Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Helt ny! Hvordan ser dette ut?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-03-10, 13:55   #1
Izzi
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Izzi er på en erverdig vei
Smile

Helt ny! Hvordan ser dette ut?

Frokost: 2 skiver fedonbrød med .... (forslag til pålegg??)

Lunsj: salat med kylling og fetaost i olje (salaten består av isberg, agurk, rødløk og mais)

Middag: kjøtt + bønner/linser

Dessert: bær + mandler

Kvelds: ??

Jeg er noe kresen i matveien, f.eks. så takler jeg ikke egg. Liker cottage cheese på knekkebrød med syltetøy, men klarer ikke spise det alene.

Tar i mot alle kommentarer

Izzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 23:01   #2
DrBabe
Medlem

DrBabe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Akershus
Alder: 55
DrBabe er ny på veien

Sv: Helt ny! Hvordan ser dette ut?

Avocado og tomat/agurk synes jeg er bra (og smart) pålegg. Sardiner liker du sikkert ikke, men det er også genialt. Jeg spiser det en gang i uka selv, for jeg er ikke overvettes begeistret jeg heller.

Mine umiddelbare kommentarer ellers, er at du bør droppe maisen. Kun minimais er lavkarbo nok til å være et fast innslag. Kok heller brokkoli og lemp oppå. Eller finn noe annet du liker som er mer fedonistisk. Og hiv på grønnsaker og salat med rømme eller oljedressing til middagen, ellers blir det nesten bare protein.

Jeg bruker matvareguiden.no iblant. Der finner man hvor mye karbo det er i ulike ting.

DrBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low/slowcarb med rene råvarer, stor variasjon, høyverdig protein, nok fiber og godt fett. Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 19:30   #3
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 59
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Helt ny! Hvordan ser dette ut?

På brødet kan du spise feks kokt skinke, men 2 skiver brød til frokost virker som mye brød , jeg har gått på Fedon mat ganske lenge sjøl og du skal ha lite brød og mye pålegg.
Knekkebrød skal du helst ikke ha, men litt rugsprø er greit, jeg spiste ikke brød i det hele tatt når jeg gikk på den dietten.
Jeg spiste cottage cheese men ikke med syltøy men jeg blandet den i youghurt uten sukker og det var helt i orden. Til kvelds kan du spise nøtter eller mandler med litt frukt ved siden av eller helst kanskje litt bær, helst bringebær.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Helt ny på dette og tar i mot alt av råd ;o) sjiraffenlaffen Lavkarbo generelt 2 14-10-08 23:17
Er helt ny på dette! Alessandra Spørsmål og svar 6 25-06-06 17:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.