Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det er så mye prat om erstatninger?Eller er det bare meg? Jeg trodde at det handlet om å legge om livsstilen, ikke å finne erstatninger for det som har gjort oss syke/tjukke? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Det er sant at det er for resten av livet, og nettopp derfor er det nok trygt for noen å vite at det ikke er ensbetydende med å aldri få smake på en sjokoladebit eller tilsvarende "ulovlighet" igjen.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Nå er det jo ikke bare erstattninger for søte saker her. Men også for poteter (blomkålmos) sauser, lasagne osv. Blir det også feil? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Jeg er til dels enig med deg, Bittorres, men jeg synes kanskje du er litt brutal i din karakteristikk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Det er flott at du Bit Torres kan leve helt uten blomkålmos og en sjokolademuffins av egg og 56% sjokolade.. Jeg må ha disse alternativene i blandt for å ikke å sprekke! Jeg er nemlig ikke et perfekt menneske. Vi alle vet at det er best å holde seg unna søte ting, men meg bekjent har det kun vandret et perfekt menneske rundt på jorden |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?
Ja, og det er jo nettopp derfor det føles feil for noen å kutte ut sånt helt og holdent. Jeg har ingen planer whatsoever om å aldri noensinne spise sjokolade eller godterier eller annet til fest, julaften og lignende. Nå har jeg riktignok ingen overvekt og jeg har ikke lenger lett for å legge på meg heller, men tenker såklart på helsa, og prøver derfor å leve sunt. Men jeg hadde følt det som en evig slankekur om jeg måtte unngå alt av sukker resten av livet. Nå spiser jeg normalt, koser meg litt ekstra til fest og har et mye mer avslappet forhold til mat enn jeg hadde før, da jeg følte jeg aldri kunne spise noe som helst sukker og sånt. For meg blir det manisk, jeg takler det ikke, jeg blir for opphengt i det jeg ikke får lov til å spise.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Som photo sier, så er jeg relativt brutal i min .."absolutthet". Og hvorfor ikke. Når sykdommene vi pådrar oss ved å spise korn og andre greier gir oss brutale sykdommer. Det har nok vandret mange perfekte mennesker rundt om på jorden, jeg er glad jeg ikke er en av dem, da hadde jeg jo ikke kunnet spise kjøtt? Å drepe skal jo liksom ikke perfekte mennesker gjøre (de får kanskje noen "disipler" til å gjøre det for seg ?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Jo, men du ser jo selv at det finnes noen nyanser her også, sånn som at du nevner alkohol. Å drikke ett eller to glass vin hver lørdag er ikke alkoholisme, og vil heller ikke føre til avhengighet hos flesteparten av oss. Det finnes store graderingen mellom absens og misbruk |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Av en eller annen grunn var Elvis den første jeg tenkte på |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Som Photo sier, alle er ikke alkoholikere og alle er ikke sukkerjunkier. Jeg burde nok holde meg 100 % i skinnet, alle burde jo det i og med at det er det beste for kroppen. Kroppen vil jo slett ikke ha NOE hvitt sukker og junkmat, så optimalt sett burde alle spise KUN det som er riktig for kroppen. Men for mange av oss er mat ikke bare mat, men livskvalitet og glede, jeg er svært glad i å prøve nye ting, bake osv, og jeg har små barn som jeg prøver å vise at jeg har et normalt forhold til mat overfor. Jeg vil ikke at de skal vokse opp med ei mor som ikke kan spise ditt og datt om jeg kan slippe det, vi har et avslappet forhold til det. Det betyr ikke at vi har lørdag hver dag, vi lever ganske normalt, og bytter feks. ut poteter med grønnsaker i hverdagen.
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Jeg er litt enig i at man ikke trenger erstatninger for alt i det daglige. Blomkålris, ostelasagne osv er jo en ting, det er jo mat laget av naturlige produkter, det ser jeg da ingenting galt i.
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nordpå
![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?HEI |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Nå mener vel kanskje trådstarter erstatninger for kaker, dessert og slikt. Ikke vanlig mat, for noe må vi jo faktisk spise. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?hvorfor skal man ikke spise litt erstatningskake, sier nå jeg
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Javisst ja... det var vel det hun tenkte. Var litt for snar der |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Mja, man må kunne unne seg litt innimellom. Om man da spiser noe erstatning eller ekte vare får bli opp til hver enkelt. Det jeg syns er drøyt er folk to dager inn i kuren som absolutt må vite om de kan spise den kaken eller bake ditt eller kjøpe den sjokoladen der. Jeg mener at godis skal være unntaket og ikke regelen. Det er lov, men ikke hver eneste dag. Uansett hvor lavkarbovennlig det er laget. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?men kjære deg da! hva er gale med at andre folk velger å lage erstatninger for det ene og det andre da? folk er her av forskjellige grunner, vil oppnå forskjellige ting, og vil derfor ha hver sin vei å gå! men alle har vi jo felles at vi har lagt om livsstilen vår! (nesten) ingen av oss vurderte å finne erstatning for helsefarer som f eks sukker før! en bare spiste det en ville ha uten å tenke over konsekvenser osv... så jeg vil si at de som finner erstatningsvarer har allerede forbedret seg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#19 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Det BitTorres tar opp her er jeg veldig enig i. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Hva er egentlig erstatninger? Er det kunstige søtningsmidler, proteinpulver og hva med fiberhusk og JBK? For meg er unyttige ting som kunstig søtning en erstatning for et tidligere dårlig kosthold med sukker. Erstatning er det for meg om det er noe som opprettholder en dårlig vane. Kunstig søtning bruker jeg, men med stor forsiktighet siden det trigger søthunger(=erstatning) hos meg. Kaker og godteri er til fest, og noe jeg ikke skal ha i det daglige. Men vi skal huske at livet også består av festlige anledninger, og nå i høysesongen for bursdager er det fint å få litt kake uten å få helt sukkersjokk. Proteinpulver, fiberhusk og JBK anser jeg bare som ingredienser i en ny måte å lage mat på. Jeg har funnet en ny måte å lage mat på og er fornøyd med det. Jeg bruker enormt mer grønnsaker enn før og spiser renere mat enn før. Men jeg synes faktisk det er greit å jevne suppa mi uten at det skal kunne kalles en erstatning. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#21 |
Juniormedlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Enig med skippy her |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?Ja og hva skulle vi nybegynnere gjort uten slike som deg Gerd |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trening og karbo etter prat med olympiatoppen | dydde | Trening | 20 | 25-04-09 23:10 |
Erstatninger | Kattemor | Generell diskusjon | 5 | 10-07-08 19:10 |
Hvorfor synes mannen vaflene har ettersmak mens jeg synes de smaker vanlig? | Dolly | Ketolysekuren | 9 | 30-03-07 17:32 |
Erstatninger for sukker... | Hyper | Nyheter / media | 15 | 02-10-06 11:09 |