Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Rema selger dessert med alko i - 2-åring luktet rart

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 14:01   #1
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Rema selger dessert med alko i - 2-åring luktet rart

http://www.aftenposten.no/okonomi/in...cle3524658.ece

Altså, jeg syns det er synd at folk ikke leser innholdsfortegnelsen på hva de gir til barna sine (eller hva de spiser selv, for den saks skyld).

Og 2-åringen fikk to porsjoner? Det er vel ikke akkurat beregnet på 2-åringer...

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:21   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Rema selger dessert med alko i - 2-åring luktet rart

Jeg er sjokkert over hvor mange som bare spiser mat uten å lese på forpakningene jeg... Her kjøpes intet nytt uten at hvert tegn på forpakningene er tydet..
Og det står faktisk advarsel på disse pakkene

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:32   #3
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Er det et tegn på at man er en ekte lavkarboer når det som sjokkerer mest er at de lot ungen spise TO sånne desserter, tro?
Jeg vet av erfaring at folk er fjerne, har jobbet i butikk og fått ekstremt mye tåpelige spørsmål... men altså, en toåring burde strengt talt ikke få sånt i det hele tatt.

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:32   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg leser ikke alltid på pakkene når jeg kjøper "søppelmat". Da tenker jeg søppel er søppel og tenker ikke noe mer over det. Jeg har ikke tenkt tanken på at det kan være alkohol i disse dessertene, er det det i Tiramisu-iskrem også?? Jeg kunne godt servert dette til ungene, men om det står tydelig merket på fremsiden at det er alkohol i det så hadde jeg nok sett det. Jeg er altså en av disse fjerne mødrene som lar ungene leve normalt og spise normale desserter med sukker i i ny og ne, og som ikke leser febrilsk på alt jeg kjøper.

Gammel 18-02-10, 15:56   #5
anette76
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

Jeg er også en av disse mammaene som lar barna få dessert som inneholder sukker av og til..
Men jeg synes det var litt villt når man står frem i avisa og klager på Rema 1000 på grunn av denne. For det første så vet de fleste at Tiramisu inneholder Rom , og at dette er en litt mer type "voksen" dessert! , og for det andre burde man lese innholdsfortegnelsen ja... og for det tredje så gir man det iallefall ikke når det står klart og tydelig at det ikke bør gis til barn!..

Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det var litt flaut at jeg var så uvitende , og hadde iallefall ikke stått i avisen med det!!

Godt vi er forskjellige alle vi foreldre , og mest sannsynlig blir det folk av ungene våre også

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:58   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg hadde heller ikke gått til avisen med dette, hvertfall ikke når det faktisk står advarsel på pakkene. Himmel og hav. Men jeg synes det er litt teit at de inkluderer desserten i et familiemiddags-opplegg da. DET synes jeg Rema bør forandre på.

Jeg er gift med en italiener og vet at original Tiramisu inneholder alkohol, men ofte er det sånn at iskremer og desserter som etterlikner originalen IKKE gjør det. Jeg har smakt flere sorter Tiramisu-iskrem fra frysedisken, det er ikke alkohol i disse? Det hadde rett og slett ikke falt meg inn at de har alkohol i slike etterligninger.

Gammel 18-02-10, 16:24   #7
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 40
Nillomien er ny på veien

Gud så teit... mann vet jo hva tiramansu inneholder.. .og hadde de lest bakpå hadde det aldri vært noe problem... og at det lukter alkohol ETTER han hadde spist det, hadde de ikke fått med seg lukta når de åpnet pakka eller...
Noen er bare utrolig pr kåte sier jeg bare...

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:32   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

Gud så teit... mann vet jo hva tiramansu inneholder..

Det er faktisk ikke alkohol i mange Tiramisu-etterligninger, og dette er bare en etterligning. De selger Tiramisu-desserter og iskrem i mange butikker, de er helt uten alkohol. Så nei, jeg synes ikke man er dum fordi man går ut fra at en slik etterlignings-dessert (som også blir fremstilt som en del av en familiemiddag med barn) ikke er alkoholholdig.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15-åring på Ketolysekuren Cha Ketolysekuren 15 31-10-11 07:08
1-åring vil spise selv. Hva kan jeg gi? quinoa Barns kosthold 12 16-01-09 19:46
Forslag til oppskrifter for 16-åring som bor hjemme AnjaS Oppskrifter 7 22-08-08 20:19
2 åring som ikke liker middag/kjøtt Dolly Generell ernæringsdebatt 17 18-03-07 12:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.