Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Candidahjelp

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-02-10, 16:34   #1
Candidagirl
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Candidagirl er på en erverdig vei

Candidahjelp

Jeg har nylig, etter 11 år med oppblåst mage fått beskjed om at dette skyldes candida. Selvfølgelig klarte ikke de almenne legene å finne ut noe, så den herlige ernæringsfysiologen på Røa Alternativ Medisinsenter fikk æren av å være min redning. Endelig vil jeg kanskje bli kvitt gravidmagen min hvor det ikke oppholder seg noe barn. Om sommeren er jeg alltid flau over å bade med andre pga magen, og om jeg prøver å holde den inne resulterer det bare i at jeg ikke får puste ordentlig. Fra jeg var liten av har jeg ikke hatt noe særlig med fett på kroppen, men nå i det siste har det ballet på seg litt. Nå har jeg imidlertid startet å trene, så jeg er ikke så bekymret for det.
Men magen vil jeg virkelig bli kvitt. Nå går jeg påp olivenbladekstrakt kur og har kommet til siste måned hvor jeg skal ta 6 kapsler hver dag. Jeg håper så inderlig magen blir borte.
Jeg vet at dette ikke går hvis jeg ikke klarer å holde meg til dietten, og det har jeg desverre ikke klart hittil, så nå ber jeg inderlig om hjelp.

Mine spørsmål er; har andre candidaofre noen råd? Kan noen henvise til enkle og avanserte alternativer til frokost, lunsj, middag, kvelds og snacks? Viktig; jeg er vegetarianer(spiser heller ikke fisk eller fugl), skal holde meg helt unna alle melkeprodukter og alt som inneholder gjær og sukker, men spiser egg.

Håper noen har fine råd å komme med. Mat er søren ikke en lek!
Svar gjerne på mailen min.

Candidagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Null melkeprodukter, null gjær, null sukker Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:08   #2
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Candidahjelp

Kutt ut hvetemel i brød og pasta også. Egenetlig en generell lavkarbo mat skal være bra, sies det.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.