Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atter en gang, ketostix

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-03-10, 12:08   #1
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Atter en gang, ketostix

Jeg lurer på en ting.... Det sies at hvis stixen er veldig mørk, så kan dette være et tegn på at man har drukket for lite væske.... Men jeg lurer på, finnes det mulighet for at stixen kan bli farget når man er dehydrert, men IKKE i ketose?? Jeg synes nemlig det er litt påtagelig at stixen min alltid slår ut hver kveld jeg har vært på trening og kanskje ikke fått i meg nok væske, men på morgenen er stixen ALDRI farget. Noen som vet?

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 13:28   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Atter en gang, ketostix

For å få utslag på stiksen det være ketoner til stede. Noen får ikke utslag etter trening fordi de har brukt opp alle ketonene til forbrenning.

Det er mer enn en grunn til at man bare skal måle om kvelden, minst to timer etter siste måltid!
Er du som meg, produserer kroppen din glukose om natten fordi den finner ut at det mangler litt. Jeg har aldri målt ketoner om morgenen, men vet at jeg har høyere blodsukker med det samme jeg står opp enn hele resten av døgnet!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Da var jeg atter en gang minus 20 kg. Bee Ketolysekuren 22 27-11-07 00:14
Da var jeg atter en gang minus 20 kg Bee Ketolysekuren 4 26-11-07 16:41
Ketose - atter en gang... Minus Lavkarbo generelt 13 28-05-04 12:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.