Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helt ny

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-02-10, 17:55   #1
Tøvsjur
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Tøvsjur er på en erverdig vei

Helt ny

Har gådd til det store skritte å bestemt mæi for å ta ta i mæi sjøl, og komme mæi ned en god del killo.
No lure æi på kordan æi skal gjøre det? Har hørt masse bra om ketolyse, og vurdere vel egenltig å begynne med det. Ka må må man tenke på da? Nåen som vil dele erfaringer? E ketolyse det samme som lavkarbodietten?

Sett veldig pris på svar

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:57   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Velkommen

Her kan du lese om ketolysekuren: www.ketolyse.no

Lavkarbo er et samlebegrep over mange forskjellige retninger.

Du kan lese om de forskjellige her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:57   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Om du starter med å lese her, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, vil du finne svar på mye
Velkommen, forresten!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:47   #4
Tøvsjur
Medlem

Tøvsjur er på en erverdig vei

har æi skjønt det rett hvis det e sån at man må ha så og så mye fett i maten også? At det ikke bare ghold å telle ksrbohydrater, men fett og proteiner også?

Synes det vikre så vanskelig... e det nå anna en ketolyse som e lettere å sette seg inn i?

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:50   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Jeg for min del valgte ketolyse fordi jeg synes den var enklest å sette seg inn i og ikke mye slingringsmonn. Tommelfingerregelen for lavkarbo er at jo mindre kh dess mer fett. Jeg har aldri finregnet på proteiner og fett, men kjenner det fort om jeg får i meg for lite fett. Lavkarbo er ikke vanskelig bare veldig, veldig uvant i begynnelsen da man er nødt til å godta at man må kaste noen gamle ”sannheter” over bord. Les om de ulike lavkarbo retningene og finn deg en retning du føler du kan leve med.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:35   #6
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

har æi skjønt det rett hvis det e sån at man må ha så og så mye fett i maten også? At det ikke bare ghold å telle ksrbohydrater, men fett og proteiner også?

Synes det vikre så vanskelig... e det nå anna en ketolyse som e lettere å sette seg inn i?

Det er fort gjort å sette seg inn i Ketolyseprinsippene, vei alt du spiser til å begynne med så du får en pekepinn på antall karber. Tar ikke lang tid før du har den biten i fingrene
Videre holder du et øye med fettandelen, jeg spiser ca 200 gr fett og holder meg da mett og fornøyd, suget etter søtt og rastløs-suget etter "noe" å dytte innpå er rimelig fraværende.
Det finnes program hvor du kan legge inn alt du spiser og som regner ut næringsonnholdet for deg. Feks "Mat på data", diett.no er 2 muligheter.
Lykke til!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:41   #7
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Hei og velkommen

Kunne du skrevet bokmål tror du? (uten å være veldig pirkete - men det blir så tungvint å lese )

Lykke til

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.