Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilket søtningsmiddel er best til baking?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 08:59   #1
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Hvilket søtningsmiddel er best til baking?

Nå har jeg søkt meg igjennom forummet og lest meg igjennom oppskrifter og diskusjoner, men det er en ting jeg gjerne skulle hatt et godt tips om.

Hvilket av de "lovlige" søtningsmiddlene bruker dere til baking/matlaging, med størst suksess?
Jeg har bare prøvd å bruke Splenda, men synes det gir en aldeles gruskrekkelig ettersmak.

Veldig rart, jeg reagerte ikke på den før jeg gikk i ketose, men nå smaker jeg den på avstand ;-)

Noen gode tips?

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 09:32   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket søtningsmiddel er best til baking?

Jeg f0retrekker splenda eller sukring, men synes begge kan gi grus0m ettersmak 0m du bruker f0r mye. Jeg bruker mindre søtning enn det 0ppskriftene 0ppgir f0r å ungå denne ettersmaken. 0g etter en tid på lavkarb0 smaker det meste søtt, så da trenger man ikke så mye søtning. 0g jeg har ikke f0r vane å spise kaker flere ganger i måneden... Hender jeg tar krem med 20-30g bringebær på til dessert, 0g da bruker jeg mindre enn 1/2ts splenda på 75ml fløte.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 11:04   #3
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Hvilket søtningsmiddel er best til baking?

Sukrin har jeg ikke prøvd, men leste litt om det nå.
Virker som et godt alternativ. Hvor kjøper du det? helsekost?

Jeg er heldigvis ikke særlig plaget av søtsug og trenger ikke finne godterierstatninger eller noe slikt. Men har en hyppig besøkende svigerfamilie som er veldig glad i å få "kaffemat", og jeg tenkte jeg skulle prøve å begrense sukkernivået litt. Lettere å takle livet som nygift når svigermorsan ikke skingrer høyfrekvent og veiver med armene etter at kaffematen er spist, og jeg slipper hundrevis av "hvorfor spiser ikke du?"-er ;-)

Har hørt mye bra om Stevia, men det må bestilles fra utlandet, og som dyrefor (??) Kan det brukes i baking?

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket kunstig søtningsmiddel foretrekker du? Imse Lavkarbo generelt 26 19-03-10 21:12
Mel, baking? Stilken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 12-05-09 19:55
Hvilket søtningsmiddel? nettih Spørsmål og svar 5 15-05-08 08:13
Splenda til baking Suzy Spørsmål og svar 1 02-08-07 22:40
Hvilket søtningsmiddel? Zoë Induksjonen 4 20-04-04 12:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no