Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva kan man spise?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 16:39   #1
champion
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stord
Innlegg: 9
champion er på en erverdig vei
Question

Hva kan man spise?

Heisann

Jeg lurte på hva lavkarbo/ketolyse kuren sier om å spise yoghurt?? Og evt hvilken yoghurt?? Hvilke nøtter kan en spise?? Jeg har spist litt usaltet cashewnøtter, håper jeg ikke har gått på en smell her.

Hvor mye karbohydrater kan man ha pr. 100 gram eller ml.??

Hilsen en forvirra ny en

__________________




Her burde det vel kanskje ha stått noe VELDIG lurt
champion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:41   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise?

Alt dette står i Ketolyseboka
Du skal ligge på ca 15-20 gr karbo pr dag. Som tommelfingerregel styrer vi unna alt med mer enn 5 gr karbo pr 100, samt produkter med stivelse i.
Av youghurter anbefales den Tyrkiske, mindre karber enn vanlig youhurt
Her kan du søke opp næringsinnholdet i ulike varer og her har arnakristin samlet en del geniale linker til nybegynnere

Forøvrig - velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:47   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av champion, her.

Heisann

Jeg lurte på hva lavkarbo/ketolyse kuren sier om å spise yoghurt?? Og evt hvilken yoghurt?? Hvilke nøtter kan en spise?? Jeg har spist litt usaltet cashewnøtter, håper jeg ikke har gått på en smell her.

Hvor mye karbohydrater kan man ha pr. 100 gram eller ml.??

Hilsen en forvirra ny en

Bud nr. 1: Sett deg inn i kuren du driver med før du starter. Lån boka på bibiliotek eller kjøp den

Å begynne å spise div. fordi man tror man kan, vil ofte føre til at man ramler i feller, ikke får det resultatet man håper på, blir veldig forvirra og usikker. Og derfra er veien kort til å gi opp, desverre. (Det har jeg prøvd diverse ganger selv.)

Men et utgangspunkt er å begynne å lese i ketolysedelen her på forumet, eller på www.ketolyse.no
Her er også tips til et LCHF- kosthold: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:11   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva kan man spise?

Youghurt er egentlig ikke ketolysemat, MEN, som en gang i blant spiser jeg SKYR. Jeg deler en boks i tre deler fordi jeg blander hver del halvt med fløte og om jeg riktig slår på stortromma - noen bringebær. Da blir det ikke så "ille" som å gafle en hel boks i ett.

Selv om det er viktig å holde seg til den filosofien man har bestemt seg for å følge, ser jeg ingen grunn til å underveis eksperimentere litt med hva ens egen kropp tåler.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:01   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.


Selv om det er viktig å holde seg til den filosofien man har bestemt seg for å følge, ser jeg ingen grunn til å underveis eksperimentere litt med hva ens egen kropp tåler.

Og det er noe som er fint med ketolysekuren. Man merker fort ( ivertfall gjør jeg det) hva man kan/ikke kan spise.

Men som helt ny bruker av kuren(og hvilken som helst kur) så er det lurt å sette seg inn i hva man driver med, hva det går ut på. For å slippe stresset med usikkerhet, hva man kan/ikke kan.
Derfor er det lurt å starte enkelt "etter boka" og utvide etterhvert som man blir tryggere

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:30   #6
champion
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stord
Innlegg: 9
champion er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og det er noe som er fint med ketolysekuren. Man merker fort ( ivertfall gjør jeg det) hva man kan/ikke kan spise.

Men som helt ny bruker av kuren(og hvilken som helst kur) så er det lurt å sette seg inn i hva man driver med, hva det går ut på. For å slippe stresset med usikkerhet, hva man kan/ikke kan.
Derfor er det lurt å starte enkelt "etter boka" og utvide etterhvert som man blir tryggere


Takk for svar De linkene du sendte meg var veldig bra!! Jeg skal på biblioteket i morgen å høre om de har boken til låns, vist ikke så må jeg vente til jeg får stipend før jeg kan kjøpe meg boken.. Derfor alle de spørsmålene tidligere for jeg ikke har hatt mulighet til å låne/kjøpe boken enda..

__________________




Her burde det vel kanskje ha stått noe VELDIG lurt
champion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise hva? Sungirl Lavkarbo generelt 19 11-06-09 18:11
Hva kan jeg spise? Evamor Lavkarbo generelt 0 12-08-08 14:19
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00
spise for mye? nøtte Induksjonen 1 23-03-05 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no