må du tilføre en del fett. 70- 80% av energiinntaket bør komme fra fett.

De fleste veier nok maten i begynnelsen. Etterhvert får man litt mer tak på hvor mye av hva man trenger/bruker.

At du ikke har gått ned masse den første uken, betyr sannsynligvis at du ikke hadde så mye vann i kroppen å miste!
Husk at det tar opptil 4 uker før kroppen helt kommer igang med skikkelig fettforbrenning!

Husk å drikke nok i tillegg!

Masse lykke til!

Edit: Guru- Gerd var raskere enn meg i dag!Hihi

Gammel 16-11-09, 18:14   #4
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Jeg har heller ikke lest boken. Jeg har kun lest på nettet og gått ut i fra hva slags mat jeg kan spise og hva jeg skal holde meg unna.Har også ei venneinne som har gått på en slankekur med de samme premissene Jeg vet at den maten jeg spiser inneholder så og si ingen karbo, i allefall svært lite. Kun ved den lille melkeduppeditten jeg har i kaffen, og det lille i grønnsakene. Jeg spiser ikke pasta, ris, brød, eller noe sukker. Spiser en del kjøtt, men tilfører vel kanskje ikke så mye mett. I allefall ikke til hvert måltid.!! Jeg spiser til jeg er mett, og sultfølelsen er svært dempet etter jeg kuttet ut karboene. Jeg har også kjøpt ketosestix å den viser at jeg er i ketose

Men jeg bruker en del salt i maten, kan jo være at den holder på væsken??

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:23   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Det kan være du får i deg for lite karber.

For på ketolyse skal mesteparten av karbene komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Det er gode karber, samt at kroppen trenger de vitaminer mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt.
Melk er fy på ketolyse

Gammel 16-11-09, 18:29   #6
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Hmm..men har jo nesten spiste en kilo med grønsaker hver dag jo hehe. Vanskelig dette skal være da. Jeg har kjøpt inn de viktige vitaminene jeg trenger.
Men er da i ketose, så da bør det jo gå den rette veien om det tar tid..eller hva?? Bare det ikke stopper opp..men det vil jo tiden vise. Har jo gått kun en uke da

Gammel 16-11-09, 19:28   #7
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Jolly er ny på veien

Hei hei. Jeg falt 3 kilo første uka, men så la jeg på meg 0,5 kg igjen uka etter og der har jeg ligget i 3 uker nå. Så, hvor mye for fort vi går ned er visst veldig individuelt

Istede for melk i kaffen, så ta heller en skvett med kremfløte du, den er lovlig Da tilfører du fett også.

Jeg greide å falle ut av ketosen fredag og lørdag, men kom meg inn igjen på søndag og ned 0,5 kg i dag. Men, om det nå løsner igjen er vanskelig å si ennå.

Det jeg sliter mest med er variasjoner ang. grønnsaker, som da blir tilbehøret til de fleste middager. Jeg er etter 4 uker, drittlei av blomkål og brokkoli. Kålrot og gulrot er jo nyydelige grønnsaker, men som vokser under jorda og da litt neimat. Men, tilsetter litt noen ganger, bare for å få litt nye smaker inn. Squash er jo også godt, men det var mange karber i akkurat den igjen da. Så, det er det å finne absolutt riktig kombinasjon...

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 19:32   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Squash er jo også godt, men det var mange karber i akkurat den igjen da. ...

Feil. Sguash har 2,2 karber pr 100g... http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

Gammel 16-11-09, 19:35   #9
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Hei hei. Jeg falt 3 kilo første uka, men så la jeg på meg 0,5 kg igjen uka etter og der har jeg ligget i 3 uker nå. Så, hvor mye for fort vi går ned er visst veldig individuelt

Istede for melk i kaffen, så ta heller en skvett med kremfløte du, den er lovlig Da tilfører du fett også.

