Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

havregryn

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 09:04   #1
jente_83__
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
jente_83__ er på en erverdig vei

havregryn

er det og lavkarbo?

jente_83__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 09:06   #2
jente_83__
Juniormedlem

Sv: havregryn

Opprinnelig lagt inn av jente_83__, her.

er det og lavkarbo?

og hvor mye kcal skal man ha i løpet av en dag når men ønsker vektnedgang?

Gammel 09-01-10, 09:10   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Havregryn er i utganspunktet ikke lavkarbo, men det kommer an å hvor mange karbohydrater du har tenkt til å legge deg på?
Med lavkarbo teller man vanligvis ikke kcal, vi spiser lite krbohydrater, rikelig med proteiner og myyye fett

Her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, har du en link som er helt genial for nybegynnere, kunnskap må til skal man lykkes med lavkarbo også

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 09:13   #4
jente_83__
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Havregryn er i utganspunktet ikke lavkarbo, men det kommer an å hvor mange karbohydrater du har tenkt til å legge deg på?
Med lavkarbo teller man vanligvis ikke kcal, vi spiser lite krbohydrater, rikelig med proteiner og myyye fett

Her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, har du en link som er helt genial for nybegynnere, kunnskap må til skal man lykkes med lavkarbo også

har lest den... men jeg må nok få det litt mer inn med teskje....

Gammel 09-01-10, 09:20   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Generelt kan du tenke at korn (hvete, rug, havre, spelt osv) må du være litt forsiktig med. Skal du spise mye fett og gå ned raskt i vekt bør du holde deg HELT unna korn. Spiser du litt mindre fett og litt mer karbohydrater, feks. Fedon eller lignende, kan du spise litt korn. Du kan i grunnen spise knekkebrød og slikt uansett, men om du TELLER karbohydrater (ikke kalorier) må du regne disse karbohydratene med i dagsberegningen. Et stk Rugsprø inneholder vel 6 gram karber, en stk Wasa Fiberpluss 5 gram. På ketolyse kan du bare spise 2-3 knekkebrød så har du fylt opp hele kvoten den dagen, det er ikke så lurt.
Frukt skal du også være forsiktig med eller unngå mens du går ned i vekt, bær kan du som regel spise litt av, men husk å få det med i beregningen. Har du valgt deg en filosofi?

Gammel 09-01-10, 09:48   #6
jente_83__
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Generelt kan du tenke at korn (hvete, rug, havre, spelt osv) må du være litt forsiktig med. Skal du spise mye fett og gå ned raskt i vekt bør du holde deg HELT unna korn. Spiser du litt mindre fett og litt mer karbohydrater, feks. Fedon eller lignende, kan du spise litt korn. Du kan i grunnen spise knekkebrød og slikt uansett, men om du TELLER karbohydrater (ikke kalorier) må du regne disse karbohydratene med i dagsberegningen. Et stk Rugsprø inneholder vel 6 gram karber, en stk Wasa Fiberpluss 5 gram. På ketolyse kan du bare spise 2-3 knekkebrød så har du fylt opp hele kvoten den dagen, det er ikke så lurt.
Frukt skal du også være forsiktig med eller unngå mens du går ned i vekt, bær kan du som regel spise litt av, men husk å få det med i beregningen. Har du valgt deg en filosofi?

lavkarbo... hadde jeg i planene... mer vet jeg ikkje... har ikkje så mye peil på dette ennå min første dag idag

Gammel 09-01-10, 11:30   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Les litt på forumet, lån eller kjøp noen bøker, du kommer inn i det etterhvert. Jeg syntes også det var vanskelig i starten men etterhvert som jeg leste og leste og prøvde ut forskjellige ting, skjønte jeg mer og mer.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Havregryn quinoa Generell ernæringsdebatt 22 28-08-13 12:02
Kli og havregryn naima Spørsmål og svar 2 02-02-08 15:03
havregryn susanna Dr Lindbergs 2 06-08-07 18:04
Er det ok å spise havregryn ? U/T Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 09-07-07 00:01
Proteinberiket havregryn Marianne Mellommåltider 0 11-05-05 20:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.