Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mandelekstrakt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-03-10, 01:09   #1
friskogrask
Juniormedlem

friskogrask sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 55
friskogrask er på en erverdig vei

Mandelekstrakt?

Har prøvd meg på Nilles oppskrift på Rapberry Almond Crumb Cake i dag, og brukte mandelessens i stedet for mandelekstrakt. Hadde nok for det første i litt for mye, så akkurat DET kan jeg gjøre noe med. (Døkti' veitj sjø!)

Men kan noen her fortelle meg hva mandelekstrakt er (ift essensen mener jeg)???

Kan ikke huske å ha hørt snakk om det før jeg...
Ikke ifm mat i alle fall. Mener å ha hørt om det ifm kremer og dusjsåper, men...

friskogrask er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - tror jeg... Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:14   #2
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Mandelekstrakt?

Enkelt fortalt så er ekstrakt laget på ekte mandelolje og alkohol. Essens er kunstig smak og billigere

fra www.asianonlinerecipes.com:

Sitat:

Almond extract is a pure, natural product made from the oil of bitter almonds and it has a good flavor. However, the price is higher due to its quality. As for almond essense, it is made using artificial flavorings and is therefore much cheaper compared to almond extract. When cooking, it is worth the effort of seeking out almond extract in good delicatessens, health food shops and the larger branches of supermarkets. Whichever you decided to use, for the best results, always add cautiously.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 11:31   #3
friskogrask
Juniormedlem

friskogrask sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 55
friskogrask er på en erverdig vei

Sv: Mandelekstrakt?

OK, thanx
Da skal ekstrakten kjøpes inn til en senere anledning.

Og den er tilgjengelig i "velassorterte dagligvareforretninger", eller må jeg på helsekosten?

friskogrask er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - tror jeg... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.