Jeg greide å falle ut av ketosen fredag og lørdag, men kom meg inn igjen på søndag og ned 0,5 kg i dag. Men, om det nå løsner igjen er vanskelig å si ennå.

Det jeg sliter mest med er variasjoner ang. grønnsaker, som da blir tilbehøret til de fleste middager. Jeg er etter 4 uker, drittlei av blomkål og brokkoli. Kålrot og gulrot er jo nyydelige grønnsaker, men som vokser under jorda og da litt neimat. Men, tilsetter litt noen ganger, bare for å få litt nye smaker inn. Squash er jo også godt, men det var mange karber i akkurat den igjen da. Så, det er det å finne absolutt riktig kombinasjon...

hehe..skjønner hva du mener, det blir lit ensforming når det gjelder grønsakene vil jeg tro. Jeg stekte grønnsakene i wokgryte, så med en del ost på. Så lit soyasaus, pepper og salt. Det smakte jo veldig godt da..men noen nye ideer blir vanskelig tror jeg:P

Da skal jeg begynne med kremfløte..det blir bra. Jeg har ikke vært flink med å tilføre fett i maten..så da for jeg prøve på det da.

Gammel 16-11-09, 20:32   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Inntilo du får lest boka, kan denne være grei å begynne med: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Endel av hovedprinsippene er de samme.

Gammel 16-11-09, 21:12   #11
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Tips til grønnsakene: det finnes en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken med relativt lite karbo.....kjempegod og bra til å variere med.
Ellers er det lurt å variere tilberedingen av grønnsakene, du kan jo både steke og koke og ikke minst dampe i folie i ovn m masse smør.....yummi...

Liker du championg og / eller minimais......begge deler er lov på ketolyse....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:32   #12
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Tips til grønnsakene: det finnes en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken med relativt lite karbo.....kjempegod og bra til å variere med.
Ellers er det lurt å variere tilberedingen av grønnsakene, du kan jo både steke og koke og ikke minst dampe i folie i ovn m masse smør.....yummi...

Liker du championg og / eller minimais......begge deler er lov på ketolyse....

Det er ca 25 karbo i hele gratengen når den er ferdig, så ikke spis opp hele med en gang

Jeg steker alt for tiden, både kjøtt og grønnsaker. Med en del ekstra smør i blir det en fin steikekraft oppi der med smak av koteletter, om-nom-nom.

Gammel 16-11-09, 23:15   #13
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Inntilo du får lest boka, kan denne være grei å begynne med: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Endel av hovedprinsippene er de samme.

Tusen takk for linken..den vil hjelpe meg langt på vei

Gammel 17-11-09, 00:00   #14
Meatscience
Medlem

Meatscience sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 49
Meatscience er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Denne bruker jeg ofte, veldig enkelt og greit! Jeg har sånne ildfaste porsjonsformer som jeg bruker og da holder en sånn pose til 5-6 middager. Jeg tilsetter også en skvett fløte, et par ts smør og topper med ost og evt. hvitløk. Når jeg har spist en sånn porsjon ved siden av f.eks. biff med saus, da blir jeg god og mett.

Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:33   #15
Mayapia
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Mayapia er på en erverdig vei

Chess det er bare å stå på å ikke gi opp

Mayapia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 15:54   #16
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mayapia, her.

Chess det er bare å stå på å ikke gi opp

Jepp..skal gjøre mitt beste. Føler meg motivert nå, så skal klare dette Det er veldig motiverende å se at det gir bra resulter hos andre

Gammel 18-11-09, 10:05   #17
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Jolly er ny på veien

Men, går dere noe ned i vekt da? Jeg er på 5 uka og etter at de første 2,5 kg rant av, trolig vann, så har det vært full stans. Å da mener jeg full stans. jeg har vært i ketose hele tiden, men det skjer ikke no. Hverken på vekt eller mål. Har tatt 2,5 kg og 4 cm rundt livet, det er det hele. Joda, vet at noen nå har lyst å skrive kjempebra, og 2,5 kg er bra, og at en ikke skal gå for raskt ned osv, men ikke bry dere om det, for alt dette vet jeg. Jeg vet å at om jeg hadde meldt meg på et Grete Rhode kurs, så hadde jeg nå trolig vært nede 5 kg. Jævlig irriterende. har ei venninne som starta på det kurset for 7 uker siden, og ho er nede 9 kg. Å joda jeg vet at ho får problemer med å holde vekta etterpå, men legger ho om kostholdet, så er det fullt mulig om en samtidig er aktiv. Så, jeg mener å ha prøve veeeellldig mye disse ukene, men..

