Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kostholdsverktøy

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 11:29   #1
LCHF4life
Gjest

Kostholdsverktøy

Hei

Er det noen som kan anbefale noen fornuftige verktøy man kan teste ut? Fortrinnsvis gratis

Jeg vil ha mulighet til å komponere og lagre mine egne oppskrifter, samt legge inn egne matvarer og ikke minst få en fornuftig oversikt over hvor mye jeg får i meg av hva i løpet av dagen.

Jeg bruker nå vektklubb.no sin, og liker denne veldig godt. MEN.. jeg nekter å betale noen som mener jeg skal spise mat jeg blir syk av (40-60% kh.. grøss) For de som kjenner til denne, er jeg altså på jakt etter noe tilsvarende.

Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:49   #2
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Kostholdsverktøy

Du kan vel legge inn div på diett.no

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:51   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Men diett.no er ikke heeelt til å stole på, så lønner seg å dobbeltsjekke Det lureste er å bruke tid på å regne ut manuelt i førsten, sånn at man lærer seg de forskjellige tallene og tilslutt klarer å ta det på feelingen.

Gammel 07-02-10, 11:53   #4
A-p-o-c
Medlem

A-p-o-c sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
A-p-o-c er på en erverdig vei

Akkurat dette tenkte jeg spørre om akkurat nå, også! Så bra at det ble tatt opp!

Men, jeg har lyst å finne en side hvor jeg utelukkende kan sette inn oppskrifter, trenger ikke indelt i kh, prot osv. Bare samle favorittoppskriftene mine...

Vet at det finnes en norsk oppskrift-samler-side men kan ikke for mitt liv huske hvilken det var? Noen andre som vet?

A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:58   #5
Mocca :)
Medlem

Mocca :) sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Troms
Mocca :) er på en erverdig vei

Slank.no
Her kan du opprette egen dagbok og legge inn dine oppskrifter.

Mocca :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 12:06   #6
LCHF4life
Gjest

Med fare for å virke vrang og vanskelig..
Jeg har prøvd diett.no og likte en ikke.. nå er jeg ikke av den tolmodige typen, så jeg vurderer å gi det en ny sjanse. Se om jeg får dreisen på det..

Jeg har relativt god oversikt over hva jeg putter i munn, men denne "besettelsen" med å få satt det hele i system, har snodig nok hjulpet meg et godt stykke vekk fra en mindre heldig besettelse (BED)
Whatever works, ikkesant?

Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 12:28   #7
frkprym
Medlem

frkprym sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 49
frkprym er ny på veien

Jeg bruker fitday.com. Veldig god oversikt. Men i og med at det er amerikansk har jeg stortt sett lagt inn alle matvarer selv, bl.a. Pga at fiber er inkl i carbs der. Dermed tok det litt lang tid i begynnelsen.

For å beregne egne faste retter, har jeg benyttet en tidl. Ubenyttet dag i kalenderen hvor jeg har lagt inn ingrediensene. Deretter opprettet ny matvare med totalinnhold (og ref. Til datoen)

Gammel 10-02-10, 15:29   #8
LCHF4life
Gjest

Aha.. det skal jeg sjekke ut! Takk for tipset

Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 07:05   #9
LCHF4life
Gjest

Er det noen som har testet mylog.no? Jeg har såvidt vært inne å snoka, men jeg ser ingen mulighet til å legge inn oppskrifter..!?

Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:39   #10
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Jeg har bare raskt testet mylog, ved første øyekast ser det ikke til at du får regnet ut annet næringsinnhold enn karbohydrater, protein og fett. Ergo synes jeg det blir et ganske dårlig verktøy, da det ikke er spesielt vanskelig å regne ut dette. Vitaminer og mineraler er litt vanskeligere å holde full oversikt over. Det kan godt hende det er mulig å bruke verktøyet til dette, og at jeg var for lat til å finne det ut.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 10:43   #11
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Jeg "oppdaget" mylog.no i går, og har lagt inn det jeg har spist i dag. Fant ikke helt ut av siden.... og lurer på det samme som trådstarter enda, tror jeg..

Gammel 14-02-10, 15:26   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg bruker mat på data som er basert på matvaretabellen. Da får du lastet ned et program. Er enkelte matvarer som ikke stemmer helt på kh-mengde (bl.a egg og noen meieriprodukter, om jeg ikke husker feil), men du kan lagre oppskrifter, og få oversikt over det meste av næringsinnhold.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.