Gammel 18-11-09, 10:17   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

jeg har vært i ketose hele tiden, men det skjer ikke no. Hverken på vekt eller mål.

Jeg har brukt 5 år på å gå ned 12 kg. Fa juni til forrige uke stod jeg stille, gikk opp og ned noen halvkiloer. Så løsnet det plutselig litt igjen, og jeg droppet et par kg. Og nå kan det for alt jeg veit gå et år til neste kg forsvinner. Poenget mitt er at ikke alle raser ned i vekt. Men kroppen minhar det så bra at jeg har aldri vurdert å legge om til noe annet, eller dette av
Har du sjekket om du er insulinresistent?
Følger du kuren "by the book"? Skal du ned lite? Hvis man har 10kg eller mindre kan det ta lang tid. Selv om de tydeligvis kan gjøre det med oss som skal ned MYE også...

Gammel 19-11-09, 00:08   #19
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Jolly er ny på veien

jeg har 8 kilo til jeg er innenfor normalen for min høyde. Og ja, jeg prøver så godt jeg kan å følge boka til punkt å prikke. i beg hadde jeg ikke problemer med å få i meg nok fett, men nå er jeg ikkenoe særlig sulten da, å må presse innpå måltid. Kan være jeg får i meg for lite fett rett og slett.
Får i meg ei ss Udos til frokost. Så noe fett til lunsjen i form av røkt laks, bacon, norvegia el.l. Så blir det litt fløte eller seterrømme til middag og så tar jeg noen skiver norvegia før leggetid. Er dette nok tror du?

Gammel 19-11-09, 07:38   #20
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Hvor mye bacon kan man spise da?? Jeg spiser et egg, og det blir fort en hel pakke med bacon til frokost..kanksje det er for mye??:/

Gammel 19-11-09, 08:39   #21
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Hvor: Kristiansand
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Hvor mye bacon kan man spise da?? Jeg spiser et egg, og det blir fort en hel pakke med bacon til frokost..kanksje det er for mye??:/

Tvilsomt, det høres ut som et godt grunnlag for å starte dagen etter min mening iallefall. I begynnelsen av kuren hadde jeg problemer med å oppfatte om jeg var mett eller ikke, etter å ha hatt en "livstid" med å spise opp alt på tallerkenen uansett. Jeg kjente bare forskjell på "mage fysisk tom" og "mage fysisk full" og spiste opp alt på tallerkenen uansett.

Nå klarer jeg (i større grad) å kjenne grader av sult og metthet, men jeg spiser MYE senere enn før (sluke sluke!) og legger ned bestikket mens jeg tygger istedetfor å klargjøre en ny munnfull som går inn med en gang jeg svelger.

Var bare en tanke
Ha en super dag!

Gammel 19-11-09, 18:52   #22
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Tvilsomt, det høres ut som et godt grunnlag for å starte dagen etter min mening iallefall. I begynnelsen av kuren hadde jeg problemer med å oppfatte om jeg var mett eller ikke, etter å ha hatt en "livstid" med å spise opp alt på tallerkenen uansett. Jeg kjente bare forskjell på "mage fysisk tom" og "mage fysisk full" og spiste opp alt på tallerkenen uansett.

Nå klarer jeg (i større grad) å kjenne grader av sult og metthet, men jeg spiser MYE senere enn før (sluke sluke!) og legger ned bestikket mens jeg tygger istedetfor å klargjøre en ny munnfull som går inn med en gang jeg svelger.

Var bare en tanke
Ha en super dag!

hehe du har et poeng der Det er deilig å føle seg mett igjen på en god måte, og så varrer det leeenge før jeg blir sulten igjen

Gammel 19-11-09, 23:47   #23
eggis
Juniormedlem

eggis er ny på veien

Har holdt på i 8 uker og ned litt over 8 kg, har hatt 3 fester der jeg har droppa kuren, men kommer fort tilbake i ketose.
Har aldri lest noen bok,kun forumet her inne.
Aldri veid maten, men røffelig telt karboer.
Spiser mye Cottage Cheese med kanel,liker det godt.
Sæterrømme, ost ,kjøtt , fisk,egg og bacon.
Drikke kaffe,vann og te, en sjelden gang pepsi max
Sopp, tomater og blomkål blir det mest av grønnsaker.
Utfordringen er nok å spise nok fett, ser dem ukene jeg spiser lite fett så stopper vektreduksjonen på meg ihvertfall.
Målet er 3-4 kg og holde meg der, da jeg fornøyd
PS spiser når jeg sulten, det er noe av det som er best med lavkarbo, å slippe å være sulten konstant som man er på alle andre slanketips

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:57   #24
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Jolly er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av eggis, her.

Har holdt på i 8 uker og ned litt over 8 kg, har hatt 3 fester der jeg har droppa kuren, men kommer fort tilbake i ketose.
Har aldri lest noen bok,kun forumet her inne.
Aldri veid maten, men røffelig telt karboer.
Spiser mye Cottage Cheese med kanel,liker det godt.
Sæterrømme, ost ,kjøtt , fisk,egg og bacon.
Drikke kaffe,vann og te, en sjelden gang pepsi max
Sopp, tomater og blomkål blir det mest av grønnsaker.
Utfordringen er nok å spise nok fett, ser dem ukene jeg spiser lite fett så stopper vektreduksjonen på meg ihvertfall.

Flink du da, 8 kg på 8 uker er jo toppers. Det hadde vel jeg håpet på også, men har ikke gått slik da. pr. i dag har jeg 4 kg på 5 uker, men med fest og utskeielser i dag, så er jeg vel tilbake igjen på 3 i løpet av helga. Skal holde på et par uker til. Skal på julebord 11.desember og da skal jeg spise "vanlig". Koldtbord så det passer jo perfekt egentlig, ikke sikkert det blir så gale. Skal ikke helt tilbake til vanlig kost da, men har lovet meg selv at jeg skal utvide kosten litt resten av desember, så får jeg heller gå tilbake til ketose igjen i jan om jeg har mer jeg MÅ ta av. Brød blir det mindre av, og potet, pasta og ris blir det lite av. Men, frukt og grønnsaker kommer jeg til å ta inn, så får vi se hvordan det slår ut. Må vel ned på fettinnholdet om jeg tar inn frukt og mer grønt. Blir noen finjusteringer.
God helg.

Gammel 20-11-09, 17:14   #25
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Noen ting jeg lurer på

Når det gjelder godis eller noe å knaske på. Hvordan er det med popcorn?? Eller bacon crisp?? Er ikke mye karbo i den Jeg syntes det var kjipt å sitte på kino å kun drikke brus , for så å høre og se alle andre knase og spise godis..usj

Jeg er også veldig glad i kjøttdeig/karbonader osv..men hva skal jeg spise til?? Mye karbo i gryterett, og hva med taco ?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren er min vei :) Kuredu Ketolysekuren 11 28-09-09 18:06
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Ketolysekuren for 50 kr Torkil Ketolysekuren 4 28-10-07 11:43
Ny på Ketolysekuren Snuppa Ketolysekuren 8 28-06-07 12:14
Ny på ketolysekuren? Hilde3 Ketolysekuren 15 10-09-06 21:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.